är den manuell? isåfall håller den för bra mycket mer så sålänge du inte håller på och leker genom att stå och spinna med 1 hjul för då bränner du diffen och då får du ett titthål i lådan.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
jag ska hämta min 855 t5 -94 imorgon 25000mil nybytt massa ska nog lämna in byta olja filter i automat lådan innan jag börjar gasa som fan då jag ska chippa den nästa vecka
Hur länge brukar t5 motorerna hålla utan att man behöver renovera den? jag kommer ju köra lite ungdomligt ...det är ju min första bil...
håller vxl-lådorna för 300+ hk?
Mvh
Edit: jag har haft tjänstebil, så med förstabil menar jag att det är den första jag kan göra vad jag vill med. Trimma, gasa på lite extra...etc.
Växellådan håller för grymt mycket effekt om man kör vettigt. Däremot håller originalkopplingen bara för ca 300hk.
Att byta packbox mellan motor och växellåda är egentligen fel att säga att det kostar 8000 att laga - själva packningen kostar typ 150kr. Men man måste dela motor och växellåda för att lösa det, antingen släppa subframen på den sidan där växellådan sitter, eller lyfta ur motor och växellåda, det är det som kostar.
MVH
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
Hur länge brukar t5 motorerna hålla utan att man behöver renovera den? jag kommer ju köra lite ungdomligt ...det är ju min första bil...
håller vxl-lådorna för 300+ hk?
Mvh
Edit: jag har haft tjänstebil, så med förstabil menar jag att det är den första jag kan göra vad jag vill med. Trimma, gasa på lite extra...etc.
Växellådan håller för grymt mycket effekt om man kör vettigt. Däremot håller originalkopplingen bara för ca 300hk.
Att byta packbox mellan motor och växellåda är egentligen fel att säga att det kostar 8000 att laga - själva packningen kostar typ 150kr. Men man måste dela motor och växellåda för att lösa det, antingen släppa subframen på den sidan där växellådan sitter, eller lyfta ur motor och växellåda, det är det som kostar.
MVH
Alla växellåder kan gå sönder. Men innan 96 är dom lite klenare, 300 klarar den även koppling.
går du över 320 så är det dags och byta vevstakar om man vill vara på den säkra sidan då bör du byta koppling oxå.
Hur länge brukar t5 motorerna hålla utan att man behöver renovera den? jag kommer ju köra lite ungdomligt ...det är ju min första bil...
håller vxl-lådorna för 300+ hk?
Mvh
Edit: jag har haft tjänstebil, så med förstabil menar jag att det är den första jag kan göra vad jag vill med. Trimma, gasa på lite extra...etc.
Växellådan håller för grymt mycket effekt om man kör vettigt. Däremot håller originalkopplingen bara för ca 300hk.
Att byta packbox mellan motor och växellåda är egentligen fel att säga att det kostar 8000 att laga - själva packningen kostar typ 150kr. Men man måste dela motor och växellåda för att lösa det, antingen släppa subframen på den sidan där växellådan sitter, eller lyfta ur motor och växellåda, det är det som kostar.
MVH
Jag vet att packboxen kostar runt 100 kr, jag kan ju inte byta det själv så jag syftade på att det skulle kosta det om jag lämnade in den på verkstad
jag ska hämta min 855 t5 -94 imorgon 25000mil nybytt massa ska nog lämna in byta olja filter i automat lådan innan jag börjar gasa som fan då jag ska chippa den nästa vecka