5248
Sök

Tips till baslåda rockford p2:or

299 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#1
hej hej tänkte jag skulle kolla lite med er som kan lite mer om basbyggande än jag.....är så att jag har en färdigbyggd rockfordlåda me dubbla p2 12"

men ja skulle vilja bygga en sluten låda istället dels för att få ner storleken å dels för att jag gillar de lite mer snärtiga ljudet från en sluten låda nu till min fråga vad rekomenderas för storlek på lådan te ett par sånna basar å ska jag bygga med skiljevägg i eller kan dom spela i samma låda?????tacksam för svar///freden


16 197 Inlägg
15 oktober 2008
#2
e de gamla elle nya P2 seien??


all info hittar du ju på RFs hemsida.
Senast redigerat av evilaudio (15 oktober 2008)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

299 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#3
gammla serien


Avstängd
116 Inlägg
15 oktober 2008
#4
dessa tar hem denna kvalite låda på 3dar ca , polarn köpte lådan till sina P2or , grymt bra attack
http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … mp;cat=360

Borta Bra Men Helt Väck Bäst

16 197 Inlägg
15 oktober 2008
#5
bygg en låda på 60 liter.. en behöver inte va delad men de e ingen nackdel eftersom då blir ju lådan styvare smile   dämpa me ett lager dämpull/matta i hela lådan förutom baffeln.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

299 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#6
tack så hemskt mycke för svaren då blir de å snickra en 60L låda nån dag då.......vad ska man bygga i för bäst resultat då mdf eller något annat å vilken tjocklek???


Avstängd
116 Inlägg
15 oktober 2008
#7
jajjjjamen , glöm inte dämpa 500g till sluten låda , det gjorde vi på den lådan , och som sagt allt utom baffeln....dvs icke dämpa den vägg basarna är skruvade på ....så alla amatörer vet om det oxå.... smile

det blir krig om vi ska prata MDF vs SPÅN  Mdf19mm eller 22spån
ska du måla? ta MDF..Klä vilket som då , jag anser inte det värt bygga själv i detta fall , men ok om du älskar såga , limma , skruva , räkna , dona  så BYGG SJÄLV smile  Bassworx är dock grymma lådor
Senast redigerat av frimarks (15 oktober 2008)

Borta Bra Men Helt Väck Bäst

16 197 Inlägg
15 oktober 2008
#8
johan-s70-t5 skrev:
tack så hemskt mycke för svaren då blir de å snickra en 60L låda nån dag då.......vad ska man bygga i för bäst resultat då mdf eller något annat å vilken tjocklek???

de kvittar.. själv bygger ja både i MDF elle spån... ska man göra en massa konstiga former så bygger ja i MDF men e de bara till en "vardagsbil" så funkar 22mm spån hur bra som helst.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

299 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#9
ok guld me folk som har lite mer koll än jag.........en annan fråga i min andra bil har jag två stycken lanzar dc15 va tror ni om storleken på låda till dom två???slutet då givetvis
Senast redigerat av johan-s70-t5 (15 oktober 2008)


Avstängd
116 Inlägg
15 oktober 2008
#10
johan-s70-t5 skrev:
ok guld me folk som har lite mer koll än jag.........en annan fråga i min andra bil har jag två stycken lanzar dc15 va tror ni om storleken på låda till dom två???slutet då givetvis

http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … p;cat=1075

Borta Bra Men Helt Väck Bäst

Team dBakuten
3 453 Inlägg
16 oktober 2008
#11
frimarks skrev:
johan-s70-t5 skrev:
ok guld me folk som har lite mer koll än jag.........en annan fråga i min andra bil har jag två stycken lanzar dc15 va tror ni om storleken på låda till dom två???slutet då givetvis

http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … p;cat=1075

DC basarna trivs betydligt bättre portat.
Men visst slutet fungerar men jag har provat båda och portat lirar roligare om man
kan säga så.. smile
Senast redigerat av Tokken (16 oktober 2008)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

16 197 Inlägg
16 oktober 2008
#12
Tokken skrev:
frimarks skrev:
johan-s70-t5 skrev:
ok guld me folk som har lite mer koll än jag.........en annan fråga i min andra bil har jag två stycken lanzar dc15 va tror ni om storleken på låda till dom två???slutet då givetvis

http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … p;cat=1075

DC basarna trivs betydligt bättre portat.
Men visst slutet fungerar men jag har provat båda och portat lirar roligare om man
kan säga så.. smile

samt att den lådan på bilden e lite väl liten även fast den e sluten..  om ja inte minns fel så vill gamla DC basarna ha stora lådor men dom spelar på som faaan smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Team dBakuten
3 453 Inlägg
16 oktober 2008
#13
evilaudio skrev:
Tokken skrev:

DC basarna trivs betydligt bättre portat.
Men visst slutet fungerar men jag har provat båda och portat lirar roligare om man
kan säga så.. smile

samt att den lådan på bilden e lite väl liten även fast den e sluten..  om ja inte minns fel så vill gamla DC basarna ha stora lådor men dom spelar på som faaan smile

Väldigt sant det..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

299 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
#14
ok vad skulle du rekomendera till två stycken i sluten låda?????tror att den ja byggde vart på typ 120-130Lom jag inte minns fel......tänkte om nått annat vore bättre om ja ska bygga lite i vinter eller bara fina till den jag har......spelar rätt så bra nu med bara en av basarna spelandes pga att steget är kocko på ena kanalen



Sök