Projekt Nissan 200sx s13 Nu: Nya toppen monterad

Mickius
6 februari 2009 · 4 670 Inlägg

kevlar_soul skrev:
Jag tycker du ska fortsätta, älskar att läsa denna tråd, varje dag efter jobbet! smile Jag gillar hur du fixar och trixar trots den knappa ekonomin! Det är sådant som ger inspiration till oss andra! smile

Keep up the good work bubben!!

Jo vi får se om de blir lite uppdate när man gjort lite större saker.
Visst försöker hitta på så mycke som går utan att de ska kosta för mycke o de går om man tänker efter lite o har snälla vänner som ställer upp!

Oboy6: Min trogna läsare wink
Jo men kommer inte uppdatera de lilla som händer nu. håller bara på o målar osv inget o ta kort på tror de finns tillräckligt med kort på det just nu smile

Får väl hoppas jag får iväg mina vinterdäck och lite delar så jag kan skruva ihop toppen snart.
Bilen måste ju besiktas innan Elmia så det börjar bli dags snart o försöka få ihop motorn!

Bara hoppas att allt kommer funka sen när det skruvas ihop smile

Senast redigerat av mickius (6 februari 2009)

Mickius
6 februari 2009 · 4 670 Inlägg

Ajja lägger upp lite om det som gjordes idag.

Har målat det sista som fanns under bilen svart och målat lite i motorutrymmet
Fy fan så bra de blir smile Har målat fästena nertill där kylare och intercooler vilar emot för de såg så taskigt ut där

Kom även på att jag hade en till sak o polera så detta gjorde jag med men den va så står så fick bygga en eldriven polermaskin av borrmaskinen orkade inte sitta för hand men tyckte de blev rätt bra ändå!

Några bilder på poleringen m.m




https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/563248_onbb8g.jpg
Lite skillnad ifrån när ja började!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/563251_b4fmzs.jpg
Innan de börjades! tvättat av den i varmt vatten och slipat lite med stålullsliknande matrial


https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/563254_4o21sj.jpg
Påbörjad hann hit innan ja börja bygga eldriven maskin wink


https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/563259_d8teii.jpg
Blir de nån skillnad? big_smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/563261_jh9r9a.jpg
Och slutresultatet orkade inte gno mera men ska ta lite på ena sidan till men sen får de duga

AnnaMattias
6 februari 2009 · 288 Inlägg

de där ser bra ut kusse mycket bra. de vart ju en stor skillnad juh

Volvo V70n "Familjeracern" (2004)
kevlar_soul
6 februari 2009 ·

Keep it up!!

Supra_robin
6 februari 2009 · 4 663 Inlägg

ser strålande ut big_smile

tecman
7 februari 2009 · 1 741 Inlägg

Det var du som hade problem med toppackningar som åkte? Har du kollat ditt block så inte det slagit sig? Tydligen kan våra block göra det än fast det är gjutjärn. Kan vara bra att veta innan du monterar ihop den än en gång.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Mickius
7 februari 2009 · 4 670 Inlägg

tecman skrev:
Det var du som hade problem med toppackningar som åkte? Har du kollat ditt block så inte det slagit sig? Tydligen kan våra block göra det än fast det är gjutjärn. Kan vara bra att veta innan du monterar ihop den än en gång.

jo jag har läst om de och de var därför ja rev toppen för o kolla det. men blocket är så jävla rakt de kan vara. det är lite lite på 1 ställe men det är för lite för o kunna påverka packningen

så är nog rent misstag att det har läckt. när ja lossa på topplocksbultarna satt bara 2 av 10 hårt dom andra 8 gick o lossa lätt som de inte ska gå o göra så nått måste blivigt fel fast jag drog efter manualen

om man säger att 8 bultar kunde ja dra för hand med 1 hand o spärrskaft typ, man ska behöva ta i lite iaf när man lossar dessa bult?

Mickius
7 februari 2009 · 4 670 Inlägg

Så jag vet inte rikitgt hur ja ska göra då det är halvtaskigt med cash när man är arbetslös om man ska sätta på en ny packning och nya bult o dra de 3 gånger sen släppa o sen dra igen.
Och sedan efterdra o hoppas det funkar, skulle de itne göra de riva hela motorn och låta den trimmas upp

eller om man ska lämna in toppen för ordenklig kontroll och ev inte kunna åka på elmia.
Har hittat en ny topp men samma sak där att då lär elmia blir svårt o hinna med sad

Så jag har funderat fram o tillbaka om de kan varit bultarna som har gjort att de blandat sig men bilen va körbar så.

Svårt val!

Mickius
8 februari 2009 · 4 670 Inlägg

Imorgon blir de garaget igen och polering av tryckrören så dom glänser till elmia!
funderar även på om man ska dra om lite el i motorutrymmet

Inte snyggt draget som det är nu.

Har även kanske hittat en ny topp som är nyplanad och portad så får se om man kan få tag i pengar kanske man köper sig den istället o sätter på motorn då vet jag iaf att allt ska funka där uppe.

Men som sagt de får tiden utvisa

AnnaMattias
9 februari 2009 · 288 Inlägg

då åkte ju aldrig te garaget idag juh? vad hände? heheh

Volvo V70n "Familjeracern" (2004)
Mickius
9 februari 2009 · 4 670 Inlägg

matte_22 skrev:
då åkte ju aldrig te garaget idag juh? vad hände? heheh

haha nae fick ju visst besök som gjorde att det inte blev någon resa så får åka imorgon o sätta mig och polera istället wink

AnnaMattias
9 februari 2009 · 288 Inlägg

eheheh du får ju göra de. undrar va de va för folk som kom på besök då? låter som ett par rediga personer? kanske spöken hehehe

hoppas du får något gjort i garaget dådå

Volvo V70n "Familjeracern" (2004)
Mickius
10 februari 2009 · 4 670 Inlägg

Snart förhoppningsvis kan ja börja montera tillbaka toppen!

Har fått iväg lite saker nu så väntar bara på att pengarna ska trilla in så nya delar kan beställas hem!

AnnaMattias
10 februari 2009 · 288 Inlägg

låter bra de. bara hoppas att de kommer att funka sen "håller tummarna"

Volvo V70n "Familjeracern" (2004)
Mickius
10 februari 2009 · 4 670 Inlägg

matte_22 skrev:
låter bra de. bara hoppas att de kommer att funka sen "håller tummarna"

Jo får se hur ja kommer göra om aj ska ge de ett försök o trycka på ny packning och bultar eller om ja ska lämna in toppen eller köpa en ny.

Tycker ändå att det inte ska vara nått fel i min topp eftersom jag körde länge med en olja och den såg fin ut. och den andra tagit skada.

Skulle de vara spricka borde den första ha blandat sig en jävla massa pga att ja körde dubbelt så länge med den och va ute o körde länge med den.

den nya körde ja knappt inget med

Mickius
10 februari 2009 · 4 670 Inlägg

Blir nog så att jag kommer montera tillbaka allt o hoppas på de bästa. skulle de strula så kommer jag riva hela motorn istället o bygga upp den på nytt med ny topp o grejjer!

kevlar_soul
10 februari 2009 ·

Bara hoppas!!

s12 Nissan Gazelle
10 februari 2009 · 1 460 Inlägg

mickius : snyggt målat under bilen , bra jobbat

Nissan Silvia
Mickius
10 februari 2009 · 4 670 Inlägg

s12 skrev:
mickius : snyggt målat under bilen , bra jobbat

Tack du!

Cim: jo fan bara hålal tummarna sen! ska ner i helgen igen till bilen och skrapa blocket kliniskt rent! ska inte finnas en liten flinga som kan störa där imellan!

AnnaMattias
10 februari 2009 · 288 Inlägg

mickius skrev:

s12 skrev:
mickius : snyggt målat under bilen , bra jobbat

Tack du!

Cim: jo fan bara hålal tummarna sen! ska ner i helgen igen till bilen och skrapa blocket kliniskt rent! ska inte finnas en liten flinga som kan störa där imellan!

kanske önskar ett par extra händer då kanske?

Volvo V70n "Familjeracern" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang