6241
Sök

3" Sportavgas på 940 turbo

273 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
Tjena!cool
Jag besiktade bilen i fredags och fick avgasläckage på "bra att veta"
Så eftersom det systemet sitter på bilen är hemmasnickrat av den förra ägaren så tyckte jag att det kunde vara lämpligt att köpa ett nytt komplett system.

Och jag hittade ett 3" på JT-tuning.se i rätt prisklass, nu till frågan: Går det bra att slänga på ett 3" utan att få okontrollerade höga laddtryck eller liknande, och ska jag byta katen? hur är kvalitén på JTs grejor med tanke på att det inte är rostfritt? Bilen är chippad roll

www.jt-tuning.se

Volvoskadad
6 017 Inlägg
26 oktober 2008
jag har inga problem med mitt 3" till min 940, har 3" från turbon utan kat och en dämpare, sålänge man målar upphängningskrokarna rostar de inget speciellt.

Edit: har JT 3"
Senast redigerat av Volvo__Mannen (26 oktober 2008)

Jonas

273 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
Volvo__Mannen skrev:
jag har inga problem med mitt 3" till min 940, har 3" från turbon utan kat och en dämpare, sålänge man målar upphängningskrokarna rostar de inget speciellt.

aha okej, men katen behåller jag gärna, men gör det stor skillnad att byta ut standardkat mot sportkat?

Volvoskadad
6 017 Inlägg
26 oktober 2008
ArizonaEagle skrev:
Volvo__Mannen skrev:

aha okej, men katen behåller jag gärna, men gör det stor skillnad att byta ut standardkat mot sportkat?

ja det lär de ju göra, orginal katten blir ju som en flaskhals om man har 3" före och efter katten

Jonas

Sök