Tja jag har precis kopplat in en extern hårddisk på 160 GB via USB och den vill inte hoppa igång utan det piper bara ifrån den, jag hade min stora 500 GB hårdisk i förut och den fungerade men visserligen med hjälp av extra 12 volts el, kan det vara så att den nya hårddisken behöver el hjälp med isåfall hur kopplar man in det? Kan man typ sätta dit en fördelning på USB´n från stereon och på så sätt få mer el hjälp, för den nya hårddisken har ingen egen strömkälla. Tacksam för svar snarast.
Tja jag har precis kopplat in en extern hårddisk på 160 GB via USB och den vill inte hoppa igång utan det piper bara ifrån den, jag hade min stora 500 GB hårdisk i förut och den fungerade men visserligen med hjälp av extra 12 volts el, kan det vara så att den nya hårddisken behöver el hjälp med isåfall hur kopplar man in det? Kan man typ sätta dit en fördelning på USB´n från stereon och på så sätt få mer el hjälp, för den nya hårddisken har ingen egen strömkälla. Tacksam för svar snarast.
Mvh Woody
USB drivs på 5V likspänning om det finns några färdiga prylar för att förstärka strömdelen av USB vet jag inte.
Du har inte funderat på att skaffa ett 230V aggregat till din andra HD istället?
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Mvh Woody
USB drivs på 5V likspänning om det finns några färdiga prylar för att förstärka strömdelen av USB vet jag inte.
Du har inte funderat på att skaffa ett 230V aggregat till din andra HD istället?
Jag har redan monterat in det i bilen men blev ju riktigt jobbigt o bläddra igenom 500GB musik sen störde jag mig på alla sladdar eller sladden till cigg uttaget!
Det finns USB adaptrar som gör så att du kan koppla till en extra strömkälla, just för att man ska kunna koppla på extra matning till tex en extern hårddisk. Köp en sån och en ciggarettplugg med USB kontakt.
Du skriver att du nu kör med extra matning. Funkar det nu?? eller ska vi fortsätta fundera. Jag funderar på filformatet om det är ok. Min pioneer läser bara Fat.
Fan nu blir jag lite irriterad nu har jag fått igång den och den funkar i ca 2 min sen lägger den av. Hm kanske aldrig var meningen att jag skulle ha bytt sterreo!