2917
Sök

BMW köper volvo?

28 oktober 2008
Lowenhart skrev:
vem fan villl kopa volvo lol

Förhoppningsvis någon som har ett tangentbord med å ä ö roll

Filkörning?
852 Inlägg
28 oktober 2008
ja... det kan ju knappast vara sämre för volvo att BMW köper dem istället för att ford äger dem... ford har ju sänkt kvalitetskänslan way to much.

x70 e la ok men fan... v50 och x40 är fan inte något vidare att åka....

om BMW hjälper till att höja standarden lite igen så kanske volvo e någonting att ha sen.

260 Inlägg
28 oktober 2008
Krink skrev:
Team-Adolfsson skrev:
SJODIN222 skrev:

Ja, det gör den INTE, jag bara överdrev åt mitt håll

BMW ÄR snåla bilar med dom motorera dom har
min gammla 740 drog blandat 1.1-1.2 med en 2.3liters slö orginal snurra på 116hk
min BMW ligger på 0.9 blandad körning med en 3,5liters rak sexa på 211hk och väger 1740kg

Min t5a ligger runt litern vid blandad körning och jag blåser dig smile

Men ska du trampa på med dem 3,5 literna som finns så kostar det

Japp, det lät väl lika rimligt som en rak 6a på 3,5 liter drar 0,9 vid blandad körning? lol

4 001 Inlägg
28 oktober 2008
Krink skrev:
Krink skrev:
Team-Adolfsson skrev:

BMW ÄR snåla bilar med dom motorera dom har
min gammla 740 drog blandat 1.1-1.2 med en 2.3liters slö orginal snurra på 116hk
min BMW ligger på 0.9 blandad körning med en 3,5liters rak sexa på 211hk och väger 1740kg

Min t5a ligger runt litern vid blandad körning och jag blåser dig smile

Men ska du trampa på med dem 3,5 literna som finns så kostar det

Japp, det lät väl lika rimligt som en rak 6a på 3,5 liter drar 0,9 vid blandad körning? lol

man måste jämföra vid lika förhållande, vad är blandad körning?
En kompis till mig har en exakt likadan V70 som jag har men hennes drar ca 1,5-2dl/mil mindre än min men hon passerar nästan aldrig 100km/h utan kör mest på 70 & 90 vägar medan jag kör mest på motorväg.
Enda sättet man kan jämföra 2 bilar är att köra med dom i själv, då ser man skillnaderna.

Men som sagts innan så har ju Volvo knappast byggt snåla & effektstarka motorer...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Rent A Retard !
674 Inlägg
28 oktober 2008
kan inte volvo börja tillverka 740:in igen ? tänk vad alla skulle ha det bra och kunna äga den bästa bilen i världen ! roll

nej allvarligt, vad skulle BMW kunna göra sämre än vad ford redan har gjort ? Det måste väl ändå vara bättre om BMW köper skiten och väljer kanske, för att vara snälla att lägga och satsa på mestadels av produktionen i sverige. Då skulle kanske volvo kunna anställa tillbaka alla 3000 som fick gå:rolleyes:

OT.

med BMW kanske volvo kan komma med en F1 bil, Formel 740 lollollollol

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

One Man Clan
4 287 Inlägg
28 oktober 2008
Mortalis skrev:
Syst3m skrev:
Rquired skrev:
Sanningen är den att både japanska och franska märken är ledande inom säkerhet, volvo och bmw kommer på en andraplats.

Bmws och volvos modeller har ungefär samma resultat i tester, förutom E60 som bara fick 4 stjärnor. Samma betyg som den något äldre S60 för övrigt. E60 sladdade även i teknkensvärlds tester, precis som C30 och C70. osv.

Så att använda säkerheten som ett argument mot bmw verkar långsökt.

Det är verkligen inte långsökt. Du som många andra borde läsa lite mer om Volvos satsning på utveckling av saker som förhindrar en krock. När man väl krockar är bilarna i princip samma, vem har inte ett förstärkt chassie och x antal krockkuddar?

Så BMW var inte först med bland annat night vision kamera, nåt som inte ens finns på en Volvo?
BMW har utvecklat en 3- serie bil som du kör ett varv runt en bana, den lär sig banan och kör bättre än du själv gjorde. Och exakt likadant gång på gång. Detta för att den skall kunna köra av sig själv...har Volvo det?

Volvo har vissa bra grejer på säkerhetsfronten ja...men att BMW inte har ett skit, smidigt å säga...så ja förstår inte vad BMW ska med Volvo till...de hittar sina egna vägar.

Någon skrev att BMW behöver etanoldelen från Volvo. Programmera om en mjukvara och byta ut lite slangar klarar nog knappast tyskarna själva. De har själva sagt att de inte vill satsa på etanol utan jobbar på vätgasbilar...

Så istället för å kasta paj. Tänkt...vad ska bmw...med...volvo...till....

allamärken är bra på sina områden,,,så tänk vilken bil de kunde blivit om 2 biljättar slogs ihop...

519 Inlägg
28 oktober 2008
Kan inte bara BMW köpa upp Volvo och sen sluta tillverka den äckliga trakorerna. Skulle dem ju få en konkurent mindre också! wink Iof så blir det väl inte riktigt så eftersom dom slutar tillverka "sitt egna bilmärke" då men ni fattar.

25 Inlägg
28 oktober 2008
Larschan skrev:
Kan inte bara BMW köpa upp Volvo och sen sluta tillverka den äckliga trakorerna. Skulle dem ju få en konkurent mindre också! wink Iof så blir det väl inte riktigt så eftersom dom slutar tillverka "sitt egna bilmärke" då men ni fattar.

varför bryr du dig du har inte ens en bil.... (volvo e så fan bättre än toyota corolla ae86)

hahah big_smile

274 Inlägg
28 oktober 2008
Skall vi hålla oss till topicen istället för att jämföra alla j****la bilmodeller för o nackdelar???

Jag ser bara fördelar om nån tillverkare som är penningstarka köper volvo och räddar märket kvar.
Men alla som skall jämföra bilarnas för o nackdelar ser väl inte vad som kan ske om nu biltillverkningen läggs ner jo då dör en riktigt stor del i sveriges industri, det är fakta. Då blir det massa arbetslösa till som skall ut o leta jobb i stora sverige.

Hoppas som sagt nån köper volvo o beslutar att ha det kvar så som tex mini  o andra bilar som fått samma öde.

en som jobbar på linen o bygger bil

Reservdansk
6 271 Inlägg
28 oktober 2008
volvotomten skrev:
Skall vi hålla oss till topicen istället för att jämföra alla j****la bilmodeller för o nackdelar???

Jag ser bara fördelar om nån tillverkare som är penningstarka köper volvo och räddar märket kvar.
Men alla som skall jämföra bilarnas för o nackdelar ser väl inte vad som kan ske om nu biltillverkningen läggs ner jo då dör en riktigt stor del i sveriges industri, det är fakta. Då blir det massa arbetslösa till som skall ut o leta jobb i stora sverige.

Hoppas som sagt nån köper volvo o beslutar att ha det kvar så som tex mini  o andra bilar som fått samma öde.

en som jobbar på linen o bygger bil

Håller med om att det spårar snabbt ur till vilken bilmodell klår vilken, Volvo suger, BMW är bättre, ren pajkastning.

Det är som du säger, lågkonjukturen kommer fortsätta vara låg i Sverige så länge Volvo tvingas kicka halva svenska befolkningen snart...

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

671 Inlägg
28 oktober 2008
Rquired skrev:
Inte konstigt att sånna här trådar spårar ut när det finns tokar som tror att deras 240 drar 0.75 med husvagn och att deras 940 tar en M3a på kurvig väg...

Visst tycker jag om Bmw, men jag tror inte att min 328a tar en ferrari på strippen eller tar en Land Rover i terrängen för det.

Ha ha tröttpanna !
big_smilewinklolcool
TROR att man åker ifrån era drömbilar i en 940 !
Ja jag drömde säkert,,,,
Det är skitkul o åka ifrån märkesbögar... som tror att man blir Scumacher med bilköpet...
Man skulle egentligen stanna o höra förklaringen på varför det gick så långsamt...
Men som sagt de stannar inte o snackar skit efteråt precis,
de håller blicken rakt fram eller svänger av och gömmer sig....

