7118
Sök

Behöver hjälp med startproblem på en volvo 850se -94

998 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
Hej!

Har en volvo 850se -94 som idag inte ville vara med mer, Vart och hyrde film och när jag kom ut så ville den inte starta.

Startmotorn går inte runt bara helt död, klickar bara när man vrider runt.
Läste lite i haynes bok om 850 stod lite om start problem.
Stod om startmotorn inte går runt medans ljuset försvagas mycket så är batteriet dåligt. Batteriet är över 5 år gammalt, men kan det vara batteriet?
funka hur bra som helst innan idag.

Kan det vara så gammalt att det inte laddar?
Funka att dra igång den.

Endast seriösa svar tack.
Inget skit för att jag har volvo.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Häst
1 099 Inlägg
8 november 2008
Japp, det kan vara batteriet. smile
Lägger min gissning på det iaf.

Än är inte den sista idioten född..

998 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
Tack för svaret smile  hoppas det med, blir billigast så tongue

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

187 Inlägg
8 november 2008
känner mig 99,9% säker på att det är batteriet !

Kokar ris
923 Inlägg
8 november 2008
batteriet. om du inte tror på oss så pröva dra startkablar från en annan bil och starta.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

998 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
Ska skaffa nytt batteri i morgon smile

998 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
Har skaffat nytt batteri, bilen är lika död.
Pratade med min flickväns bror som jobbar på volvo som mekaniker/testförare.
Han sa att det kan vara generatorn eller start motorn som inte vill mer, ska se om jag kan få tag på en volt mätare så jag kan se om generatorn ger någon ström alls.

Någon som har råkat ut för samma sak?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
9 november 2008
batterit lrä va slut efter som den är död men finns anledning till att batterit dör och tex glömmt nå lampor på lr att genratorn sett sina bästa dagar lr väldigt dålig generator rem fast iof då ska den ju ha slirat och tjutit en hel del borde ha märkts

sjävl har man liknade problem fast jag tror mera mitt problem har och göra med dåligt batteri dålig genrator rem och slutsteg som tjuvar el

1 488 Inlägg
9 november 2008
Tänk på att sätta en tydligare rubrik nästa gång, justerade den åt dig för denna gången.

Mvh
Moderator

Sök