5030
Sök

Kass gasrespons!

250 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
Om en bil har dålig gasrespons, vad beror det förmodligen på, då?
Om det tar märkbar tid innan motorn reagerar från det att man tryckt ned gaspedalen?
Vilket hjälper troligast, annat luftfilter eller chip?

Värt att notera är att samma bil med en annan motor inte har såhär kass gasrespons...
Senast redigerat av Erikkk (10 november 2008)

1 488 Inlägg
13 november 2008
Om en annan bil med samma motor inte har sådär kass gasrespons och denne inte har modifierad programvara(chip) så kommer det inte hjälpa dig med chip eller luftfilter. Troligtvis är något fel på motorn du har istället.

601 Inlägg
13 november 2008
Går den kasst i övrigt när du kör? typ hoppar eller så?

3 295 Inlägg
13 november 2008
vad handlar det om för bil för det första?

250 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
itouch skrev:
Om en annan bil med samma motor inte har sådär kass gasrespons och denne inte har modifierad programvara(chip) så kommer det inte hjälpa dig med chip eller luftfilter. Troligtvis är något fel på motorn du har istället.

Får står att det blev lite otydligt, skrev om tråden för fick inget svar från början tongue
Gäller en Opel Astra 2.0:a, som har kass gasrespons. Motorn är hel och har alltid varit så, och går perfekt förutom just gasresponsen.

Jag jämförde med Astra 1.6, som har BRA gasrespons. Båda bilarna helt original.

796 Inlägg
13 november 2008
Och jag som tycker att min morsas astra 1,6 har kass respons..

man trycker ner pedalen och typ efter en sekund reagerar den.. fortsätter att "gasa" i en halv sekund även när man släppt gasen..

Har ägt den sedan ny och den har alltid vart sån..

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"

250 Inlägg
15 november 2008
Trådstartare
Erikkk skrev:
Om en bil har dålig gasrespons, vad beror det förmodligen på, då?
Om det tar märkbar tid innan motorn reagerar från det att man tryckt ned gaspedalen?
Vilket hjälper troligast, annat luftfilter eller chip?

Värt att notera är att samma bil med en annan motor inte har såhär kass gasrespons...

Någon som kan lägga en gissning på om det har att göra med motorstyrningen (chip), eller luftfiltret som segar?

796 Inlägg
15 november 2008
Har du original-luftfilter i och det är i bra skick så borde det inte vara detta.. Jag skulle gissa på att det är en fördröjning i mjukvaran i bilen..

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"

Smålänning
7 887 Inlägg
15 november 2008
Ge bilenb en storervice och smörj upp gaswiren och spjällhuset.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök