4258
Sök

komplös på en cylinder, vad är felet? volvo v70-00

Thedriftking
9 november 2008
Trådstartare
tja,

vet nån vad som kan vara fel på en v70 -00 motor som är komplös på en cylinder? kan det vara ventilfjädern eller vad kan det vara? och var kan man hitta ventilfjädrar eller vad det nu är som kan vara felet?

ni kan gärna ge lite trim tips och hemsida till trimmet wink när man ändå håller på smile

mvh

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
9 november 2008
När min motor komptestades efter att jag blivit stående på väg till jobbet så var det inget komp i fyran.

Orsaken var en sprängd kolv tongue

Reparationen gick på nästan 45K i mitt fall :<

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Blyfot
829 Inlägg
9 november 2008
topp packning? ventiler? sprängd kolv?

"bara en mor kan älska en sån son"

Thedriftking
9 november 2008
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
När min motor komptestades efter att jag blivit stående på väg till jobbet så var det inget komp i fyran.

ok, men jag tror inte det är sprängd kolv.... hoppas inte det ialla fall.

Thedriftking
9 november 2008
Trådstartare
volvokrille12 skrev:

och kan kolla topppackningen och ventilerna o se om det är det som är felet. men var kan man hitta ventiler och ventilfjädrar till den?

Entreprenör
1 784 Inlägg
9 november 2008
Thedriftking skrev:
volvokrille12 skrev:

och kan kolla topppackningen och ventilerna o se om det är det som är felet. men var kan man hitta ventiler och ventilfjädrar till den?

Eftersom du måste riva den ändå så e de nog enklare att kolla Var..när du vet va som e trasigt...!

Blyfot
829 Inlägg
9 november 2008
Thedriftking skrev:
volvokrille12 skrev:

blocket bildelsbasen osv

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
9 november 2008
Thedriftking skrev:
TBOC_Razor skrev:

ok, men jag tror inte det är sprängd kolv.... hoppas inte det ialla fall.

Nej det hoppades ju inte jag heller men så var det.

Det är lättare och även snabbare att få reda på vad som hänt om du låter en verkstad riva lite i motorn och kolla (eller att du gör det själv om du kan det).

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Thedriftking
9 november 2008
Trådstartare
mrbuggy skrev:
Thedriftking skrev:
volvokrille12 skrev:

Eftersom du måste riva den ändå så e de nog enklare att kolla Var..när du vet va som e trasigt...!

att jag inte tänkte på det xD så bra att du kom på det... smile

det får bli att jag river motorn och hittar felet och fixar det och samtidigt kan jag trimma den lite smile
vet inte om jag ska turbokonvertera den också, vad tycker ni?
Senast redigerat av Thedriftking (9 november 2008)

Blyfot
829 Inlägg
9 november 2008
turbo är alltid trevligt

Thedriftking
9 november 2008
Trådstartare
Dansken- skrev:
Thedriftking skrev:
volvokrille12 skrev:

Tråkigt med din motor. Nu kommer jag inte ihåg om din motor har fasta tryckare, men om den har det och du byter en ventil, så får du se till att ventilspelet blir rätt, för annars kan resultatet bli dåligt kompression. Moment 22!

Annars kan AutoTech säkert båda laga och trimma din motor.

vill inte ha hjälp av autotach... jag vill trimma och hålla på med motorn själv smile blir mycket roligare då istället för att lämna in allt hela tiden. men jag får se om jag ska turbokonveratera den också.

65 Inlägg
9 november 2008
Enligt volvoverkstaden kan detta fel bero på korta körsträckor och lång perioder av stillastående, och felet är oftast en ventil som fastnat i öppet läge.

Sök