Sir_x skrev:
Takashi skrev:
Bra banbilar, billiga i drift osv, vissa trimdelar/coilovers/bromsar osv är dyra, andra inte, beror på vad man är ute efter och hur mycket effekt man vill ha. Fixa ett CAI, cat-back, coilovers, nya bromsar och du är redo för banan. Sen får de andra delarna såsom grenrör, rbc-insug osv komma i efterhand, det viktigaste att uppgradera innan du ska köra bana är fjädringen och bromsarna iallafall.
Orkar inte skriva något mer då jag har skrivit i waaaay too many trådar som den här, som handlar om samma sak, samma bil, sök runt på forumet.
Regga dig på HPC annars (Hondaklubben) och läs mer där, de har all info du vill ha.
Så värst billiga i drift är dom ju knappast.
Jag lyckades aldrig köra min på under litern. Då körde jag ofta ganska lugnt.
I övrigt så är det underbara bilar, men det är ljudet som är det mest fantastiska. Effekten är knappast brutal och om man jämför min Clio sport så är inte Ctr jättemycket mycket snabbare.
Hmm, jag tycker att de är rätt billiga i drift, går ju från CTR till CTR o förare till förare också, men så mycket bensin ska den väll inte sluka original?
T5-Gajjan skrev:
04an! är riktigt snygg,, men att alla säger att den gör 0-100 6,6sek stämmer ej! stod i en tidning att enligt många tester kom dom aldrig under 7sek
Ren dynga.
Pingi skrev:
jag har en årsmodell 97. en sedan. den rör på sig rätt bra. chippad och laddar 1,2. pinnar iväg rätt bra i början.
Men va är det med det här vtec nu då. Har sätt på filmer att dom varvar CTRen rätt duktigt.
8000rpm typ. Är det så nyttigt för motorn? Kan jag varva så passa mycket utan att motorn tar skada?
Vill ju inte att det ska rasa en dag..
Lutar åt en CTR iaf. måste bara få passaten min såld:)
8500rpm faktiskt ^^ VTEC motorerna är byggda för att varva mycket men du ska ju inte ligga o pressa sönder den på varvstoppet varje dag, men du ska veta att de är byggda för att varva mycket så det är lugnt.
J3lv4n skrev:
Bara en liten fråga, har du kollat över Corolla T-sport? Den drar ju CTR och eftersom du verkar vara ute efter lite mos så är väl den ett bättre alternativ. Inte lika vanlig heller. Och sen är det ju en toyota Var riktigt nöjd med min!
Nej, den drar inte CTR.
yesbox- skrev:
köp en saab eller volvo med turbo. Varför köpa en bil utan större potential? Om du dessutom ska börja åka bana och inte vill lägga en förmögenhet på bilen.
Hahah, dagens skämt eller? "utan större potential" "volvo/saab är bättre på bana än CTR" Hahah, du vet ju verkligen vad du snackar om..
Meanstreaker skrev:
Om man vill trimma en Type R så är en "itsfun-chippning" en bra början...
effekt: +26.3 hk
vridmoment: 18.3 Nm
För 5900:-
Du kan ju kolla själv på www.itsfun.nu
Nytt filter och avgas till en sådan kan man hitta på www.streetpower.se m.fl...
Lite tips om vad och var man kan leta.
Köp verkligen inte ett It's Fun Chip, bland det sämsta man kan investera till i en CTR. Ett stort varningstecken!
Pingi skrev:
Men o byta grenrör o till öppet kostar det Massa pengar?
Men CTRen original då? Duger det för mig som kört turbo innan?
Byt till CAI, grenrör, avgas m.m själv, vet att det inte ska va så jättesvårt.
Jadå, sedan när du har bytt till bara CAI och cat-back så kommer det duga mer än väl, sedan byter man till grenrör, coilisar, fjäderbensstag, K-Pro osv. Då jävlar
terazzi skrev:
Hade satsat på S2a ist för type-R
Körde en sån och upplevde dem ovanligt slöa ändå faktiskt..
Du körde ju FN2'an, helt annan sak.
Pingi skrev:
okej CTR är värd varenda krona alltså?
enda dåliga är väl att det bara är ac oxå va?
Finns inga CTR med taklucka?
Jo, men inte i Sverige, finns i Amerika.
Oj, blev kanske en del många quotes, men var ju tvungen o svara på lite saker ^^