6475
Sök

Volvo 760 tic går konstigt

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
min bil dör lite då och då. typ när man fått igång den å kört iväg en stund så verkar de som jag får soppa torsk eller nåt. sen startar den inte igen. och har testat byta förkopplings motstånd till spridarna, båda pumparna, fördelarlock/rotor, soppa relä med mera. funderar på om det är luft massa mätaren som krånglar. typ den enda delen jag inte bytt och dessutom kör jag med öppet filter och dump. kanske har tagit skada på nåt sätt så den funkar ibland bara? för när bilen startar ibland så går den bra som fan.. fattar ingenting. hur kan jag kolla om den är trasig? har testat ha bilen igång och sedan rykt kabeln och då dör bilen.

-den satt som en fläskläpp-

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
snälla. ingen som har någon idé om hur jag kan felsöka min LMM?

377 Inlägg
28 oktober 2008
om du vet någon som har en lmm till en 760 tic så fråga om du får låna den och se om problemet kvarstår

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
28 oktober 2008
vad är det för årsmodell på den då?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
Jokk3 skrev:
om du vet någon som har en lmm till en 760 tic så fråga om du får låna den och se om problemet kvarstår

har tyvär ingen polare med sån LMM så kan tyvär inte prov byta men vill gärna kunna felsöka så jag vet felet.

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
turboforssen skrev:
vad är det för årsmodell på den då?

årsmodell 85
kan inte se några trådar eller nåt i den. verkar va som ett spjäll inuti

Allt i allo
358 Inlägg
28 oktober 2008
du har b230et i den va? isf har du luftmängdmätare, inte luftmassemätare.

De é nice !

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
Ramneborg skrev:
du har b230et i den va? isf har du luftmängdmätare, inte luftmassemätare.

japp precis. och då undrar jag om den kan gå sönder på något konstigt sätt så bilen går bra ibland och ibland startar den inte ens?

Blyfot
829 Inlägg
28 oktober 2008
kan vara boxen

"bara en mor kan älska en sån son"

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
hur vet jag om det är boxen då? asså måste ju kunna felsöka på nåt vis eller är det bara att provbyta? är ju sjukt att den går ibland och ibland inte? vad kan man utesluta? vill ju inte bara byta nåt så dör den efter ett tag iaf..... är ju nåt som styr soppan iaf för den får soppa och tändning. men kör jag med startgas så drar den igång men så fort man slutar med startgas dör den igen. har ju nåt med soppan att göra.... kommer soppa till spridar bryggan iaf. men kanske inte efter? ska jag provbyta spridarna och bryggan istället?

Sök