2812
Sök

BMW köper volvo?

1 079 Inlägg
27 oktober 2008
n0b0dy_ skrev:
http://www.rsportscars.com/foto/09/bmw760li06_interior.JPG

om detta inte är lyx så vette fan vad är!

De är inte lyxigare än andra märken som också erbjuder skinn och lite trä.

4 506 Inlägg
27 oktober 2008
Bryr mig knappt om att läsa i tråden eftr att jag ser hur löjliga många är.
Varför kan ni inte diskutera på en vuxen nivå?

Sj anser jag att det skulle vara br om Bmw köppte upp Volvo,
Vad som helst hade vart bra för volvo i nuläget bara de kommer ifrån
ford koncernen.

Kan du andas kan du dö.

2 751 Inlägg
27 oktober 2008
sand3rs skrev:
n0b0dy_ skrev:
tobbe91 skrev:
alla skriver att bmw har väldigt högt inköpspris det roliga är att både audi och mercedes är dyrare än bmw i nybilspris

Audi är inte dyrare än BMW i inköps pris!! smile

Och vad hade det spelat för roll för diskussionen huruvida BMW är billigare i inköp än ett märke som inte är på tapeten??

Lugna dig... Bmw är bättre än volvo hur sur du än må vara.. Va glad ffs att dom vill köpa volvo

Who Djaa bless no man curse

huh?
10 427 Inlägg
27 oktober 2008
n0b0dy_ skrev:
tobbe91 skrev:
alla skriver att bmw har väldigt högt inköpspris det roliga är att både audi och mercedes är dyrare än bmw i nybilspris

Om dom nu vore det så känns det ju värt att lägga på nån krona för en utsökta designen hos Audi wink

2 751 Inlägg
27 oktober 2008
Kan se det framför mig.... Volvos Logga "Volvo Made by BMW" big_smilebig_smile

plattsättare!
804 Inlägg
27 oktober 2008
duckar så man inte får någon paj på sig.. enligt mig så skulle  volvo var MYCKET bättre i bmw:s händer men alla har olika smak..

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 oktober 2008
Sanningen är den att både japanska och franska märken är ledande inom säkerhet, volvo och bmw kommer på en andraplats.

Bmws och volvos modeller har ungefär samma resultat i tester, förutom E60 som bara fick 4 stjärnor. Samma betyg som den något äldre S60 för övrigt. E60 sladdade även i teknkensvärlds tester, precis som C30 och C70. osv.

Så att använda säkerheten som ett argument mot bmw verkar långsökt.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

huh?
10 427 Inlägg
27 oktober 2008
n0b0dy_ skrev:

Blir som på gamla goda tiden vettu, 'Engineered and partly developed in West Germany' tongue

Tom min gamle 740 är ju nästan mer tysk än svensk tongue

tobbe91
27 oktober 2008
Trådstartare
steifan skrev:
n0b0dy_ skrev:
tobbe91 skrev:

Om dom nu vore det så känns det ju värt att lägga på nån krona för en utsökta designen hos Audi wink

ah audi är jäkligt fina wink

2 751 Inlägg
27 oktober 2008
steifan skrev:
n0b0dy_ skrev:

Blir som på gamla goda tiden vettu, 'Engineered and partly developed in West Germany' tongue

Heheh men din Volvo är mer Volvo än vad dagens V70 nånsin kommer att vara!!

1 079 Inlägg
27 oktober 2008
Rquired skrev:
Sanningen är den att både japanska och franska märken är ledande inom säkerhet, volvo och bmw kommer på en andraplats.

Bmws och volvos modeller har ungefär samma resultat i tester, förutom E60 som bara fick 4 stjärnor. Samma betyg som den något äldre S60 för övrigt. E60 sladdade även i teknkensvärlds tester, precis som C30 och C70. osv.

Det är verkligen inte långsökt. Du som många andra borde läsa lite mer om Volvos satsning på utveckling av saker som förhindrar en krock. När man väl krockar är bilarna i princip samma, vem har inte ett förstärkt chassie och x antal krockkuddar?

Administratör
2 981 Inlägg
27 oktober 2008
Alla får ha en åsikt. Tjaffs och påhopp undanbedes, fortsätt och ta konsekvenserna. GOD TON annars låser vi tråden. mvh den glada adminen!

En kopp av den svarta såsen...

huh?
10 427 Inlägg
27 oktober 2008
Subw000fer--92 skrev:
n0b0dy_ skrev:
steifan skrev:

Heheh men din Volvo är mer Volvo än vad dagens V70 nånsin kommer att vara!!

vadå tillverkades 740 i tyskland roll

Nej men nästan alla delar är Bosch eller Hella, 'Made in West Germany'.
Plastdelarna är väl ofta från USA (grillarna) eller Kanada.
Så det är väl typ drivlinan (ej kopplingen, en överväxeln), monteringsjobbet och plåten som är svensk tongue

Dagens Volvo är typ 'Made in West India.. and Pakistan' wink

Eller: 'from Tibet.. and Australia' (från en viss film)
Senast redigerat av steifan (27 oktober 2008)

Hojmek
748 Inlägg
27 oktober 2008
Mycket mogna människor det finns här ( NOT ) Sitta å tjaffsa om vilken bil som drar minst , går bäst, mest hästkrafter är ju fan bara löjligt. Lika bra att klappa igen den här siten snart.

2 751 Inlägg
27 oktober 2008
Bodegan skrev:
Mycket mogna människor det finns här ( NOT ) Sitta å tjaffsa om vilken bil som drar minst , går bäst, mest hästkrafter är ju fan bara löjligt. Lika bra att klappa igen den här siten snart.

Det är väll så man jämför bilar eller?

260 Inlägg
27 oktober 2008
Jag gillar helt klart båda märkerna, båda gör riktigt snygga bilar:) men bmw är så dyra...

Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 oktober 2008
Syst3m skrev:
Rquired skrev:

Det är verkligen inte långsökt. Du som många andra borde läsa lite mer om Volvos satsning på utveckling av saker som förhindrar en krock. När man väl krockar är bilarna i princip samma, vem har inte ett förstärkt chassie och x antal krockkuddar?

Jag lovar att läsa på om volvos satsningar om du lovar att läsa på om Bmws wink

Tex så har bmw "night-vision" i produktion. Men volvo har BLIS vilket bmw har ett system för men om det är i produktion vet jag inte. osv

Som sagt, märkena är jämbördiga på området.
Senast redigerat av Rquired (27 oktober 2008)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 oktober 2008
Och dääär dog den tråden ut, jag skrev sista inlägget innebär det att jag vann då big_smile

127 Inlägg
27 oktober 2008
krig mellan volvo och bmw älskare nästan lika illa som volvo vs saab verkar det som haha orka

1 079 Inlägg
27 oktober 2008
Rquired skrev:
Syst3m skrev:
Rquired skrev:

Jag lovar att läsa på om volvos satsningar om du lovar att läsa på om Bmws wink

Tex så har bmw "night-vision" i produktion. Men volvo har BLIS vilket bmw har ett system för men om det är i produktion vet jag inte. osv

Som sagt, märkena är jämbördiga på området.

Alla prestigemärken (typ Audi, Mercedes, BMW och Volvo) ligger i princip lika långt fram, men det är ändå Volvo som är först, anser jag.

Men kan vi inte alla enas om att man gillar det märke man gillar och köper det märke man gillar och sen hoppas vi allesammans på att BMW köper Volvo? smile

Sök