5101
Sök

760 tic dör ibland

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
min bil startar perfekt ibland och om man kör ca 10min så dör den och sedan startar den inte förän typ dagen efter.. har bytt det mesta som gasspjälläges givare, fördelarlock,rotor,spridare, BTR, soppa pumpar med mera. den får perfekt gnista och kommer bensin i slangen när jag tar bort den och drar på starten. bilen går igång om man kör med startgas in i insuget. så det är väl antagligen tecken på soppa fel?! nåt tips?

-den satt som en fläskläpp-

Entreprenör
1 784 Inlägg
3 november 2008
Men va inte de förut..eller har du inte fixat de än....

Ugglan-racing
362 Inlägg
3 november 2008
jag har haft samma problem med min tic.. då var det LMM, eller så kan det vara styrboxen som de är glapp i med^^

How does dust taste sucker??

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
mrbuggy skrev:
Men va inte de förut..eller har du inte fixat de än....

haha. jupp samma fel. inte haft tid bara att kolla mer.. bytte lite delar igår men inget hjälpte tongue

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
blacklin3 skrev:
jag har haft samma problem med min tic.. då var det LMM, eller så kan det vara styrboxen som de är glapp i med^^

är ju dock ingen luftmassemätare. är ju den gamla luftmängdmätaren. så tvekar på det som är fel. men har dock tänkt på styrboxen. men har ju en box i motorrummet och sen en i bilen. men om man chippar så byter man väl hela skiten? för då kan jag ju bara beställa ett chip tongue

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
kan man plocka ut hela boxen och skruva isär å titta efter nån lödning som släppt eller nåt? kom på att man kanske skulle ta å göra det.

Sök