6972
Sök

Konstigt Ljud ur motorrummet Volvo c30 09 !!!

529 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
hej på er alla Volvo fantaster har införskaffat en volvo c30  09.a som har precis rullat 310 mil. Så igår efter jobbet starta ja bilen tyckte fan va det låter konstigt i motor rummet ganska dimmigt o mörkt igår. Så nu idag har ja strålande solsken o spana starta bilen öppna motorhuven står mitt framför den
till vänster sitter där är en rem som snurrar så ja lokaliserade ljudet kommer från i den ! jag är ingen motorkunnig person e det generator rem eller startmotor rem ? ljudet låter rätt högt som det surrar o väser.

Kan ni hjälpa mej va det kan vara för tips vet inte om ja vågar åka med den i helgen ingen volvo verkstad öppen förrän måndag.

Tacksam för alla svar o tips Mvh Johan

Volvo fore life :)

274 Inlägg
8 november 2008
Lyser ingen motor lampa så ska man tuta och köra, har jag lärt mig. Ska man lysna efter olika ljud från motorn så har man att göra en stund. ''don't fix it i aint broken''

Min 08a har gått 2200mil på 6 månader och fått ett och annat småljud men så länge den funkar så får den ej åka till värkstaden.

529 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
Okey..jag sticker till verkstaden på måndag för säkerhets skull... så det inte händer nått men man vill ju veta va det är.

Volvo fore life :)

DFFL
9 020 Inlägg
8 november 2008
Ny bil, då är de oftast trevliga hos handlaren. smile
Annars kommer man ju inte tillbaka när det är dags att byta.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

249 Inlägg
8 november 2008
Kanske bara behöver bli inkörd? smile

20 Inlägg
8 november 2008
Ibland kan hjälpaggregatsremen börja låta när det är dimmigt(fuktigt) ute. Så det är ingen fara i vanliga fall, men titta så att det inte är skador på remen ytter sidorna där det oftast är där skadorna blir pga tajt spel.
Lycka till!
//Cribbe

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 november 2008
Har man en ny bil med garanti och allt kan man lika gärna åka in och fråga smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
8 november 2008
Skulle åkt in så fort ett litet clips lossnat om ja hade nybilsgaranti, de den e till för tongue

Men du kan ju säga vad/om de va nåt när dom tittat på den, för de utan garanti big_smile
Senast redigerat av Mortalis (8 november 2008)

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
9 november 2008
Jo. Som alla säger så är det bara att åka in. Garanti är nog det man ska utnyttja mest. Även att jag bara hade 3 månaders garanti på min V70, så blev det en del besök. Det är bara att utnyttja så fort man anar något. Och så länge det inte är en skada som man själv har varit bidragande till så ska dom fixa allt gratis inom tiden för garantin...

Sök