2777
Sök

Köpråd: Toyota Celica för högst 50 000kr (drygt))

6 Inlägg
27 oktober 2008
Trådstartare
Tjo alla på Garaget

Det är så att jag just nu är ägare till en Toyota Carina II från 89. Som ni förstår så vore det kul med något sportigare och roligare.

Därför har jag nu bestämt mig för att köpa en Toyota Celica. Saken är den att jag har i princip noll koll när det gäller Celica (och bilar i största allmänhet).
Versionen med 175hk är den jag är mest sugen på just nu. Har en budget på 40-50 000 och vill givetvis i kombination med rolighetsfaktor ha något som också håller.

Här är några av annonserna som jag tycker ser helt ok ut:

Annons 1
annons 2
annons 3
annons 4
annons 5
annons 6

Det är några utav de som jag har kollat på och fastnat för. Bilen i annons 6 tycker jag är absolut snyggast.
Så ni får gärna komma med feedback om vad jag ska tänka på osv, hjälp mig gärna hitta annonser utöver de jag postade (taklucka, AC och vinterdäck är plus).
Tänk på att jag knappt kan någonting om bilar förklara gärna som ni hade gjort för en treåring.

Är inte säker på om jag bryter mot paragraf §9 nu men jag tolkar det som att det är ok. Har jag fel så ber jag om ursäkt.

Tony

...!!!???
257 Inlägg
28 oktober 2008
Håller med dig om att 6:an var snyggast! Pruta ner den några tusen så har du en bra bil för en rimlig (?) peng.

Vad du ska se upp med? Ja, det är ju en -94 så genomsök den efter rost. Såg väldigt fräsch ut på bilderna så förhoppningsvis är den väl omhändertagen. Annars det vanliga, kolla så all el funkar, inga missljud e.t.c.

Lycka till med ditt Celica köp!

Avstängd
41 Inlägg
28 oktober 2008
Annons 6, Den var snyggast! wink

Yngst på Garaget ?

Alecci's fästmö
708 Inlägg
28 oktober 2008
Hej du smile

Och så får mn väl säga att du gjort ett väldigt bra val av bil hehe cool

Vad man ska tänka på innan man bestämmer sig för en av dessa är miltalen först, kolla om den e vinterkörd (om man nu inte bryr sig om de och tänker köra den sj på vintern kvittar de ju) men kolla isf rost.
Jag sj är rätt kass på att veta vad man ska kolla på mer men haha...hur många ägare är ju alltid något att ta reda på. Om den haft många kan det ju vara något lurt med den.
Man kan ju också tänka på ( om man nu planera ha den oginal eller nått) att bilen uppdaterades i fronten 1996.

Att köpa en redan stylad bil sparar men ju pengar på, men den kanske inte känns som din då du inte stylat den sj och kanske hittar saker på den du inte gillar men inte kan göra mycket åt om du inte styla om den osv

Men mitt råd e väl; Ta den du tycker om bäst big_smile

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.

2 021 Inlägg
6 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
Får tacka för hjälpen. Den gula såg faktiskt också helt ok ut och som du sa har den ju gått väldigt lite.

En sak som oroar mig angående den blåa är att den tydligen inte är besiktigad, fast sista besdatum är 31 Oktober (Enligt vägverket).

2 982 Inlägg
28 oktober 2008
skippa 2an o fyran.
2an har rullat 20k
4an är VIT....
precis som föregående sa så röstar jag på 6an
såg väldigt bra ut i lack men du måste givetvi testa dessa innan köp. testa 4-5 st innan köp då
så får du själv en uppfattning om bilarna samt prata med celica ägare smile

124 Inlägg
28 oktober 2008
GOLF_TDI_ skrev:
http://www.blocket.se/vi/17981308.htm?ca=13_s

Den hade jag tagit..Ser ju hur snygg ut som helst..Mvh:Rasmus

6 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
Skickade ett mail till han med annons 6 där jag frågade lite om besiktning osv (sista datum är 31 Oktober).

Fick detta till svar:

"Hejsan
Bilen finns kvar, skickar med lite fler bilder, kan ta fler om det är intressant.
Bilen har c-lås och vinterdäck med dubb finns och sitter på orginalfälgarna. Cd-stereo finns men är inte ikopplad för tillfället, självklart kan jag ordna det. Det sitter nya högtalare i dörrsidorna och med det mindre slutsteget under passagerarstolen så får man ut helt ok ljud. Jag har själv haft en baslåda i henne förut men har flyttat den till min nya bil. Hon är importerad från Italien och är underredsbehandlad så hon är i gott skick. Lacken är överlag i fint skick, det finns dock början till lite skada i främre hjulhuset vänster (inget stort går lätt att fixa) och någon j*vel har gjort en liten repa bakom en av dörrarna. Hon har ingen servicebok men allt jag har gjort på henne finns på kvitto, bland annat växellådsbyte, bytt kammremssats mm. Jag har inte besiktigat henne för vill ingen köpa henne nu så tänker jag ställa av henne under vintern och försöka igen till sommaren. Är hon intressant för dig så kan vi komma överens om besiktning och möjliga reparationskostnader om något krånglar där. Allt är orginal på henne inklusive inredning som är i gott skick.

Vad tror ni gott folk?
Förövrigt ser den ännu läckrare ut på bilderna han skickade.

Avstängd
93 Inlägg
30 oktober 2008
http://195.149.144.149/images/46/4662330652.jpg

fyfan har inte folk nån smak för bilar längre?

2 982 Inlägg
30 oktober 2008
Tonkansson skrev:
Skickade ett mail till han med annons 6 där jag frågade lite om besiktning osv (sista datum är 31 Oktober).

Fick detta till svar:

"Hejsan
Bilen finns kvar, skickar med lite fler bilder, kan ta fler om det är intressant.
Bilen har c-lås och vinterdäck med dubb finns och sitter på orginalfälgarna. Cd-stereo finns men är inte ikopplad för tillfället, självklart kan jag ordna det. Det sitter nya högtalare i dörrsidorna och med det mindre slutsteget under passagerarstolen så får man ut helt ok ljud. Jag har själv haft en baslåda i henne förut men har flyttat den till min nya bil. Hon är importerad från Italien och är underredsbehandlad så hon är i gott skick. Lacken är överlag i fint skick, det finns dock början till lite skada i främre hjulhuset vänster (inget stort går lätt att fixa) och någon j*vel har gjort en liten repa bakom en av dörrarna. Hon har ingen servicebok men allt jag har gjort på henne finns på kvitto, bland annat växellådsbyte, bytt kammremssats mm. Jag har inte besiktigat henne för vill ingen köpa henne nu så tänker jag ställa av henne under vintern och försöka igen till sommaren. Är hon intressant för dig så kan vi komma överens om besiktning och möjliga reparationskostnader om något krånglar där. Allt är orginal på henne inklusive inredning som är i gott skick.

Vad tror ni gott folk?
Förövrigt ser den ännu läckrare ut på bilderna han skickade.

e man en riktig säljare så SKA bilderna se läckra ut.
kika o testkör.
det låter ju grymt i öronen... men hur blir det när du kör den liksom? se till att testa och jämföra olika med samma motor och årsmodell.
på så sätt vet du ..
testa även bilmodellen med mycket lägre mil... då har du ngt att jämföra med.

2 021 Inlägg
30 oktober 2008
agentchaos skrev:
http://195.149.144.149/images/46/4662330652.jpg

fyfan har inte folk nån smak för bilar längre?

ja menar det, blattestylade mercor med lambo vingar e ju rätt äckligt asså

141 Inlägg
31 oktober 2008
hur går det med ditt köp hittat någon

Claeson

6 Inlägg
31 oktober 2008
Trådstartare
Jag är riktigt sugen på den blåa. Men att den inte är besiktigad gör mig riktigt orolig. Plus att sista dagen för bes är idag, alltså får den väl körförbud om jag fattar rätt.

En liten fråga:

Är Audi A4 i samma prisklass ett bättre köp?
Jag får ju utan tvekan en mycket nyare bil med mer utrustning. Hur rolig är en A4 att köra i jämförelse med Celica?

Celica är ju dock 1000 gånger snyggare.

6 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
Var och provkörde den blåa celican (annons 6) idag. Var riktigt jävla trevlig bil, blir med största säkerhet den.

5 Inlägg
2 november 2008
Såg den bra ut i lacken då? Jag skulle nog vara försiktig med en importerad bil, men om den nu var underredsbehandlad så kanske den klarar sig smile Tycker du den var fin, rolig att köra och inte kostar dej för mycket i försäkring så tycker jag du ska ta den!

6 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
Jodå, den såg helt fantastisk ut i lacken. Inte ens en tillstymmelse till rost. Sen är det ju lite svårt att avgöra exakt hur rolig den är att köra när man har ägaren i baksätet men det kändes som den hade en del att ge;)

Sök