_S40_ skrev:
christofer_k skrev:
mät spolen på basen
????
Man ta ren multimeter och sätter den på ohmmätning, upp till 10 ohm.
Sedan mäter man helt enkelt spolen.
Har man en enkel 4ohms spole så brukar man landa runt 3.7-4ohm på den.
Får man 0 (eller vad multimetern visar) så är spolen död.
Basen skall vara urkopplad från steget när man gör detta.
Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP