Biltema Kylare, bra/dålig?

isso \m/(><)\m/
2 november 2008 · 742 Inlägg

pimpad740 skrev:

isso skrev:

maximus skrev:

då tycker jag du ska lämna tillbaka sakerna då du har garanti..
nä jag säger som Firetraxx:Snopp

ja men att åka fram och tillbaka och byta grejer hela tiden kostar mer i bensin än att köpa bra på en gång.. sist jag hämta nått från biltema va i förra veckan, ett bromsok hb till syrrans golf IV och armen till handbromsen låste sig efter att man dragit i handbromsen även om man drog tillbaka vajern med fingrarna så va armen låst.. va sen ok bytte oket mot ett nytt och det va precis samma sak med det, slutade med att jag fick svetsa dit ett fäste för en fjäder som drar tillbaka armen

då monterade du nog de fel. satte på 2st nya bak på svågerns v40 å dom funkar kanon. visst kan man ha otur å få grejer som inte funkar med de är därför de finns garanti!! samma sak när de är sånna som klagar på biltemas olja?!  ni kan åka till statoil å handla olja men inte på biltema? då ska ni veta att dom är från samma tillvärkare. (styv farsan för lastbil å kör bla olja till biltema FRÅN STATOIL)
visst finns de b-kvalite men de kan du ju få vart som hällst..

då skulle jag vilja ha en liten beskrivning på hur man kan montera oket fel så den kärvar

Keso är köttfärs gjord på mumintroll
Sarge
2 november 2008 · 2 337 Inlägg

Att det alltid ska bli en stor hög med dynga så fort ordet "Biltema" dyker upp på forumet.

Niklas1987 NO
2 november 2008 · 2 182 Inlägg

Det är väl mer kosmetiska fel man får räkna med, har köpt biltema grejer många gånger oftast är det bra grejer, har väl hänt nån gång att man får åka å byta, men då är det oftast nån jäkel som tappat produkten i golvet å sen lagt tillbaka den som inget hänt.

Så det är bara att köpa, inte nöjd ändå åk å byt.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
isso \m/(><)\m/
2 november 2008 · 742 Inlägg

oleg skrev:
Någon som inte kan montera korekt kanske? Men vad vet ja?
Det låter som det funkar bra för dom som har köpt kylare där iaf!
Biltema funkar fint för mig oxå!

Nee tyvärr så är jag inte en tattare med centralmonterad tumme så jag vet hur man monterar det mesta bl.a ett bromsok.. har hållit på med ganska mycket bilar och jobbat som bilmek i snart 7 år

Keso är köttfärs gjord på mumintroll
pimpad740
2 november 2008 · 812 Inlägg

isso skrev:

oleg skrev:
Någon som inte kan montera korekt kanske? Men vad vet ja?
Det låter som det funkar bra för dom som har köpt kylare där iaf!
Biltema funkar fint för mig oxå!

Nee tyvärr så är jag inte en tattare med centralmonterad tumme så jag vet hur man monterar det mesta bl.a ett bromsok.. har hållit på med ganska mycket bilar och jobbat som bilmek i snart 7 år

men då har du fått ett fabriktionsfel än sen åk och byt lr be om pengarna tillbax. varför åka till biltema å köpa grejer om du nu hatar dom så mkt?

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
2 november 2008 · 3 404 Inlägg

maximus skrev:

isso skrev:

FLindgren skrev:

och din erfarenhet är?

ja vart ska man börja.. bromsok, lampor, soppapump, länkarmar mm

då tycker jag du ska lämna tillbaka sakerna då du har garanti..
nä jag säger som Firetraxx:Snopp

Hahahahahaha, jo tack du den va go den. Att få sakerna reklamerade på biltema är på ett ungefär lika svårt som att bevisa att gud finns/inte finns... I vart fall på Biltema i Haninge, det är ett under att surgubben där fortfarande är kvar. rollmad

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Rallyhalle
2 november 2008 · 4 299 Inlägg

isso skrev:

maximus skrev:

isso skrev:

ja vart ska man börja.. bromsok, lampor, soppapump, länkarmar mm

då tycker jag du ska lämna tillbaka sakerna då du har garanti..
nä jag säger som Firetraxx:Snopp

ja men att åka fram och tillbaka och byta grejer hela tiden kostar mer i bensin än att köpa bra på en gång.. sist jag hämta nått från biltema va i förra veckan, ett bromsok hb till syrrans golf IV och armen till handbromsen låste sig efter att man dragit i handbromsen även om man drog tillbaka vajern med fingrarna så va armen låst.. va sen ok bytte oket mot ett nytt och det va precis samma sak med det, slutade med att jag fick svetsa dit ett fäste för en fjäder som drar tillbaka armen

Du har då inte koll på konsumentköplagen...

Du kan begära bensinersättning pga att du Måste göra en extra resa dit för att dom levererat defekt vara till dig.

Har själv använt Biltemadelar och har hittills inte haft problem, anledningen till att vissa saker pajat e pga mig själv. Och framförallt de som jag trodde skulle ha kortare livslängd än lite dyrare märken e deras glödlampor. Har de på både 9000 och 9-5an och dom har funkat kanon i båda bilarna...

Så kylarn e de nog inget fel på, go on smile
//Jacob

HARTIN
2 november 2008 · 49 Inlägg

herregud de spelar ingen roll!!!! <De e ju inte biltema som gör kylaren häller

isso \m/(><)\m/
2 november 2008 · 742 Inlägg

pimpad740 skrev:

isso skrev:

oleg skrev:
Någon som inte kan montera korekt kanske? Men vad vet ja?
Det låter som det funkar bra för dom som har köpt kylare där iaf!
Biltema funkar fint för mig oxå!

Nee tyvärr så är jag inte en tattare med centralmonterad tumme så jag vet hur man monterar det mesta bl.a ett bromsok.. har hållit på med ganska mycket bilar och jobbat som bilmek i snart 7 år

men då har du fått ett fabriktionsfel än sen åk och byt lr be om pengarna tillbax. varför åka till biltema å köpa grejer om du nu hatar dom så mkt?

det är ju de jag inte gör längre.. fick nog nu efter oket

Senast redigerat av isso (2 november 2008)

Keso är köttfärs gjord på mumintroll
pimpad740
2 november 2008 · 812 Inlägg

isso skrev:

pimpad740 skrev:

isso skrev:

Nee tyvärr så är jag inte en tattare med centralmonterad tumme så jag vet hur man monterar det mesta bl.a ett bromsok.. har hållit på med ganska mycket bilar och jobbat som bilmek i snart 7 år

men då har du fått ett fabriktionsfel än sen åk och byt lr be om pengarna tillbax. varför åka till biltema å köpa grejer om du nu hatar dom så mkt?

det är ju de jag inte gör längre

men du skrev ju nyss förra veckan lr va de va. jaja skit samma. vill du betala mer för samma varor så är de ju upp till dig. jag kommer iaf fortsätta handla där..

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
isso \m/(><)\m/
2 november 2008 · 742 Inlägg

pimpad740 skrev:

isso skrev:

pimpad740 skrev:

men då har du fått ett fabriktionsfel än sen åk och byt lr be om pengarna tillbax. varför åka till biltema å köpa grejer om du nu hatar dom så mkt?

det är ju de jag inte gör längre

men du skrev ju nyss förra veckan lr va de va. jaja skit samma. vill du betala mer för samma varor så är de ju upp till dig. jag kommer iaf fortsätta handla där..

Det är INTE samma varor

Keso är köttfärs gjord på mumintroll
evilaudio
2 november 2008 · 16 195 Inlägg

isso skrev:

pimpad740 skrev:

isso skrev:

det är ju de jag inte gör längre

men du skrev ju nyss förra veckan lr va de va. jaja skit samma. vill du betala mer för samma varor så är de ju upp till dig. jag kommer iaf fortsätta handla där..

Det är INTE samma varor

samma kan nog va svårt men likadana...

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
isso \m/(><)\m/
2 november 2008 · 742 Inlägg

evilaudio skrev:

isso skrev:

pimpad740 skrev:

men du skrev ju nyss förra veckan lr va de va. jaja skit samma. vill du betala mer för samma varor så är de ju upp till dig. jag kommer iaf fortsätta handla där..

Det är INTE samma varor

samma kan nog va svårt men likadana...

inte det heller

Keso är köttfärs gjord på mumintroll
pimpad740
2 november 2008 · 812 Inlägg

öööh joo. kolla upp vilka de är som tillvärkar deras grejer så återkommer du sen när du har insett att du har fel.

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
Lardi SQ
2 november 2008 · 1 343 Inlägg

fan du va ingen munter typ du isso.. har använt en hel del saker från biltema å de funkar kanon.. ett plus i kanten att de kostar 50% med.. smile

Ljudnörd!
isso \m/(><)\m/
2 november 2008 · 742 Inlägg

pimpad740 skrev:
öööh joo. kolla upp vilka de är som tillvärkar deras grejer så återkommer du sen när du har insett att du har fel.

skulle tro att det är 2:a sortering

Keso är köttfärs gjord på mumintroll
laaantz
2 november 2008 · 465 Inlägg

isso skrev:

pimpad740 skrev:
öööh joo. kolla upp vilka de är som tillvärkar deras grejer så återkommer du sen när du har insett att du har fel.

skulle tro att det är 2:a sortering

tror du själv på det du säger lr? att biltema bara kör med 2a sorteringen..?
rolig kille är du smile

KimVsWorld Mästare
2 november 2008 · 2 947 Inlägg

isso skrev:

pimpad740 skrev:
öööh joo. kolla upp vilka de är som tillvärkar deras grejer så återkommer du sen när du har insett att du har fel.

skulle tro att det är 2:a sortering

Du har inte fått något på länge va?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
pimpad740
2 november 2008 · 812 Inlägg

isso skrev:

pimpad740 skrev:
öööh joo. kolla upp vilka de är som tillvärkar deras grejer så återkommer du sen när du har insett att du har fel.

skulle tro att det är 2:a sortering

tror du allvarligt på att dom säljer andra sirtering? då kan dom ju lika gärna packa ihopp på än gång med tanke på att sälja bromsar som andra sortering? de e ju förenat med livsfara. å en trasig glöd lampa föresten kan inte de bero på att man har hanterat den ovarsamt när man lagt den i påsen lr bilen??

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
isso \m/(><)\m/
2 november 2008 · 742 Inlägg

laaantz skrev:

isso skrev:

pimpad740 skrev:
öööh joo. kolla upp vilka de är som tillvärkar deras grejer så återkommer du sen när du har insett att du har fel.

skulle tro att det är 2:a sortering

tror du själv på det du säger lr? att biltema bara kör med 2a sorteringen..?
rolig kille är du smile

om det nu är samma tillverkare som andra "dyrare" ställen har.. varför funkar det inte för?

Keso är köttfärs gjord på mumintroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang