Crimemedicine.com någon mer som reagerat på detta?

Bjork OEM <3
23 oktober 2008 · 6 957 Inlägg

Ja reklamen som går och går på TV.
Sen att läkemedelsverket har gått in med en reklam om oseriösa internetsajter.

Köpa amfetamin, antidepprisiva medel, hjärtmedicin m.m. bara sådär?!

Citaten som ja reagerat över i reklamen är

"-medicinen innehåller inte de du tror, men man får ju chansa lite för att få ett lågt pris"
"-vi gör inga fördyrande tester"

http://www.crimemedicine.com/ gå in själva å kika, sevärt...tror den är rätt nerlagd nu!

Senast redigerat av Bjork (23 oktober 2008)

OEM <3
FireTraXX DFFL
23 oktober 2008 · 9 020 Inlägg

Vad är det du reagerat över?
Är citaten felaktiga?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Bjork OEM <3
23 oktober 2008 · 6 957 Inlägg

FireTraXX skrev:
Vad är det du reagerat över?
Är citaten felaktiga?

Nej men får man sälja sånt bara sådär? Är ju samma typ som att beställa DVD-filmer
Va ja menar är att sidan verkar bra fejk och är numera övertagen av Läkemedelsverket
som även lagt upp en lite film

OEM <3
richardoo290 VOLVO for life..
23 oktober 2008 · 2 113 Inlägg

meningen är ju att folk ska reagera på reklamen? sen gå in på sajten och få information om all skit som försigår på nätet.. ja tycker detta är bra.

Germax
23 oktober 2008 · 12 086 Inlägg

Jag har reagerat över hur seriöst dom ändå gjort en oseriös reklam smile
Jag hade väntat mig någon antipropaganda i slutet, haha jag tycker hon har en skön inställning till livet big_smile

FireTraXX DFFL
23 oktober 2008 · 9 020 Inlägg

Bjork skrev:

FireTraXX skrev:
Vad är det du reagerat över?
Är citaten felaktiga?

Nej men får man sälja sånt bara sådär? Är ju samma typ som att beställa DVD-filmer
Va ja menar är att sidan verkar bra fejk och är numera övertagen av Läkemedelsverket
som även lagt upp en lite film

Sidan är en reklamgrej från Läkemedelsverket och har alltid varit det.
Det är en reklamkampanj som upprört och väckt en hel del människor, med andra ord en lyckad kampanj för att öppna folks ögon.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Germax
23 oktober 2008 · 12 086 Inlägg

Bjork skrev:
Ja reklamen som går och går på TV.
Sen att läkemedelsverket har gått in med en reklam om oseriösa internetsajter.

Köpa amfetamin, antidepprisiva medel, hjärtmedicin m.m. bara sådär?!

Citaten som ja reagerat över i reklamen är

"-medicinen innehåller inte de du tror, men man får ju chansa lite för att få ett lågt pris"
"-vi gör inga fördyrande tester"

http://www.crimemedicine.com/ gå in själva å kika, sevärt...tror den är rätt nerlagd nu!

Jag hoppas verkligen du förstår att hela grejen är ett påhitt? Från början till slut.

richardoo290 VOLVO for life..
23 oktober 2008 · 2 113 Inlägg

Bjork skrev:

FireTraXX skrev:
Vad är det du reagerat över?
Är citaten felaktiga?

Nej men får man sälja sånt bara sådär? Är ju samma typ som att beställa DVD-filmer
Va ja menar är att sidan verkar bra fejk och är numera övertagen av Läkemedelsverket
som även lagt upp en lite film

NEJ! den sidan är skapad av läkemedelsverket.. såg nån intervju.. det ska ju chocka besökarna.. på skoj..

FreddeK
23 oktober 2008 ·

hehe lurad=)

Static35
23 oktober 2008 · 293 Inlägg

tyckte det va rätt intressant .
tror fler som tycker det,

Bjork OEM <3
23 oktober 2008 · 6 957 Inlägg

JapMax skrev:

Bjork skrev:
Ja reklamen som går och går på TV.
Sen att läkemedelsverket har gått in med en reklam om oseriösa internetsajter.

Köpa amfetamin, antidepprisiva medel, hjärtmedicin m.m. bara sådär?!

Citaten som ja reagerat över i reklamen är

"-medicinen innehåller inte de du tror, men man får ju chansa lite för att få ett lågt pris"
"-vi gör inga fördyrande tester"

http://www.crimemedicine.com/ gå in själva å kika, sevärt...tror den är rätt nerlagd nu!

Jag hoppas verkligen du förstår att hela grejen är ett påhitt? Från början till slut.

Nej ja förstod inte detta tongue, men en JÄVLIGT bra reklamfilm som många reagerat på!

