5289
Sök

För hög HC - halt (Volvo 765 -90a)

BamZe84
5 november 2008
Trådstartare
Tjenare!
Jag var och besiktgade bilen idag.
De klagade på att HC var på tok för hög. Den får lov att vara 100, men min bil hade 751...
Någon som har tips på hur man kan fixa detta ? eller på hur man kan få den igenom besiktningen utan
att behöva muta de fler gånger smile
Tacksam för hjälp.

Mvh BamZe

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
5 november 2008
Finns många orsaker tex slitna ventiltätningar, läckage i avgassystemet, luftläckage,  igensatt vevhusventilation/vacumslangar, sliten motorolja, dåliga tändstift m.m

Du kan ju alltid testa att tanka i lite E85 men eftersom ditt värde är över 700 vette fan om det hjälper tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

BamZe84
5 november 2008
Trådstartare
Ja, jag har fått lite tips om 3liter bensin o i med massa k-sprit, eller metanol som man har till RC bilar. men värdet är alldeles för högt för de...

Entreprenör
1 784 Inlägg
5 november 2008
BamZe84 skrev:
Ja, jag har fått lite tips om 3liter bensin o i med massa k-sprit, eller metanol som man har till RC bilar. men värdet är alldeles för högt för de...

De e alldeles för högt värde för att kunna "medicinera" bort...som iceEyes skrev-
Finns många orsaker tex slitna ventiltätningar, läckage i avgassystemet, luftläckage,  igensatt vevhusventilation/vacumslangar, sliten motorolja, dåliga tändstift m.m
Senast redigerat av mrbuggy (5 november 2008)

BamZe84
6 november 2008
Trådstartare
mrbuggy skrev:
BamZe84 skrev:

De e alldeles för högt värde för att kunna "medicinera" bort...som iceEyes skrev-

Den läcker i avgassystemet som fan, och vid grenröret, så de blir prio ett att fixa smile

391 Inlägg
6 november 2008
byt olja stift läckaget och sedan e85 och VARMKÖR ordentligt innan du åker in jag hade 180 på en bil och med bara e85 kom jag ner till 35 big_smile

BamZe84
6 november 2008
Trådstartare
Xabin skrev:
byt olja stift läckaget och sedan e85 och VARMKÖR ordentligt innan du åker in jag hade 180 på en bil och med bara e85 kom jag ner till 35 big_smile

Jaa, jag får la ta och göra de smile  Går det tanka E85 och köra de på en vanlig besinare?

391 Inlägg
6 november 2008
BamZe84 skrev:
Xabin skrev:

Jaa, jag får la ta och göra de smile  Går det tanka E85 och köra de på en vanlig besinare?

Jag gjorde det iallfall men du behöver ju inte köra som en tok med den för den kommer inte gå så bra det märker du:)

Entreprenör
1 784 Inlägg
6 november 2008
BamZe84 skrev:
Xabin skrev:

Jag kör min 740 på 50% E-85..mest på prov..å den går som vanligt...

Sök