Men det finns undantag och då handlar det om mkt kunniga personer...
Inga forumsvärldsmästare som knappt åkt fullgas i sitt liv...
Hoppas vi ses på landsvägen(du ser mina baklampor under ett par sekunder)
wink

DFFL
9 020 Inlägg
28 oktober 2008
Hade varit roligare om Volvo gick under.
Då hade jag gapskrattat rakt upp i den svenska ekonomins ansikte.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
28 oktober 2008
endorfinslaven skrev:
Rquired skrev:
Inte konstigt att sånna här trådar spårar ut när det finns tokar som tror att deras 240 drar 0.75 med husvagn och att deras 940 tar en M3a på kurvig väg...

Visst tycker jag om Bmw, men jag tror inte att min 328a tar en ferrari på strippen eller tar en Land Rover i terrängen för det.

Ha ha tröttpanna !
big_smilewinklolcool
Ja jag drömde säkert,,,,
Det är skitkul o åka ifrån märkesbögar... som tror att man blir Scumacher med bilköpet...
Man skulle egentligen stanna o höra förklaringen på varför det gick så långsamt...

wink

HAHAHA

182 Inlägg
28 oktober 2008
FireTraXX skrev:

Ja, jag brukar också önska tiotusentals mäniskor kass ekonomi och hungriga barn. Du kanske ska lägga till "egoistisk" under listan för dina personliga till kortakommanden.. big_smile

Reservdansk
6 271 Inlägg
28 oktober 2008
endorfinslaven skrev:
Rquired skrev:

Ha ha tröttpanna !
big_smilewinklolcool
Ja jag drömde säkert,,,,

wink

Oj. En forumperson som inte vågar lägga upp sin bil skryter om att han kör så fort att det ryker. Så ovanligt. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Billackerare
365 Inlägg
28 oktober 2008
FireTraXX skrev:

lol helrätt !

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se

274 Inlägg
28 oktober 2008
Crazygreek skrev:
FireTraXX skrev:

lol helrätt !

jaaa det e ju sant heheheheheheheh:mad:madmadmadmadmadmad

det e ju inte bara volvo som dukar under då

e ju en heel del andra företag som får sparka en heeeel del människor kanske till och med lägga ner sin verksamhet .
men det e ju kul ju eller va säger ni andra ???

Stridis
80 Inlägg
28 oktober 2008
TurbOla skrev:
endorfinslaven skrev:
Rquired skrev:

Ha ha tröttpanna !
big_smilewinklolcool
Ja jag drömde säkert,,,,

wink

Oj. En forumperson som inte vågar lägga upp sin bil skryter om att han kör så fort att det ryker. Så ovanligt. smile

Samma här. har en Murcielago men vill inte visa den för folket.. vill inte göra er avundsjuka tongue
Senast redigerat av Svenning (28 oktober 2008)

"Ifall du går i nåns fotspår kommer du aldrig förbi" - Mig

998 Inlägg
28 oktober 2008
det är rätt så rolig läsning här inne. Så fort folk ser ordet volvo så ska det klagas och skrivas skit.
Jag klagar inte att ni kör runt i några fula plast raketer och tror ni kan köra.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

DFFL
9 020 Inlägg
28 oktober 2008
sand3rs skrev:
FireTraXX skrev:

Ja, jag brukar också önska tiotusentals mäniskor kass ekonomi och hungriga barn. Du kanske ska lägga till "egoistisk" under listan för dina personliga till kortakommanden.. big_smile

Nu förstår jag inte.
Tycker du att jag ska gråta över hur skev ekonomin är?

Till skillnad från de flesta så räknade jag ut att det bara kunde gå sämre för lääääängesen.
Men har man inga pengar och ingen chans att få de så kan man ju göra som "ni" säger.
"Det drabbar ju ingen fattig"
Haha, sug på den era jävla kommunister.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök