Har någon här inne fått besök utav någon oväntad ?

DoT Häst
30 oktober 2008 · 1 099 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:

DoT skrev:

Team-Adolfsson skrev:

har ett kolsyregevär tongue
dock hjälper de ju inte så mycke på en bil yikes
skaffa lite såna där pilar ifall jag hittar de nånstans tongue
varför pil i röva när man kan sätta de i huvudet på fanskapen mad

Molotov Cocktails biter rätt bra på både bilar och människor smile .

nja vet inte de jag man behöver la inte överdriva tongue
sen kan jag inte kasta hm 50m tongue

Haha njae.. smile
Nej det är ju lite långt att kasta kanske.. Men du får smyga dig på dom.. som RAMBO!

Än är inte den sista idioten född..
Perss0n
30 oktober 2008 · 435 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
bor på en ja "hästgård" ca 3km till närmsta asfaltsväg sen går den en grusväg och en avfart in till om på kanske 400m sen har vi 2 hur 1 ladugård och en stor maskin hall liggande i en fyrkant ungefär sen en stor plan i mitten
och eftersom jag e en nattuggla så har jag sett en hel del bilar som kommit in och vänt på planen mitt i nätterna för att snoka
även folk som ställt bilarna ute vid andra grusvägen för att gå in
så en natt satt jag och passade på dom i dörren till vårat hus
med våran "lilla" vovve på ca 75-80kg en grandis smile
så såg jag några skuggor röra sig mot maskinhallen och jag släppte ut hunden ofyfan vilken liv det blev smile
sen dess har det bara kommit upp bilar på nätterna

nån som har ett tips på att bli av med fanskapen ?
vi får inte sätta upp bom heller enligt länstyrelsen mad
skaffa mig en hagelbössa snart

tänk om du råkat tappa en spikmatta på vägen då? tongue
eller en stock efterson ni inte fick ha bom..

No risk, No reward
Lexus IS350 "USDM" (2009)
Shallie
30 oktober 2008 · 730 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
bor på en ja "hästgård" ca 3km till närmsta asfaltsväg sen går den en grusväg och en avfart in till om på kanske 400m sen har vi 2 hur 1 ladugård och en stor maskin hall liggande i en fyrkant ungefär sen en stor plan i mitten
och eftersom jag e en nattuggla så har jag sett en hel del bilar som kommit in och vänt på planen mitt i nätterna för att snoka
även folk som ställt bilarna ute vid andra grusvägen för att gå in
så en natt satt jag och passade på dom i dörren till vårat hus
med våran "lilla" vovve på ca 75-80kg en grandis smile
så såg jag några skuggor röra sig mot maskinhallen och jag släppte ut hunden ofyfan vilken liv det blev smile
sen dess har det bara kommit upp bilar på nätterna

nån som har ett tips på att bli av med fanskapen ?
vi får inte sätta upp bom heller enligt länstyrelsen mad
skaffa mig en hagelbössa snart

Trevliga typer sånna dära wink men jag har för mig ,, nu har ni säkert pratat med länsstyrelsen men varför fick ni inte sätta upp bom ?
för jag har för mig att om man sätter upp en bom så gills det som privat väg om denna inte leder någon annan stans vill säga ? för går man ihop grannskapet så bör man få sätta upp en sån väl ?
dock får man ju hålla vägen i skick själv men det är det värt för att slippa alla snokande bilar...

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
Norde fotointresserad
30 oktober 2008 · 2 307 Inlägg

Haha helskön inledning på den här tråden wink

Har vart med om några oväntade besök jag också när man bodde hemma.
   Ett var för ett gäng år sedan när jag satt vaken på natten och kikade tv. Huset ligger alldeles intill vägen så när bilar passerar lyser det upp inne i tv-rummet av deras lysen. Iaf, satt i soffan och var helt inne i tv när en bil passerade och då lysena lyste upp väggen i rummet såg jag skuggan av en man som stog utanför altandörren strax bakom soffan. Blev riktigt skraj och sjönk ner djupt i soffan och satt där ett tag. När jag kollar ut ser jag en person som löper längs vägen och hur en bil kommer och hämtar upp honom..

Sen förra sommaren var jag med om en till sak. Satt ute på altanen nersjunken i tidningen och med altandörren på vidgavel när jag i ögonvrån ser genom springorna hur någon rör sig på utsidan av altanen i riktning mot altantrappan. Så reser mig upp för att kolla vad det är och får se en man som snabbt vänder om och skyndar iväg längs gräsmattan. När han inser att han är upptäckt vänder han sig dock om och stammar fram en frågan om han kan få ta några äpplen från äppelträden.. Saken var bara den att dom låg i motsatt riktning till altantrappan.

Tilläggas ska också att mannen var en lokalt känd pundare och att det under dagarna innan varit inbrott hos några grannar. Dagen efter han var i min trädgård upptäcker en annan granne honom ståendes i deras vardagsrum enbart i en filt, kläderna låg ute på deras höloft där han tydligen hade sovit. Iaf så greps han men blev senare på dagen släppt och tillbaka skjutsad till byn av polisen. Tydligen hade han också bett att få avsläppt alldeles bortanför vårt hus så att han kunde gå längs vägen hem för att kunna leta efter kattmat. Nämnde jag att han var påtänd?

Senast redigerat av Norde (30 oktober 2008)

n0sferatu
31 oktober 2008 · 194 Inlägg

Se iaf till att ha ett paket gevalia hemma! smile

TRYIT Teddan
31 oktober 2008 · 2 495 Inlägg

n0sferatu skrev:
Se iaf till att ha ett paket gevalia hemma! smile

eller ha hagelgeväret brevid sängen:cool:


jag larmar dörrar och har rörelse detektorer i källarn på natten.

sen har jag ju en vägödd amstaff, så jag känner mig trygg.


jag har haft oväntat besök på nätterna , men det var mer förr innan man blev sambo:D

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Shallie
31 oktober 2008 · 730 Inlägg

Norde skrev:
Haha helskön inledning på den här tråden wink

Har vart med om några oväntade besök jag också när man bodde hemma.
   Ett var för ett gäng år sedan när jag satt vaken på natten och kikade tv. Huset ligger alldeles intill vägen så när bilar passerar lyser det upp inne i tv-rummet av deras lysen. Iaf, satt i soffan och var helt inne i tv när en bil passerade och då lysena lyste upp väggen i rummet såg jag skuggan av en man som stog utanför altandörren strax bakom soffan. Blev riktigt skraj och sjönk ner djupt i soffan och satt där ett tag. När jag kollar ut ser jag en person som löper längs vägen och hur en bil kommer och hämtar upp honom..

Sen förra sommaren var jag med om en till sak. Satt ute på altanen nersjunken i tidningen och med altandörren på vidgavel när jag i ögonvrån ser genom springorna hur någon rör sig på utsidan av altanen i riktning mot altantrappan. Så reser mig upp för att kolla vad det är och får se en man som snabbt vänder om och skyndar iväg längs gräsmattan. När han inser att han är upptäckt vänder han sig dock om och stammar fram en frågan om han kan få ta några äpplen från äppelträden.. Saken var bara den att dom låg i motsatt riktning till altantrappan.

Tilläggas ska också att mannen var en lokalt känd pundare och att det under dagarna innan varit inbrott hos några grannar. Dagen efter han var i min trädgård upptäcker en annan granne honom ståendes i deras vardagsrum enbart i en filt, kläderna låg ute på deras höloft där han tydligen hade sovit. Iaf så greps han men blev senare på dagen släppt och tillbaka skjutsad till byn av polisen. Tydligen hade han också bett att få avsläppt alldeles bortanför vårt hus så att han kunde gå längs vägen hem för att kunna leta efter kattmat. Nämnde jag att han var påtänd?

kul historia ang den dära pundaren wink Stakkare egentligen...
jag har smöge på ett hus en gång men det vart ett hus som endast vart sommar bebott detta vart på hösten.. så ingen vart där wink antog vi så vi skulle gå dit och kika lite bara wink så på tillbaka vägen när vi hade gått runt huset ( detta vart enna rik knösar så vart intressant och bara se vad de hade vid sin tomt) så när vi går tillbaka kommer gubben ut o skriker att han ringt polis och grejer... yikes så vi fick så snällt stanna upp och säga som det va till den stakkarn och be om ursäkt och att det vart dumt.. det vart inte så sent egentligen kanske vid en 7-8 men det är redan kolsvart då så... smile men efter lite ursäkter fick vi kolla på huset.. även inne tongue

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
rebell82
31 oktober 2008 · 118 Inlägg

Kommer på en rolig episod nu, även fast det inte har med tjuvar och banditer att göra. För några år sen bodde jag tillsammans med min lillasyster i vårt barndomshem. Granntanten var inte riktigt pigg i huvudet och kunde t.ex. klippa gräset 4 gånger om dan... Hursomhaver så kommer hon över en kväll runt 23-tiden och lillasyster öppnar dörren. Konversationen går ungefär såhär:

Tanten: Kan jag få låna papper och penna?
Syrran: Ehh, ja det kan du väl...  Vänta lite.
*springer in och hämtar papper, penna och mig*
Jag: Vad behöver du papper och penna till vid den här tiden?
Tanten: Jo, du förstår, jag har sålt huset och vill inte väcka dom nya ägarna, så jag ska skriva en lapp.
Jag: Vart ska du sen då?
Tanten: Jag ska ta en taxi till *****vägen 17.
Jag: Men du är ju på ******vägen 19 nu. Är du helt säker? Nr 17 är ju där du bott hela tiden.
Tanten: Nämen, det har jag redan sålt! Jag ska ta en taxi till nr 17!
Syrran: Men 17 är ju där!
Tanten: Tyst med er, jag vet vad jag gör.

Sen tog hon sitt papper och gick. Vi ringde hennes son som fick ta hand om henne. Riktigt förvirrad tant.

"Blir less på folk som tror att kött växer på träd."
TRYIT Teddan
31 oktober 2008 · 2 495 Inlägg

rebell82 skrev:
Kommer på en rolig episod nu, även fast det inte har med tjuvar och banditer att göra. För några år sen bodde jag tillsammans med min lillasyster i vårt barndomshem. Granntanten var inte riktigt pigg i huvudet och kunde t.ex. klippa gräset 4 gånger om dan... Hursomhaver så kommer hon över en kväll runt 23-tiden och lillasyster öppnar dörren. Konversationen går ungefär såhär:

Tanten: Kan jag få låna papper och penna?
Syrran: Ehh, ja det kan du väl...  Vänta lite.
*springer in och hämtar papper, penna och mig*
Jag: Vad behöver du papper och penna till vid den här tiden?
Tanten: Jo, du förstår, jag har sålt huset och vill inte väcka dom nya ägarna, så jag ska skriva en lapp.
Jag: Vart ska du sen då?
Tanten: Jag ska ta en taxi till *****vägen 17.
Jag: Men du är ju på ******vägen 19 nu. Är du helt säker? Nr 17 är ju där du bott hela tiden.
Tanten: Nämen, det har jag redan sålt! Jag ska ta en taxi till nr 17!
Syrran: Men 17 är ju där!
Tanten: Tyst med er, jag vet vad jag gör.

Sen tog hon sitt papper och gick. Vi ringde hennes son som fick ta hand om henne. Riktigt förvirrad tant.

själva händelsen var ju rolig alltså men stackars människa å behöva vara sån.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Shallie
31 oktober 2008 · 730 Inlägg

r-ted skrev:

rebell82 skrev:
Kommer på en rolig episod nu, även fast det inte har med tjuvar och banditer att göra. För några år sen bodde jag tillsammans med min lillasyster i vårt barndomshem. Granntanten var inte riktigt pigg i huvudet och kunde t.ex. klippa gräset 4 gånger om dan... Hursomhaver så kommer hon över en kväll runt 23-tiden och lillasyster öppnar dörren. Konversationen går ungefär såhär:

Tanten: Kan jag få låna papper och penna?
Syrran: Ehh, ja det kan du väl...  Vänta lite.
*springer in och hämtar papper, penna och mig*
Jag: Vad behöver du papper och penna till vid den här tiden?
Tanten: Jo, du förstår, jag har sålt huset och vill inte väcka dom nya ägarna, så jag ska skriva en lapp.
Jag: Vart ska du sen då?
Tanten: Jag ska ta en taxi till *****vägen 17.
Jag: Men du är ju på ******vägen 19 nu. Är du helt säker? Nr 17 är ju där du bott hela tiden.
Tanten: Nämen, det har jag redan sålt! Jag ska ta en taxi till nr 17!
Syrran: Men 17 är ju där!
Tanten: Tyst med er, jag vet vad jag gör.

Sen tog hon sitt papper och gick. Vi ringde hennes son som fick ta hand om henne. Riktigt förvirrad tant.

själva händelsen var ju rolig alltså men stackars människa å behöva vara sån.

Ja presic.. ganska kul historia men stackars tant...sad

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
Fartsyndare Pro detailer
31 oktober 2008 · 417 Inlägg

Jag har fått oväntat besök men jag hade inte Gevalia hemma så det fick bli Zoegas skånerost.

If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)
Shallie
31 oktober 2008 · 730 Inlägg

Fartsyndare skrev:
Jag har fått oväntat besök men jag hade inte Gevalia hemma så det fick bli Zoegas skånerost.

Det blir inte samma sak.. kan ge meiie på att hon kom inte tillbaka va ? smile) haha

men på tal om Gevalia vi hade ett par bekanta på besök ifrån england i sommras som fick syn på gevalia.. de vart i eld och lågor wink för 1 kg nere i england kostar ungefär 800 kr för det ligger under lyx kaffe wink så det har allt blivit att vi har skickat ett par kilo ibland dit ner wink

lite OT men tongue

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
Mortalis VW-nörd?
31 oktober 2008 · 4 332 Inlägg

Shallie skrev:

Mortalis skrev:
Haha fattade du inte att de va tomten han snackade om i början? tongue

Fick läsa det två ggr innan jag fattade big_smiletongue wink  men när han skrev de med att de fick presenter blev de uppenbart:D

Haha sött

BESHAN Orginal är för gubbjävlar!
31 oktober 2008 · 245 Inlägg

Hände för några år sen när farsan halvsov på soffan kl2 en sommardag. Vi bor på en stor gård nåra km från själva sammhället och morsan har en ridskola 50m från huset. Iallafall då hör farsan nån som knackar på dörren men bryr sig inte för att de springer alltid hästtjejer o letar efter morsan, så han slummrade till sen vaknade han igen o gick o kollade då står de nån pundarkärring i hallen och slänger ur sig "finns det nått ställe att hyra häromkring?" så farsan sa nej så gick hon ut. Då började han hajja till vad som hände och kollade ut genom fönstret då stog de en van där nere. Så han tog en yxa och gick till stallet o kollade me morsan om hon sätt något. de hade hon inte så farsan började kolla omkring, så stog kärringen i en sadelkammare (hästsadlar är ganska dyra) så han slet tag i henne o kastade ner henne på golvet och slog yxan 5cm från skallen så att den åkte ner nåra cm i betonggolvet sen släpade ut henne i håret o kastade ner henne från en  liten höjd, kanske 1,5m och tvingade henne att springa därifrån.

airflow Avstängd
31 oktober 2008 · 653 Inlägg

BESHAN skrev:
så han slet tag i henne o kastade ner henne på golvet och slog yxan 5cm från skallen så att den åkte ner nåra cm i betonggolvet sen släpade ut henne i håret o kastade ner henne från en  liten höjd, kanske 1,5m och tvingade henne att springa därifrån.

Fränt smile

Jag har rätt i vad jag än säger.
torpis Forummoderator
31 oktober 2008 · 10 572 Inlägg

KimVsWorld skrev:

h0lle skrev:
Shallie lol

Näpp inget direkt oväntat, jehovas å tavelförsäljare har hänt.

Tavelförsäljare är bara så sköna! lol big_smile

Det var inte helt ovanligt med mystiska "tavelförsäljare" under 80talet som ringde på hemma hos personer som hade anknytning till försvarsmakten på ena eller andra sättet.

Slump eller kartläggning kan man ju alltid undra...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang