airbag felmeddelande färddatorn på Bmw 525i 93

LagerKranss
2 november 2008 · 25 Inlägg

jag undrar hur man släcker fel meddelande på färddatorn.
det står det varnar för att byta bromsbelägg men det har jag gjort runt om plus att jag har bytat slitagevarnaren bak....
hur går jag till väga med problemet??


sen har jag ett annat problem, min Airbag lampa lyser..
det va så här, min generator va kass (dioderna) så att den laddade inte som den skulle så att strömmen gick ut i generatorn i stellet för att generera ström. jag va ute och körde så tog ju så klart batteriet slut, ringde ett samtal så kom min bror med ett batteri, vi satte i batteriet och när vi startade bilen så lös Airbag lampan...
nu har jag bytt generator och batteri, fungerar prima men lampan lyser..... hur löser jag problemet själv ???

Rspeter Audi A5 quattro driver.
2 november 2008 · 2 203 Inlägg

Prova att lägga av pluspolen 20min från batteriet. Hjälper inte det så åk till en verkstad och kolla vad som är fel och få lampan släckt.

DusanMandick Random Hero
2 november 2008 · 4 047 Inlägg

du får nog lämna in bilen på en firma för o släcka dom felkoderna,

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Nive
2 november 2008 · 5 Inlägg

man kan sätta en diodlampa mellan två stift i kontakten där man sätter i datorn i bilen men kmr inte ihåg mellan vilka det är  kan inte kolla heller p ga inte det elschemat hemma :S

BMW 518i (1995)
Nive
2 november 2008 · 5 Inlägg

man kan sätta en diodlampa mellan två stift i kontakten där man sätter i datorn i bilen men kmr inte ihåg mellan vilka det är  kan inte kolla heller p ga inte det elschemat hemma :S

BMW 518i (1995)
LagerKranss
4 november 2008 · 25 Inlägg

Rspeter skrev:
Prova att lägga av pluspolen 20min från batteriet. Hjälper inte det så åk till en verkstad och kolla vad som är fel och få lampan släckt.

hej

det fungerar inte att lägga av plus polen så har redat prövat den metoden och det gav inget resultat...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang