Grymt ljud med dubbla 12" gas baslåda?

Tokken Team dBakuten
20 oktober 2008 · 3 453 Inlägg

http://www.brl.se/images/textimages/Nyhet_070906_ALPHA62X.jpg

*host*

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
frimarks Avstängd
20 oktober 2008 · 116 Inlägg

Tokken skrev:
http://www.brl.se/images/textimages/Nyh … PHA62X.jpg

*host*

HOST smile bästa jag hört   , vi pratar koax här och verklighet , inga sponsrade tester
uppenbart du jobbar på BRL tokken och lurar mig , det går inte när jag haft d kitet oxå smile

Senast redigerat av frimarks (20 oktober 2008)

Borta Bra Men Helt Väck Bäst
Tokken Team dBakuten
20 oktober 2008 · 3 453 Inlägg

frimarks skrev:

Tokken skrev:
http://www.brl.se/images/textimages/Nyh … PHA62X.jpg

*host*

HOST smile bästa jag hört   , vi pratar koax här

Ja och? Ljudet i coaxarna är inte mycket sämre. Nu får du väl ände ge dig.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
frimarks Avstängd
20 oktober 2008 · 116 Inlägg

nu får du tokken ge dig kIT VS koax är en helt annan värld . HAHA , i en mondeo sitter högtalarn långt ner där vill man ha en koax med riktbar diskant uppåt som  Impact GN G65om koax är ett måste
. en amatör vägrar lämna in sin bil. kan inte ta bort dörrsidor själv ,vägrar dra nya kablar
önskemål att få köra med orginal stereons krafter , här räknas en lätt driven koax in med riktbar diskant uppåt av kvalitet för konsumentens bästa

här är ett annat test ord  från HOST TIDNING TESTEN ang dessa IMPACT jag pratar om nu
Testvinnaren! 29 poäng av 30 möjliga i hifi & musik.

Här är lite kommentarer från tidningen:

"Karaktären är balanserad och neutral.

Gör konkurenterna till sömnpiller.

Vi är grymt imponerade av impact."

*HOST*HOST*HOST* jag är oxå förskyld sad

Senast redigerat av frimarks (20 oktober 2008)

Borta Bra Men Helt Väck Bäst
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
20 oktober 2008 · 2 353 Inlägg

frimarks skrev:
nu får du tokken ge dig kIT VS koax är en helt annan värld . HAHA

Herregud måste jag säga. Nu har jag läst ett antal poster utav dig, och du med dina 10år som byggare imponerar ju inte direkt....

Det finns "coaxer" som är BÄTTRE än kit. Det finns kit som är bättre än koaxer.

Och angående BOSE systemet i Audi med flera så har jag personligen ägt bilar där det suttit BOSE i (en A6 2.7BT) samt min nuvarande Mazda6, och....att skriva att de är helt okej...jag menar....suck.

/Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
frimarks Avstängd
20 oktober 2008 · 116 Inlägg

jonash skrev:

frimarks skrev:
nu får du tokken ge dig kIT VS koax är en helt annan värld . HAHA

Herregud måste jag säga. Nu har jag läst ett antal poster utav dig, och du med dina 10år som byggare imponerar ju inte direkt....

Det finns "coaxer" som är BÄTTRE än kit. Det finns kit som är bättre än koaxer.

Och angående BOSE systemet i Audi med flera så har jag personligen ägt bilar där det suttit BOSE i (en A6 2.7BT) samt min nuvarande Mazda6, och....att skriva att de är helt okej...jag menar....suck.

/Jonas

JÄMFÖRELSE med GAS koax är dom mätbara BOSE ,sen är dom lite mer morr BOSE än GAS  och har lite mer attack oxå ,samt klarar av att få vattendroppar låta som vatten droppar vid tester jag utfört.men jag tycker oxå det är SUCK men i alla fall , svenssons nöjjer sig vissa , att inte du och jag gör det är en annan femma . och läs min EDIT . jag vet exakt vad jag snackar om cool

wolkswagen har egen audio manager vet jag , ansvarig som håller i ljudet ,men det är knappt nån diskant ,dock halv mycket muller (ingen attack heller) hört nya passat CC med alla tre
orginal sound . +sound . och dynaudio sound . bästa helt klart sist nämnda

Senast redigerat av frimarks (20 oktober 2008)

Borta Bra Men Helt Väck Bäst
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
20 oktober 2008 · 2 353 Inlägg

frimarks skrev:

jonash skrev:

frimarks skrev:
nu får du tokken ge dig kIT VS koax är en helt annan värld . HAHA

Herregud måste jag säga. Nu har jag läst ett antal poster utav dig, och du med dina 10år som byggare imponerar ju inte direkt....

Det finns "coaxer" som är BÄTTRE än kit. Det finns kit som är bättre än koaxer.

Och angående BOSE systemet i Audi med flera så har jag personligen ägt bilar där det suttit BOSE i (en A6 2.7BT) samt min nuvarande Mazda6, och....att skriva att de är helt okej...jag menar....suck.

/Jonas

JÄMFÖRELSE med GAS koax är dom mätbara BOSE. jag tycker oxå det är SUCK men i alla fall , svenssons nöjjer sig vissa , att inte du och jag gör det är en annan femma . och läs min EDIT . jag vet exakt vad jag snackar om cool

Det gör du absolut inte alltid, och det har du med all önskvärd tydlighet bevisat fler än en gång.

De senaste 4 posterna från dig i denna tråd är alla editerade - så hur fasen skall du ha det? Och, du räknar med att vi skall hålla koll på om  - nej inte om- utan NÄR du editerar dina inlägg?!

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
frimarks Avstängd
20 oktober 2008 · 116 Inlägg

klart jag vet , allt jag tar upp har jag erfarenhet av smile

Borta Bra Men Helt Väck Bäst
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
20 oktober 2008 · 2 009 Inlägg

frimarks skrev:
klart jag vet , allt jag tar upp har jag erfarenhet av smile

Tydligen inte fordhögtalare wink
JA det sitter samma i mondeo som i fiesta.
Bredbandare ala 80tal.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
Tokken Team dBakuten
20 oktober 2008 · 3 453 Inlägg

frimarks skrev:
klart jag vet , allt jag tar upp har jag erfarenhet av smile

Men jisses.. dagens kommentar.. Nej du putte, du har klart inte.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
frimarks Avstängd
20 oktober 2008 · 116 Inlägg

BMTech skrev:

frimarks skrev:
klart jag vet , allt jag tar upp har jag erfarenhet av smile

Tydligen inte fordhögtalare wink
JA det sitter samma i mondeo som i fiesta.
Bredbandare ala 80tal.

hehe inte ford högtalare . därför frågar jag dig som vet om dom smile

till trådskaparens nytta , störst vikt ligger i hur din framsystem låter , handen på hjärtat , dessa koax är suveräna http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … mp;cat=923 , och det är inga stora pengar investerade jämfört med va du bör få ut , ber på hur kraftig din radio del är trots, om du inte tänker bygga med slutsteg och kit kan jag varmt rekommendera dessa koax (sitter i frugans bil) fram och bakdörrar på en alpine huvudenhet drivet .

BMTech som är proffs på fordarna borde veta om 6.5 är koax han ska ha ? storleksmässigt

Senast redigerat av frimarks (20 oktober 2008)

Borta Bra Men Helt Väck Bäst
klimpan
20 oktober 2008 · 2 600 Inlägg

om det är mondeon så säger jag kitt system som dom andra här har sagt samt så måste du ha adapters så att det passa i hålet. om jag var du skulle jag valt 6,25 kitt sytem me diskan och mellan och delningsfilter. jag hadde  kitt system i från mds fenatic eller hur det stavas gav rent och hygligt ljud. och finns ju bättre så klart.  men kolla lite på www.mds.se och kolla in lite där. allt är ju inte skit. även om du är ute efter billigt ljud så har du ju www.netonnet.se lite tips bara ingen märkvärdigt. sen om du ska driva högtalarna på stereon så välj inte allt för svårdrivna tongue lycka till.

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
20 oktober 2008 · 2 353 Inlägg

frimarks skrev:
klart jag vet , allt jag tar upp har jag erfarenhet av smile

Då vill jag justera några av dina tankar om produktion i Asien.

Asien är långt ifrån Kina ensamt. Det vanliga är dock att om man INTE vet så tror man det rör sig om Kina, men det är fel.

Jag har hållt på med Bilstereo i 20år. Parallellt med det har jag hållt på med elektroniktillverkning i 13. Jag har jobbat med detta i Sverige, Kina och USA. Och, om man talar om för en Kines vad han/hon skall göra så gör dem det BETYDLIGT bättre än både Svenskar och Jänkare. Jänkarna har överlägset sämst klass på sin tillverkning generellt sett. Det som de däremot har (eller hade) var nära tillgång till ingenjörerna som kunde springa och göra brandkårsutryckningar vid problem. För företag som är väldigt små och/eller inte så utvecklade i sin produktionsapparat så är detta vanligt än idag. Och, de slåss med alla möjliga och omöjliga argument för att deras grejer är bäst. Speciellt Jänkar-företagen som har kvar allt sitt i USA......

De kanske har testat Asien tillverkning nån gång och fått dåliga grejer. Det beror inte på Asiaterna, utan det beror på dem som utbildat Asiaterna, dvs Jänkarna själva att de inte begriper vad som krävs.

Och, igen, BOSE systemen är väldigt dålig prestanda på om man jämför med att sätta i produkter motsvarande HALVA den merkostnad som biltillverkarna tar ut för sina BOSE system.

/Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
20 oktober 2008 · 2 009 Inlägg

frimarks skrev:

BMTech skrev:

frimarks skrev:
klart jag vet , allt jag tar upp har jag erfarenhet av smile

Tydligen inte fordhögtalare wink
JA det sitter samma i mondeo som i fiesta.
Bredbandare ala 80tal.

hehe inte ford högtalare . därför frågar jag dig som vet om dom smile

till trådskaparens nytta , störst vikt ligger i hur din framsystem låter , handen på hjärtat , dessa koax är suveräna http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … mp;cat=923 , och det är inga stora pengar investerade jämfört med va du bör få ut , ber på hur kraftig din radio del är trots, om du inte tänker bygga med slutsteg och kit kan jag varmt rekommendera dessa koax (sitter i frugans bil) fram och bakdörrar på en alpine huvudenhet drivet .

BMTech som är proffs på fordarna borde veta om 6.5 är koax han ska ha ? storleksmässigt

5x7 är orginal storlek så vill man göra det lätt köper man den storleken och monterar i.
Vill man ha lite mer utbud köper man 6,5" och monterar med adapter.
Finns att köpa eller om man är lite händig med en sticksåg så gör man egna.
Rekommendationer på koax är svårt.
Och får nog hålla med nån som skrev innan att dom sitter lite långt ner i fordarna för att det ska bli bra.
Kit med diskanterna i A-stolpen är nog det bästa om man inte ska göra stora ingrepp.
A-stolps plast är inte så dyr så jag borrade mina och monterade diskanterna där.
Och lyftet från orginal är enormt.
Och det gäller troligtvis oavsett vad du väljer för system.
DLS C6A har jag bra erfarenhet av om du gillar ett system som spelar lent och med tryck i midbasen..
Dock hade jag nog chansat på detta då det verkar billigt i förhållande vad det är.
http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … mp;cat=894

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
frimarks Avstängd
20 oktober 2008 · 116 Inlägg

jonash skrev:

frimarks skrev:
klart jag vet , allt jag tar upp har jag erfarenhet av smile

Då vill jag justera några av dina tankar om produktion i Asien.

Asien är långt ifrån Kina ensamt. Det vanliga är dock att om man INTE vet så tror man det rör sig om Kina, men det är fel.

Jag har hållt på med Bilstereo i 20år. Parallellt med det har jag hållt på med elektroniktillverkning i 13. Jag har jobbat med detta i Sverige, Kina och USA. Och, om man talar om för en Kines vad han/hon skall göra så gör dem det BETYDLIGT bättre än både Svenskar och Jänkare. Jänkarna har överlägset sämst klass på sin tillverkning generellt sett. Det som de däremot har (eller hade) var nära tillgång till ingenjörerna som kunde springa och göra brandkårsutryckningar vid problem. För företag som är väldigt små och/eller inte så utvecklade i sin produktionsapparat så är detta vanligt än idag. Och, de slåss med alla möjliga och omöjliga argument för att deras grejer är bäst. Speciellt Jänkar-företagen som har kvar allt sitt i USA......

De kanske har testat Asien tillverkning nån gång och fått dåliga grejer. Det beror inte på Asiaterna, utan det beror på dem som utbildat Asiaterna, dvs Jänkarna själva att de inte begriper vad som krävs.

Och, igen, BOSE systemen är väldigt dålig prestanda på om man jämför med att sätta i produkter motsvarande HALVA den merkostnad som biltillverkarna tar ut för sina BOSE system.

/Jonas

Jonas får jag be dig lämna denna tråd  och ge dig iväg till STORA SNACK TRÅDEN OM BILSTEREO så diskuterar vi där , trådskaparen kommer kolapsa annars smile . klistra detta och kör där så återkommer jag till dig

Borta Bra Men Helt Väck Bäst
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
20 oktober 2008 · 2 009 Inlägg

Såg även under din bil att du kör med orginal cd6000....?
Gör du det så är det där du ska börja byta för den klarar inte driva nya högtalare ändå tyvärr.
Så ny huvudenhet hade jag börjat med.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
Tokken Team dBakuten
20 oktober 2008 · 3 453 Inlägg

frimarks skrev:

jonash skrev:

frimarks skrev:
klart jag vet , allt jag tar upp har jag erfarenhet av smile

Då vill jag justera några av dina tankar om produktion i Asien.

Asien är långt ifrån Kina ensamt. Det vanliga är dock att om man INTE vet så tror man det rör sig om Kina, men det är fel.

Jag har hållt på med Bilstereo i 20år. Parallellt med det har jag hållt på med elektroniktillverkning i 13. Jag har jobbat med detta i Sverige, Kina och USA. Och, om man talar om för en Kines vad han/hon skall göra så gör dem det BETYDLIGT bättre än både Svenskar och Jänkare. Jänkarna har överlägset sämst klass på sin tillverkning generellt sett. Det som de däremot har (eller hade) var nära tillgång till ingenjörerna som kunde springa och göra brandkårsutryckningar vid problem. För företag som är väldigt små och/eller inte så utvecklade i sin produktionsapparat så är detta vanligt än idag. Och, de slåss med alla möjliga och omöjliga argument för att deras grejer är bäst. Speciellt Jänkar-företagen som har kvar allt sitt i USA......

De kanske har testat Asien tillverkning nån gång och fått dåliga grejer. Det beror inte på Asiaterna, utan det beror på dem som utbildat Asiaterna, dvs Jänkarna själva att de inte begriper vad som krävs.

Och, igen, BOSE systemen är väldigt dålig prestanda på om man jämför med att sätta i produkter motsvarande HALVA den merkostnad som biltillverkarna tar ut för sina BOSE system.

/Jonas

Jonas får jag be dig lämna denna tråd  och ge dig iväg till STORA SNACK TRÅDEN OM BILSTEREO så diskuterar vi där , trådskaparen kommer kolapsa annars smile . klistra detta och kör där så återkommer jag till dig

Hoppla.. så det kan gå.. smile

Jag ber om ursäkt för de offtopic jag orsakat..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
20 oktober 2008 · 2 353 Inlägg

Tokken skrev:
Hoppla.. så det kan gå.. smile
Jag ber om ursäkt för de offtopic jag orsakat..

Jag med, och ger modereringen två tummar upp! smile

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Newbie
20 oktober 2008 · 94 Inlägg

har en fråga om framsystem, kan man "brygga" den inbyggda förstärkaren utan risk till framsystemet? min säkring gick nämligen, i huvudenheten asså

Lär mig allt du kan
Janneutanb
20 oktober 2008 · 7 272 Inlägg

Newbie skrev:
har en fråga om framsystem, kan man "brygga" den inbyggda förstärkaren utan risk till framsystemet? min säkring gick nämligen, i huvudenheten asså

Det brukar väl inte kunna gå.
Har för mig att någon pioneer spelare kunde brygga bakre kanalerna åtminstonde för att driva någon liten bas.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang