3716
Sök

Nindendo Wii - Usa !

Meerx
27 oktober 2008
Ja funderar på att be en kompis köpa me sig ett nintendo wii från usa....

Men ja hörde att man har olika grejer på spelen...
( Kommer inte ihåg va de hette tongue )

Så min fråga e om nån vet om man kan spela svenska spel i ett wii från usa ?

XoXo

9 108 Inlägg
27 oktober 2008
Nej spel du köper här kommer inte att funka har jag fattat det som efter lite googlande, finns dock ställen som kan chippa Wii men då kan du lika gärna köpa ett här i Sverige.

Sedan är det andra uttag i USA så du får antagligen även köpa ny strömsladd.

Tänk även på att garanti och sådant inte alltid gäller i Sverige utan att du då får skicka tillbaks den till USA, inte så värt att spara några hundralappar då tycker jag.

Knegare
719 Inlägg
27 oktober 2008
Som MilleN säger.
De är olika regionskoder, men det går ju komma förbi dem.

Garantin gäller ju inte i Sverige om du köper ett i USA, utan du måste ju skicka det till USA för rep, redan där förlorar du nog mest troligt på att köpa det där istället för här.
Sen är ju Wii inte så fasligt dyrt längre, ligger väl lite under två tusenlappar..

En till sak som är värd att nämna är att Wii egentligen (enligt mig i alla fall) är ett sälskapsspel, inget man sitter och nöter själv en längre stund, blir för mycket sving hit och dit tongue

Kör på ett Xbox 360 istället, eller PS3an. Dock finns det ju lite roligare spel till Krysset (360n) i dagsläget, och ser inte ut att komma nå stora till PS3 ännu..

Men för och nackdelar finns det ju med allt.
PS3an har ju blueray, vilket enligt mig är värt ganska mycket smile
/Marius

William 2009-02-20

2 953 Inlägg
30 oktober 2008
Murvald skrev:
Som MilleN säger.

Garantin gäller ju inte i Sverige om du köper ett i USA, utan du måste ju skicka det till USA för rep, redan där förlorar du nog mest troligt på att köpa det där istället för här.
Sen är ju Wii inte så fasligt dyrt längre, ligger väl lite under två tusenlappar..

En till sak som är värd att nämna är att Wii egentligen (enligt mig i alla fall) är ett sälskapsspel, inget man sitter och nöter själv en längre stund, blir för mycket sving hit och dit tongue

Kör på ett Xbox 360 istället, eller PS3an. Dock finns det ju lite roligare spel till Krysset (360n) i dagsläget, och ser inte ut att komma nå stora till PS3 ännu..

/Marius

de ligger inte på under två tusenlappar.. kostar fortfarande ca 2399kr...............sen går det ju nu att köpa en skiva som gör så att man spela spel från olike religioner. kostar typ 300kr eller nått är så att man startar upp skivan som ett spel sen byter man till de spelet man ska spela bara

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

VW-nörd?
4 332 Inlägg
30 oktober 2008
Eller så chippar man de så kan man spela alla regioner...o lite annat, men de e olagligt
Senast redigerat av Mortalis (30 oktober 2008)

Mästare
2 947 Inlägg
30 oktober 2008
Murvald skrev:
Som MilleN säger.

/Marius

Den ska ju vara skit enligt recensionerna.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
30 oktober 2008
Jo ps3ans bluray låter bra, iom att de heter bluray, men jämför en ps3 mot en riktig blu ray spelare så är det natt och dag...tyvärr.
Men de säljer konsoller på att folk går på de iaf

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
30 oktober 2008
Finns det något chip som kan få Wii att spela vanliga DVD-skivor?

Vill inte ha fler saker runt tvn innan jag skaffar ps3. tongue

Zephyr Tattoo Jönköping
254 Inlägg
30 oktober 2008
xorox_88 skrev:
Murvald skrev:
text

de ligger inte på under två tusenlappar.. kostar fortfarande ca 2399kr...............sen går det ju nu att köpa en skiva som gör så att man spela spel från olike religioner. kostar typ 300kr eller nått är så att man startar upp skivan som ett spel sen byter man till de spelet man ska spela bara

Skivan du pratar om fungerar bara på äldre Wii, alltså inte de nya man kan köpa.
Nintendo har lagt in en spärr för det i programvaran.
Ska man spela spel från andra regioner så måste man isåfall chippa sin konsoll, vilket betyder att garantin försvinner.

2 953 Inlägg
30 oktober 2008
bjornE_ skrev:
xorox_88 skrev:
Murvald skrev:
text

Skivan du pratar om fungerar bara på äldre Wii, alltså inte de nya man kan köpa.
Nintendo har lagt in en spärr för det i programvaran.
Ska man spela spel från andra regioner så måste man isåfall chippa sin konsoll, vilket betyder att garantin försvinner.

okej... men det finns ett chip till wii som man bara trycker dit i inte behöver löda, så om det skullr hända nått så är det att bara ploppa bort det

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Sök