6284
Sök

ta bort katalysator?

jenni_112
26 oktober 2008
Trådstartare
lite nyfiken på hur man kan ta reda på om man får ta bort katten eller inte på sin bil. tongue om det finns en sida att kolla eller om man måste ringa och kolla det där.

Entreprenör
1 784 Inlägg
26 oktober 2008
Beror ju på årsmodell...-88 a behöver inte..-88 b och framåt måste ha..

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
26 oktober 2008
från 89 måste du ha fungernade katt på bilen. på 88 behöver den inte fungera men den ska sitta där... tar du bort katten på bilar nyare än 89 och du åker på flygande bess så åker du på miljöbot på typ 10k tror jag det var...

varför ta bort den? inte så att du kommer tjäna nått på det du bara skitar ner mer i onödan
Senast redigerat av azid (26 oktober 2008)

2slow

jenni_112
26 oktober 2008
Trådstartare
ne men jag skaffa mig precis en 740-89 å funderar på om dom har tagit bort katten på den...eftersom den dånar ganska så mycket ..och eftersom den inte har varit inne i garaget än så har jag inte kollat efter om katten är borta eller ej.....

2 668 Inlägg
26 oktober 2008
740 dååånar inte nått mer i min uppfattning bara för att katt är borta eller tom.. var tömd på min gammla 740 då jag köpte den och den lät inte värre än nån annan... kanske så av avgasröret är av för dig nånstan

2slow

jenni_112
26 oktober 2008
Trådstartare
oki då kanske jag inte behöver oroa mig för att jag måste sätta dit en katt innan besiktningen....nja det är nog inte av utan det är nog för att dom bytt sista ljuddämparn till en annan och slut röret är något större än original :S
men var orolig för att dom tagit bort katten oxå...å nu eftersom jag fått reda på att min måste ha en så ska jag ta å kolla under den å se om den e kvar..har inte haft tid å kolla efter...(ganska så låg oxå så svårt att se utan att få upp den en bit)

2 668 Inlägg
26 oktober 2008
sätt domkraften under bakaxeln och lyft sen är det bara att glo under... har för mig att katten sitter åt passagerarsidan fram...

2slow

SKÅNING
1 215 Inlägg
26 oktober 2008
azid skrev:
från 89 måste du ha fungernade katt på bilen. på 88 behöver den inte fungera men den ska sitta där... tar du bort katten på bilar nyare än 89 och du åker på flygande bess så åker du på miljöbot på typ 10k tror jag det var...

varför ta bort den? inte så att du kommer tjäna nått på det du bara skitar ner mer i onödan

Japp så är det, förutom att miljöboten ska vara sloppad vad jag hört.
Kör själv utan katt ska bki skoj och se om dom märker det på bes, frågade gubben förra året ang katt på min bil, och jag menade på att men ni måste ju märka att den inte är där eller ni går och tänker på det hela tiden?  Han svara: JAG hade märkt det direkt! jaja tänkte jag får se nu i år då. jag kör med ett främmre rör ifrån en förgasarmotor så där ska ju inte vara katt på det röret tror gubben menade på att man ser det direkt när det sitter ett ersättningsrör ist för katten.

Blev visst lite OT men men, blev tips till alla de andra som vill köra utan katt

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Sök