Blev Stoppad av En gående Polis.

Snoogiloo
17 oktober 2008 · 685 Inlägg

Felax skrev:
7km/h är de väl på gårdsgator? Och de syns ju om man kör snabbare än såsmile

Helt rätt. 7km/h är det. Det e nästan så man somnar när man kör så sakta det går tongue (längtar tills jag inte övningskör längre -.- tongue)

Muttley
17 oktober 2008 ·

Felax skrev:
7km/h är de väl på gårdsgator? Och de syns ju om man kör snabbare än såsmile

japps dvs 1ans växel och tomgång. ger man gas kör man fortare.

ijahman
17 oktober 2008 · 45 Inlägg

Johan_sportbilen skrev:
i förra veckan blev jag stoppad av en gående polis på en gårdsgata, Och han hävdar att jag kört för fort.

han säger att de räcker att han uppskattar att jag kört för fort, för han hade ingen laser eller liknade med sig ..

på boten jag fick stod de inte hur fort man fick köra eller hur fort jag körde.

kan polisen värkligen göra så?

Tror tyvärr din påskrift kommer räknas som ett erkännande. Det är nog bara att bita i det sura äpplet och betala. Om du däremot hade tvärnekat på plats och krävt att detta tas upp i domstol så hade polisen med största sannolikhet nöjt sig med en varning eftersom han inte hade nå bevis whatsoever

"Gas, Grass or Ass
No One Rides For Free"
BMW 325XI (2003)
Sunnmo
17 oktober 2008 · 155 Inlägg

är polisen sj och du är sj då är det ord mot ord! men har du en kompis med dig då kan ni ljuga som fan och säga att polisen slog er eller nått! gör ett märke så åker han dit! snutjävel! han kan dock inte stoppa dig om han är sj och går på gatan! vem fan ser om man kör för fort??

A.C.A.B.?

Hamilton
17 oktober 2008 · 8 873 Inlägg

Sunnmo skrev:
är polisen sj och du är sj då är det ord mot ord! men har du en kompis med dig då kan ni ljuga som fan och säga att polisen slog er eller nått! gör ett märke så åker han dit! snutjävel! han kan dock inte stoppa dig om han är sj och går på gatan! vem fan ser om man kör för fort??

A.C.A.B.?

Det här måste väll anses vara månadens sämsta svar.

Fotograf på tierpidag.se
Muttley
17 oktober 2008 ·

Hamilton skrev:

Sunnmo skrev:
är polisen sj och du är sj då är det ord mot ord! men har du en kompis med dig då kan ni ljuga som fan och säga att polisen slog er eller nått! gör ett märke så åker han dit! snutjävel! han kan dock inte stoppa dig om han är sj och går på gatan! vem fan ser om man kör för fort??

A.C.A.B.?

Det här måste väll anses vara månadens sämsta svar.

han måste vara 14 svåra år wink fjortis svar när man använder den äckliga förkortningen acab. trodde faktiskt bara de var barn som använde de uttrycket numer.

en polis är mer än en civil person och de står högre har alltid varit så. anser att de var typ så barnsligt svar som möjligt han kanske sitter och spelar cs och lever i sin drömvärld.

FireTraXX DFFL
17 oktober 2008 · 9 020 Inlägg

tkd_rille skrev:

Hamilton skrev:

Sunnmo skrev:
är polisen sj och du är sj då är det ord mot ord! men har du en kompis med dig då kan ni ljuga som fan och säga att polisen slog er eller nått! gör ett märke så åker han dit! snutjävel! han kan dock inte stoppa dig om han är sj och går på gatan! vem fan ser om man kör för fort??

A.C.A.B.?

Det här måste väll anses vara månadens sämsta svar.

han måste vara 14 svåra år wink fjortis svar när man använder den äckliga förkortningen acab. trodde faktiskt bara de var barn som använde de uttrycket numer.

en polis är mer än en civil person och de står högre har alltid varit så. anser att de var typ så barnsligt svar som möjligt han kanske sitter och spelar cs och lever i sin drömvärld.

Egentligen har han rätt, men så enkelt är det inte. tongue
Det är ord mot ord.
Orden från en lagens väktare, en man som upprätthåller ordningen i samhället mot en fjomp som buskört.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
KimVsWorld Mästare
17 oktober 2008 · 2 947 Inlägg

Hamilton skrev:

Sunnmo skrev:
är polisen sj och du är sj då är det ord mot ord! men har du en kompis med dig då kan ni ljuga som fan och säga att polisen slog er eller nått! gör ett märke så åker han dit! snutjävel! han kan dock inte stoppa dig om han är sj och går på gatan! vem fan ser om man kör för fort??

A.C.A.B.?

Det här måste väll anses vara månadens sämsta svar.

Nej, jag fick ett gott skratt iallafall! Haha!

Edit: 7km/h? man går väl iupptill 12km/h?

Senast redigerat av KimVsWorld (17 oktober 2008)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Muttley
17 oktober 2008 ·

KimVsWorld skrev:

Hamilton skrev:

Sunnmo skrev:
är polisen sj och du är sj då är det ord mot ord! men har du en kompis med dig då kan ni ljuga som fan och säga att polisen slog er eller nått! gör ett märke så åker han dit! snutjävel! han kan dock inte stoppa dig om han är sj och går på gatan! vem fan ser om man kör för fort??

A.C.A.B.?

Det här måste väll anses vara månadens sämsta svar.

Nej, jag fick ett gott skratt iallafall! Haha!

Edit: 7km/h? man går väl iupptill 12km/h?

7 km/h då är de nästan jogging, prova på ett löpband d kan ställa hastigheten. 12/kmh är nästan jobbigt om man ska springa så fort hela tiden smile. tänk dig att de är en jävla hastighet igentligen inne i gårdsgatorna med tanke på bilens kraft mot en människa på mellan 50-120 kilo.

JohanSvensson90 Toyota mekaniker
18 oktober 2008 · 240 Inlägg

jag har för mig att jag körde runt 20km/h .. vi var 2 i bilen och de va 2 poliser. och vad jag vet så är de ingen bestämd hastighet på gårdsgator utan runt 7 km/h . berors vell på hur fort personerna går som vistas på vägen big_smile .

Malmoe SSS -12
18 oktober 2008 · 3 217 Inlägg

Johan_sportbilen skrev:
på boten jag fick stod de inte hur fort man fick köra eller hur fort jag körde.

Okej, men vad stod det på boten då? En gårdsgata har ingen angiven hastighet, men du ska ju lämna företräde åt alla gående och cyklister... Du ska därför tillämpa gånghastighet vilket är ett relativt begrepp, om du rullar bakom Gunde Svan som är ute på sin dagliga Power Walk så går det rätt fort... Medans Agda, 75 med rullator inte pinnar på riktigt lika fort!

Överklaga boten eller om du känner att du har råd, få den förklarad, en gång för alla, SVART PÅ VITT!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Muttley
18 oktober 2008 ·

Johan_sportbilen skrev:
jag har för mig att jag körde runt 20km/h .. vi var 2 i bilen och de va 2 poliser. och vad jag vet så är de ingen bestämd hastighet på gårdsgator utan runt 7 km/h . berors vell på hur fort personerna går som vistas på vägen big_smile .

då gick de på tok för fort ja. gånghastighet är de på en gårdsgata fortfarande, dvs ingen gas igenom gatan.

LordLife
18 oktober 2008 · 998 Inlägg

Tänkte mer på att finns det gående/Patrullerande poliser fortfarande? Har inte sett någon åratal.
Då menar jag inte dom som har ställt sin bil för att gå en kort bit.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
JohanSvensson90 Toyota mekaniker
18 oktober 2008 · 240 Inlägg

på boten stod de bara . "fört fordon med högre hastighet än gångfart på gårdsgata".

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang