4144
Sök

Färg

1 Inlägg
28 februari 2006
Trådstartare
#1
Hejsan! jag ska göra styla till en volvo 142 (73) i sommar och den behöver en ny lack:S
Så jag undrar vad rekomenderar ni för lack? ska jag lacka själv lr lämna in den????smile

578 Inlägg
28 februari 2006
#2
mattsvart lacka själv blir asgrymt!!

MSCR

1 752 Inlägg
28 februari 2006
#3
Som sagt svart blir jävligt snyggt!big_smile gärna med vita stripes o sen vita fälgar med medans du ändå är igång!wink

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

1 432 Inlägg
28 februari 2006
#4
Och wolla så står du i Epagängets centrum då din går snabbast.... Nä satsa på en "seriös" lack, gärna en metallic.. Har sett en orange metallic, (ja jag vet att jag skrev "seriös" och valde orange som färgval) den va grymt snygg, vet tyvärr ingen färgkod eller någon bild på den då jag såg den på stan en dag då jag va ute och gick i sommras... Men en orange metallic lack.. och sen kan du satsa på en idé som jag fick för ett år sedan ungefär och lägga flammor i fronten... Men bara i klarlacken... Lacka hela bilen med vanliog klarlack och sen lackar du flammorna i en matt klarlack.... Färgen blir den samma men ljuset reflexteras olika så för att se själva flammorna måste du veta om att de finns eller så ska du ha turen att gå förbi och få ljuset just så att det syns som bäst och tänka på det... men om du vill att folk ska lättare se flammorna, gör lite tunt med shadow på dem... Det är mitt tips, men faller inte det i smaken så har jag säkert ett 20 tal idéer och tankar till... smile

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
28 februari 2006
#5
karamell-orange kanske du syftar på? det hade ivarjefall vart häftigt. dock tycker jag inte att du ska satsa på mattsvart. den e alldeles för vanlig och tråkig.

man lever bara en gång så lev väl!

1 432 Inlägg
28 februari 2006
#6
Bullo skrev:
karamell-orange kanske du syftar på? det hade ivarjefall vart häftigt. dock tycker jag inte att du ska satsa på mattsvart. den e alldeles för vanlig och tråkig.

1: Har inte en aning.. Du kanske har någon bild på den?
2: Tack för att du förstår mig... Mattsvart va "tufft" då man va 13-14-15 och drömde om en EPA eller A-traktor... enda stället i mina ögon mattsvart hör hemma på hos en bil i mina ögon är någon gammal muskeljänkares motorhuv, men även där är det ibland tveksamt.. Men annars så hör det bara hemma på insidan av avgassystemet...

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

107 Inlägg
28 februari 2006
#7
gör ett ordentligt underjobb så är mattsvart schyst på rätt bil men volvo 140 nja

en ide är ju mattsvart med vita pärlemo tribalflammor

Fixar allt som låter Brum och låter det inte brum fixar jag det med!

Rörpulare
1 453 Inlägg
28 februari 2006
#8
SpeedOfLight skrev:
Och wolla så står du i Epagängets centrum då din går snabbast.... Nä satsa på en "seriös" lack, gärna en metallic.. Har sett en orange metallic, (ja jag vet att jag skrev "seriös" och valde orange som färgval) den va grymt snygg, vet tyvärr ingen färgkod eller någon bild på den då jag såg den på stan en dag då jag va ute och gick i sommras... Men en orange metallic lack.. och sen kan du satsa på en idé som jag fick för ett år sedan ungefär och lägga flammor i fronten... Men bara i klarlacken... Lacka hela bilen med vanliog klarlack och sen lackar du flammorna i en matt klarlack.... Färgen blir den samma men ljuset reflexteras olika så för att se själva flammorna måste du veta om att de finns eller så ska du ha turen att gå förbi och få ljuset just så att det syns som bäst och tänka på det... men om du vill att folk ska lättare se flammorna, gör lite tunt med shadow på dem... Det är mitt tips, men faller inte det i smaken så har jag säkert ett 20 tal idéer och tankar till... smile

du kanske syftar på lamborghini orange pearl:) sök på nissan 200sx så e de 2 st i början smo har den lacken!
Senast redigerat av nissan 200sx (28 februari 2006)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

1 432 Inlägg
28 februari 2006
#9
Ska kolla på det.....

...Nu har jag kollat.... Kan ha varit den fast med metallic i.....
Senast redigerat av SpeedOfLight (28 februari 2006)

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

8 156 Inlägg
28 februari 2006
#11
kan ju varit någon slags candy orange också...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)


Sök