hej hej tänkte jag skulle kolla lite med er som kan lite mer om basbyggande än jag.....är så att jag har en färdigbyggd rockfordlåda me dubbla p2 12"
men ja skulle vilja bygga en sluten låda istället dels för att få ner storleken å dels för att jag gillar de lite mer snärtiga ljudet från en sluten låda nu till min fråga vad rekomenderas för storlek på lådan te ett par sånna basar å ska jag bygga med skiljevägg i eller kan dom spela i samma låda?????tacksam för svar///freden
bygg en låda på 60 liter.. en behöver inte va delad men de e ingen nackdel eftersom då blir ju lådan styvare dämpa me ett lager dämpull/matta i hela lådan förutom baffeln.
tack så hemskt mycke för svaren då blir de å snickra en 60L låda nån dag då.......vad ska man bygga i för bäst resultat då mdf eller något annat å vilken tjocklek???
jajjjjamen , glöm inte dämpa 500g till sluten låda , det gjorde vi på den lådan , och som sagt allt utom baffeln....dvs icke dämpa den vägg basarna är skruvade på ....så alla amatörer vet om det oxå....
det blir krig om vi ska prata MDF vs SPÅN Mdf19mm eller 22spån ska du måla? ta MDF..Klä vilket som då , jag anser inte det värt bygga själv i detta fall , men ok om du älskar såga , limma , skruva , räkna , dona så BYGG SJÄLV Bassworx är dock grymma lådor
tack så hemskt mycke för svaren då blir de å snickra en 60L låda nån dag då.......vad ska man bygga i för bäst resultat då mdf eller något annat å vilken tjocklek???
de kvittar.. själv bygger ja både i MDF elle spån... ska man göra en massa konstiga former så bygger ja i MDF men e de bara till en "vardagsbil" så funkar 22mm spån hur bra som helst.
ok guld me folk som har lite mer koll än jag.........en annan fråga i min andra bil har jag två stycken lanzar dc15 va tror ni om storleken på låda till dom två???slutet då givetvis
Senast redigerat av johan-s70-t5 (15 oktober 2008)
ok guld me folk som har lite mer koll än jag.........en annan fråga i min andra bil har jag två stycken lanzar dc15 va tror ni om storleken på låda till dom två???slutet då givetvis
ok guld me folk som har lite mer koll än jag.........en annan fråga i min andra bil har jag två stycken lanzar dc15 va tror ni om storleken på låda till dom två???slutet då givetvis
ok guld me folk som har lite mer koll än jag.........en annan fråga i min andra bil har jag två stycken lanzar dc15 va tror ni om storleken på låda till dom två???slutet då givetvis
DC basarna trivs betydligt bättre portat. Men visst slutet fungerar men jag har provat båda och portat lirar roligare om man kan säga så..
samt att den lådan på bilden e lite väl liten även fast den e sluten.. om ja inte minns fel så vill gamla DC basarna ha stora lådor men dom spelar på som faaan
DC basarna trivs betydligt bättre portat. Men visst slutet fungerar men jag har provat båda och portat lirar roligare om man kan säga så..
samt att den lådan på bilden e lite väl liten även fast den e sluten.. om ja inte minns fel så vill gamla DC basarna ha stora lådor men dom spelar på som faaan
ok vad skulle du rekomendera till två stycken i sluten låda?????tror att den ja byggde vart på typ 120-130Lom jag inte minns fel......tänkte om nått annat vore bättre om ja ska bygga lite i vinter eller bara fina till den jag har......spelar rätt så bra nu med bara en av basarna spelandes pga att steget är kocko på ena kanalen