Hur tänker försäkringsbolag egentligen...

Hallstrom
31 oktober 2008 · 39 Inlägg

du ska väl igentligen inte behöva väja för en moped, om det var olagligt för den att köra där?? eller vadå?

Alla bilar rostar, men Opel har rekord!!!
Topper Gillar stora förgasare
31 oktober 2008 · 342 Inlägg

Saken är att det är för sent att bevisa att de var trimmad.
Har ni någon saklig bedömning på det? Har polisen kollat dom?

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.
expect1991
31 oktober 2008 · 1 814 Inlägg

jovisst, i en perfekt värld skulle mopedisterna få betala men nu gör ju försäkringbolag allt dem kan för att spara pengar...

KimVsWorld Mästare
31 oktober 2008 · 2 947 Inlägg

Mopedisternas fel så in i helvete!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
weian Concordia res parvae crescent
31 oktober 2008 · 924 Inlägg

1: mopederna var trimmade. (dom sa detta självmant)
2: dom får inte framföras på cykelbana
3: du har hunnit köra in i korsningen.
4: dom kör på dig när du är i korsningen. =du är först i korsningen, då har dom väjningsplikt för dig.

ja tycker detta fallet rätt så självklart, det är dom som har gjort fel å du har gjort allt rätt.
inga högerregler som kan sätta dit dig lr nåt sånt.

jag stannar ju inte fö en gående lr cyklist som är 50 meter från övergångsstället bara fö att dom har företräde.

sen så såg du ju inte dom när du kontrolerade läget innnan du skulle köra in.
tycker att de e ganska svårt att missa ljudet på två trimmade mopeder i bebyggelse, de låter en del.
du hörde lr såg dom inte å börjar köra in å är mitt i korsningen när smällen kommer.

som ja skrev!! dom skulle ha stannat å lämnat företäde åt dig.

hur har de gått??? vill veta.

lycka till å stå på dig.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se
Volvo V40 T4 "SilverPilen" (2003)
Hilmer
1 november 2008 · 1 789 Inlägg

Det är en helt korrekt bedömning, du korsade deras väg och får därför ta smällen.
Spelar ingen roll om mopederna kom i 100km/h och inte ens ska köra där, men det är fortfarande så att du korsar deras väg ock skall därmed också lämna dessa företräde.

Senast redigerat av Hilmer (1 november 2008)

celica_salle Alltiallomekaniker
2 november 2008 · 60 Inlägg

Som hilmer säger så korsade jag ju deras väg. Jag förstår ju vad försäkringsbolaget menar med att ja har gjort fel iomed att ja inte lämnat företräde åt dom. MEN nånstans tycker man fan att när lagar korsar varandra så borde nått ta ut sig. Dom har ju gjort många fler fel än vad ja har gjort. Jag har ringt och tjatat å stått på mot försäkringsbolaget. Har även kontaktat det vittnet som fanns på plats, och han har skickat in vad han såg, och ansåg om olyckan, så får hoppas på det bästa iaf. smile

jocke_gronberg
2 november 2008 · 4 586 Inlägg

när jag hade råkat ut för en skada då fick den som körde in i mig ta på sig skadan och ringa försäkringsbolaget som du har.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang