Funderar på en Honda Civic Type-R. Bra eller dålig?

weian Concordia res parvae crescent
4 november 2008 · 924 Inlägg

att ingen ska få plats i bilen behöver du inte oroa dig för, min går som en regelrätt familjebil. barnvagnen i skuffen å sambo å sonen där bak, inga problem!!!

men om du ska ha catback så får du kanske passa dig för att
köra full bil om du har mycke vägbulor där du bor.
fö de kan bli som de e fö mig, att catbacksystemet är närmre marken än va originalsystemet är.
kan hända att man hör lite skrap då.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se
Volvo V40 T4 "SilverPilen" (2003)
Sir_x
4 november 2008 · 945 Inlägg

Pingi skrev:
Låter ju kanon detta MEN är verkligen CTRen snabbare än min passat turbo??tongue
Trycks ju rejält bakåt på andra och tredje växeln. speciellt andra:)
Då kan väl ändå inte CTRen hänga med? tongue
Passat eller CTR då? Kan nån bestämma åt mig? smile

Men det är ju lite Renault Scenic varning på CTRen...
Är det så "stor" som den ser ut? Stort baksäte?
Får det plats nån där bak??

Vad har du för årdmodell på Passaten? Det borde ju vara en viss prisskillnad?
Men jag hade tagit CTR. Inte på grund av den brutala kraften, utan för utseendet och ljudet.

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
T5-Gajjan
4 november 2008 · 166 Inlägg

04an! är riktigt snygg,, men att alla säger att den gör 0-100 6,6sek stämmer ej! stod i en tidning att enligt många tester kom dom aldrig under 7sek

BeCe
4 november 2008 · 364 Inlägg

Min är då tillsalu för en rätt billig peng=)

http://www.blocket.se/vi/18876502.htm?ca=15_s

Senast redigerat av LilD (4 november 2008)

Saab 9-5 2.0T "-Blacked Out-" (2006)
holman85
4 november 2008 · 23 Inlägg

köp CTR än inne på min andra just nu=) rolig bil faktiskt!

Porsche Cayman S "Capristo" (2008)
Pingi Avstängd
4 november 2008 · 77 Inlägg

jag har en årsmodell 97. en sedan. den rör på sig rätt bra. chippad och laddar 1,2. pinnar iväg rätt bra i början.smile
Men va är det med det här vtec nu då. Har sätt på filmer att dom varvar CTRen rätt duktigt.
8000rpm typ. Är det så nyttigt för motorn? Kan jag varva så passa mycket utan att motorn tar skada?
Vill ju inte att det ska rasa en dag..

Lutar åt en CTR iaf. måste bara få passaten min såld:)

Pingi Avstängd
4 november 2008 · 77 Inlägg

kolla gärna in min passat här---> http://www.blocket.se/vi/18908531.htm?c … amp;last=1

Den eller en CTR?smile  Inte massa klag på passat nu snälla sad

Anubis
5 november 2008 · 1 255 Inlägg

Pingi skrev:
jag har en årsmodell 97. en sedan. den rör på sig rätt bra. chippad och laddar 1,2. pinnar iväg rätt bra i början.smile
Men va är det med det här vtec nu då. Har sätt på filmer att dom varvar CTRen rätt duktigt.
8000rpm typ. Är det så nyttigt för motorn? Kan jag varva så passa mycket utan att motorn tar skada?
Vill ju inte att det ska rasa en dag..

Lutar åt en CTR iaf. måste bara få passaten min såld:)

Är ingen fara o varava dom 8000 men när du pressar en CTR på höga varv dricker dom hyffsat med olja så den får du hålla sten koll på.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
J3lv4n
5 november 2008 · 89 Inlägg

Bara en liten fråga, har du kollat över Corolla T-sport? Den drar ju CTR och eftersom du verkar vara ute efter lite mos så är väl den ett bättre alternativ. Inte lika vanlig heller. Och sen är det ju en toyota wink Var riktigt nöjd med min!

Senast redigerat av J3lv4n (5 november 2008)

Toyota Supra "MKIV" (1994)
Eiiiiik
5 november 2008 · 337 Inlägg

J3lv4n skrev:
Bara en liten fråga, har du kollat över Corolla T-sport? Den drar ju CTR och eftersom du verkar vara ute efter lite mos så är väl den ett bättre alternativ. Inte lika vanlig heller. Och sen är det ju en toyota wink Var riktigt nöjd med min!

Håller la inte riktigt med om att T-sporten tar CTR:en men men..... wink
T-Sporten är det ju inte många som vrider huvudet efter kanske. Ser ju precis ut som en vanlig Corolla tongue

Körde mot min kompis V40 T4. Chippad, avgas, filter. Kanske 250hk. Våra gick precis lika bra rakt fram. Då började vi från 30km/h kanske å fortsatte upp till 180.
Hans går dock lite fortare om vi börjar runt 110km/h, inte så konstigt när den e överladdad kanske tongue

I Rondeller har jag kommit ut ur rondellen å en bra bit på vägen när han fortfarande kasar runt i den wink då ska jag tillägga att min e original i dämpning å att hans är bra uppstyvad big_smile

J3lv4n
5 november 2008 · 89 Inlägg

Eiiiiik skrev:

J3lv4n skrev:
Bara en liten fråga, har du kollat över Corolla T-sport? Den drar ju CTR och eftersom du verkar vara ute efter lite mos så är väl den ett bättre alternativ. Inte lika vanlig heller. Och sen är det ju en toyota wink Var riktigt nöjd med min!

Håller la inte riktigt med om att T-sporten tar CTR:en men men..... wink
T-Sporten är det ju inte många som vrider huvudet efter kanske. Ser ju precis ut som en vanlig Corolla tongue

Körde mot min kompis V40 T4. Chippad, avgas, filter. Kanske 250hk. Våra gick precis lika bra rakt fram. Då började vi från 30km/h kanske å fortsatte upp till 180.
Hans går dock lite fortare om vi börjar runt 110km/h, inte så konstigt när den e överladdad kanske tongue

I Rondeller har jag kommit ut ur rondellen å en bra bit på vägen när han fortfarande kasar runt i den wink då ska jag tillägga att min e original i dämpning å att hans är bra uppstyvad big_smile

Handlar mycket om förare, kan ge dig några historier när jag dragit ett par CTR och även andra forum där folk skrivit om det.

Och sen är det ju alltid roligt när folk frågar om det är en vanlig corolla man drog dom med wink

Senast redigerat av J3lv4n (5 november 2008)

Toyota Supra "MKIV" (1994)
DasAuto
5 november 2008 · 2 751 Inlägg

Joo skrev:

n0b0dy_ skrev:
haha när vtec kickar in smile så trycks du nog ganska bra bakåt big_smile

Jag kommer nog nån gång köpa mig en CTR iaf!!!

Haha? trycks ganska bra bakåt? det kan man väl inte påstå!

Ja det är inte samma känsla som i en RS4 på 420Hk som jag har kört, men tryck i CTR är det!! Allt är relativt..

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
xMaDRockz
5 november 2008 · 128 Inlägg

Eiiiiik skrev:

J3lv4n skrev:
Bara en liten fråga, har du kollat över Corolla T-sport? Den drar ju CTR och eftersom du verkar vara ute efter lite mos så är väl den ett bättre alternativ. Inte lika vanlig heller. Och sen är det ju en toyota wink Var riktigt nöjd med min!

Håller la inte riktigt med om att T-sporten tar CTR:en men men..... wink
T-Sporten är det ju inte många som vrider huvudet efter kanske. Ser ju precis ut som en vanlig Corolla tongue

Jag vrider inte huvudet för en CTR heller, Den ser oxå ut som en vanlig civic? smile

Eiiiiik
5 november 2008 · 337 Inlägg

xMaDRockz skrev:

Eiiiiik skrev:

J3lv4n skrev:
Bara en liten fråga, har du kollat över Corolla T-sport? Den drar ju CTR och eftersom du verkar vara ute efter lite mos så är väl den ett bättre alternativ. Inte lika vanlig heller. Och sen är det ju en toyota wink Var riktigt nöjd med min!

Håller la inte riktigt med om att T-sporten tar CTR:en men men..... wink
T-Sporten är det ju inte många som vrider huvudet efter kanske. Ser ju precis ut som en vanlig Corolla tongue

Jag vrider inte huvudet för en CTR heller, Den ser oxå ut som en vanlig civic? smile

Ähhh, snack wink

Men det är som ni säger. Bror ju rätt mkt på förare tongue

Men som svar på frågan som startade tråden. Nej, någon likvärdigt en turbokick blir det ju inte. Du får köra på varv å vilja! wink

jocke_gronberg
5 november 2008 · 4 586 Inlägg

jag skulle nog tröttna på att varvande mycket skönare att han en bil som drar jämt genom hela registret

Senast redigerat av jorre83 (5 november 2008)

Pingi Avstängd
5 november 2008 · 77 Inlägg

nu kom det ju inte lite dålig info om CTRen. Blir jag lite osäker..
Jag är ju ute efter en mindre bil med hyffsat med mos i.
tycker det verkar roligt att köra en CTR:) Ska testa så fort jag får chansen.
Då märks det ju vilka här som har rätt:)

Drar mycket olja sa nån. hur mycket snackar vi om? Hur ofta kommer jag få fylla på om jag varvar
ganska mycket lite ibland?
Men inget farligt o varva dom alltså?

Säg att man ligger i 90km/h och ska dra om nån lite snabbt. Går det med en CTR? lika lätt som med en turbo?

Anubis
5 november 2008 · 1 255 Inlägg

Pingi skrev:
nu kom det ju inte lite dålig info om CTRen. Blir jag lite osäker..
Jag är ju ute efter en mindre bil med hyffsat med mos i.
tycker det verkar roligt att köra en CTR:) Ska testa så fort jag får chansen.
Då märks det ju vilka här som har rätt:)

Drar mycket olja sa nån. hur mycket snackar vi om? Hur ofta kommer jag få fylla på om jag varvar
ganska mycket lite ibland?
Men inget farligt o varva dom alltså?

Säg att man ligger i 90km/h och ska dra om nån lite snabbt. Går det med en CTR? lika lätt som med en turbo?

Kolla oljan varje gång du tankar bara så är de lungt smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
alex_side Neerd
5 november 2008 · 1 596 Inlägg

HONDAA?!?!?! köp en opel bli belåten............... big_smile

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Anubis
5 november 2008 · 1 255 Inlägg

J3lv4n skrev:
Bara en liten fråga, har du kollat över Corolla T-sport? Den drar ju CTR och eftersom du verkar vara ute efter lite mos så är väl den ett bättre alternativ. Inte lika vanlig heller. Och sen är det ju en toyota wink Var riktigt nöjd med min!

Haha testade en Corolla T-sport den går inte ens o jämnföra med en CTR.

CTR tar Corollan i alla grenar oavsett de är rakt fram eler på kurvig väg har kört båda 2 o tror inte de finns någon som skulle valt T-spoerten framför CTR när man testat båda rejält möjligtvis om man skulle jämföra Corolla T-sport kompressor men då är de ju genast 2 helt olika prisklasser med.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
terazzi
5 november 2008 ·

fan en CTR kostar ju en del tongue varför inte köpa en S2a ist? wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang