Tja! Har en volvo 244 -88 (B230F) som vid vissa tillfällen är svårstartad.
Det är bara ibland när den stått en tid och motorn blivit kall som man får hålla på och ha nyckeln i startläge i nån/några minut(er) för att den ska starta, gör man flera försök med mellanrum tar det betydligt längre tid och det slutar med att man ändå måste hålla nyckeln i startläge en längre stund.
Väl den startat är det inga problem, man kan stänga av direkt och den startar direkt.
Har kollat tändstiften och de är ok (blir/är aningen blöta), har provat bytt dem då "fenomenet" uppstår men det blir samma resultat.
Är kass på bilar men vill ändå försöka fixa det själv så om någon har några råd blir jag glad.
Kallstartsventilen min hade samma symtåm, men kan även vara igensatt bränsle filter så att motorn inte får tillräkligt. Men kolla kallstarten tycker jag. Lycka till:)
Kan säga att jag bytt hela bränslesystemet fram till motor för att det läckte bensin från tanken men symtomen hade jag redan innan så det är nog inte filtret. Ska kolla om den har nån kallstartsventil vad nu den ev sitter , tack
Ja det skulle det kunna vara (efter googlesök på vad en sådan är haha), var sitter en sådan? Det skumma då är ju att den ibland startar fantastiskt även om den stått kallt länge.
Ja det skulle det kunna vara (efter googlesök på vad en sådan är haha), var sitter en sådan? Det skumma då är ju att den ibland startar fantastiskt även om den stått kallt länge.
jo det är ju lite skumt men den sitter bredvid soppa pumpen under bilen:)