4368
Sök

Vad ska man tänka på när man krockat?

820 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
Om man kört på en liten jäkla peugot i en korsning och det är totalt den bilens fel, är det något speciellt jag borde tänka på när jag kontaktar försäkringsbolaget och sådär? Något speciellt man borde göra?
Krocken var ju inte speciellt allvarlig, mest lite plåtskador och det var ganska uppenbart hennes fel (och det håller hon med om) eftersom hon svängde över en korsning när trafikljusen var ur funktionoch jag körde på huvudled...

DFFL
9 020 Inlägg
21 oktober 2008
Rita fint i rutan och förklara hur det gick till så löser det sig.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 079 Inlägg
21 oktober 2008
Döda alla inblandade och hoppas på det bästa

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

DFFL
9 020 Inlägg
21 oktober 2008
Mackanol skrev:

Eller ringa polisen och förklara att man är på väg ner från en syratripp och att det bästa hade varit om alla små elefanter i stan kunde skingra sig!

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 079 Inlägg
21 oktober 2008
FireTraXX skrev:
Mackanol skrev:

Eller ringa polisen och förklara att man är på väg ner från en syratripp och att det bästa hade varit om alla små elefanter i stan kunde skingra sig!

Låter som en ännu bättre idé

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

Herr
285 Inlägg
21 oktober 2008
Förklara så gott det går för försäkringsbolaget, gärna med bilder över platsen (mobilkameran),  vilka trafikmärken som fanns på platsen, vem kom ifrån vilket håll och sedan invänta deras beslut.

820 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
Mackanol skrev:

Ja, det måste vara det hon förväntar sig när hon kör runt i en sån liten jäkla "bil"... smile

Fattig student
1 282 Inlägg
21 oktober 2008
Ni fyllde i en skadeanmälan (tror det heter så) hoppas jag.. isåfall behöver du inte tänka på det mer än att ringa ditt försäkringsbolag, dom kommer att begära in denna anmälan och sen går dom igenom den och beslutar efter det..
Det ska ju inte vara några problem då bägge ansåg att detta var hennes fel..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

12 086 Inlägg
21 oktober 2008
Jag hade haft två känslor att tampas med, 1 faan min bil, 2 jäävla kärring! haha

Vi lever i en orättvis värld..
560 Inlägg
21 oktober 2008
FireTraXX skrev:
Mackanol skrev:

Hahahahahahahaha lolbig_smilecool Helt klockrena! You made my dag wink

Even fools they say, can find a way out of the dark.

174 Inlägg
21 oktober 2008
Skicka in standardpapprena till bolaget bara.
Be gärna damen som du krockade med om en skriftlig redogörelse. Om hon i en sådan erkänner att hon orsakat smällen så SKA det inte kunna bli något strul för dig.

Sök