Detta hade ju varit ett prima April-skämt ju tongue

Men när man tittat på filmen på sidan...så inser man hur skrämmande de är.

OEM <3
FireTraXX DFFL
23 oktober 2008 · 9 020 Inlägg

Bjork skrev:

JapMax skrev:

Bjork skrev:
Ja reklamen som går och går på TV.
Sen att läkemedelsverket har gått in med en reklam om oseriösa internetsajter.

Köpa amfetamin, antidepprisiva medel, hjärtmedicin m.m. bara sådär?!

Citaten som ja reagerat över i reklamen är

"-medicinen innehåller inte de du tror, men man får ju chansa lite för att få ett lågt pris"
"-vi gör inga fördyrande tester"

http://www.crimemedicine.com/ gå in själva å kika, sevärt...tror den är rätt nerlagd nu!

Jag hoppas verkligen du förstår att hela grejen är ett påhitt? Från början till slut.

Nej ja förstod inte detta tongue, men en JÄVLIGT bra reklamfilm som många reagerat på!

Detta hade ju varit ett prima April-skämt ju tongue

Men när man tittat på filmen på sidan...så inser man hur skrämmande de är.

Propagandafilmer ska vara skrämmande...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
alain www.bimmerpower.org
23 oktober 2008 · 3 995 Inlägg

att köpa visa medecin på internet är verkligen att leka med liv och död, jag skulle aldrig tänka mig att köpa nåninstans än apoteket.
Naturligtvis man spara pengar på läkar besök och produkter är billigare men är det värt att leka med livet?
Vad kostar ått staten när folk hamnar på sjukuset med förgifning av skit som säljs på netet,
Jag tycker att folk i detta fall ska betala 100% själv kostnader från sjukuset, på det viset får dom tänka två gånger innan dom andlar netets medecin och försäkringkassa ska inte blanda sig i detta.
Bra sätt att folk ska lära sig att inte leka med livet!.

Senast redigerat av alain (23 oktober 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Bjork OEM <3
23 oktober 2008 · 6 957 Inlägg

FireTraXX skrev:

Bjork skrev:

JapMax skrev:

Jag hoppas verkligen du förstår att hela grejen är ett påhitt? Från början till slut.

Nej ja förstod inte detta tongue, men en JÄVLIGT bra reklamfilm som många reagerat på!

Detta hade ju varit ett prima April-skämt ju tongue

Men när man tittat på filmen på sidan...så inser man hur skrämmande de är.

Propagandafilmer ska vara skrämmande...

Och de funka ju, iaf på mig tongue

OEM <3
RacingBunny
23 oktober 2008 · 508 Inlägg

Titta ingen på filmen som kom upp?

jenni_112
23 oktober 2008 ·

vad bra att jag hitta denna tråd....för jag har varit så fundersam på denna reklam..å gick in på en sida..men skrev då fel antagligen så jag kom in på en sida man kunde köpa medeciner...så jag trodde ju att det var en riktig reklam smile

jenni_112
23 oktober 2008 ·

RacingBunny skrev:
Titta ingen på filmen som kom upp?

jo jag titta på filmen...fast jag tyckte att den var lite för lång för att dom skulle kunna hålla folk kvar att kolla

Germax
23 oktober 2008 · 12 086 Inlägg

alain skrev:
att köpa visa medecin på internet är verkligen att leka med liv och död, jag skulle aldrig tänka mig att köpa nåninstans än apoteket.
Naturligtvis man spara pengar på läkar besök och produkter är billigare men är det värt att leka med livet?
Vad kostar ått staten när folk hamnar på sjukuset med förgifning av skit som säljs på netet,
Jag tycker att folk i detta fall ska betala 100% själv kostnader från sjukuset, på det viset får dom tänka två gånger innan dom andlar netets medecin och försäkringkassa ska inte blanda sig i detta.
Bra sätt att folk ska lära sig att inte leka med livet!.

Jag håller med dig, men säg att man ska ha sånt som inte säljs på apoteket då har man inte mkt till val.. hmm

henkebenke
23 oktober 2008 · 1 703 Inlägg

OMG! Jag knäböjer mig åt er som inte snappat upp det ironiska budskapet, ni är mina idoler!

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
neckwomen_88
23 oktober 2008 ·

Bjork skrev:

JapMax skrev:
Jag hoppas verkligen du förstår att hela grejen är ett påhitt? Från början till slut.

Nej ja förstod inte detta tongue, men en JÄVLIGT bra reklamfilm som många reagerat på!

Detta hade ju varit ett prima April-skämt ju tongue

Men när man tittat på filmen på sidan...så inser man hur skrämmande de är.

Ägd big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang