5213
Sök

Elektronisk kylfläkt

1 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
Hallå hade en ide om att sätta en eletronisk kylfläkt från en bil i datorn, undrar nu hur mycket en watt, ampere och volt en sådan fläkt behöver för att gå runt. Hur mycket låter en sådan fläkt? Från vilken bil kommer den bästa fläkten?

Nätaggregatet i min dator (strömgivare) ger max 60A i 12V och 28A i 5V och ger runt 680watt.

1 785 Inlägg
15 oktober 2008
Dzaa skrev:
Hallå hade en ide om att sätta en eletronisk kylfläkt från en bil i datorn, undrar nu hur mycket en watt, ampere och volt en sådan fläkt behöver för att gå runt. Hur mycket låter en sådan fläkt? Från vilken bil kommer den bästa fläkten?

Nätaggregatet i min dator (strömgivare) ger max 60A i 12V och 28A i 5V och ger runt 680watt.

Tror knappast du vill ha en el-kylfläkt från en bil i din dator. Lyft på huven och lyssna på en elfläkt när den går så förstår du vad jag menar. Annars kan jag rekommendera en fläkt från en bil med VR6 motorn. Den driver normalt dubbla fläktar och kör de utan slav-fläkten så blir det en jävla fart på den. Men du skulle troligtvis behöva montera fläkten utomhus och suga ut luften ur datorlådan för att det rimligen skulle fungera med hjälp av luftslangar osv. Och drivningen av fläkten via ett separat nätagregat
Senast redigerat av dbjanoz (15 oktober 2008)

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök