Tycker kungen ska styra landet! Han verkar vara en riktig sköning... Älskar o jaga o köra bil o sån skit:)
Hur som helst så är politiken ett HELVETE..
Jag har aldrig blivit så förbannad som jag blev i somras! När dom klagade på att alla båtförare släppte ut för mycket koldioxid....
Citat, från en riktig statsbo...: "Det bästa vore om ALLA bytte ut sina äldre 2-takts motorer, mot nyare 4-takts motorer"
Personen i fråga har säkert ingen aning om vad det är för skillnad mellan en 2-taktare respektive 4-takt..
Inte heller att de flesta kör med lite äldre 2-taktare med ett värde runt 5-20tusen.
JAG "byter" gärna till en fyrtaktare och kostymnissarna köper en åt mig.. Jag har inte råd att lägga tvåhundratusen på en båtmotor bara för att den släpper ut mindre koldioxid.. Dom kan väl använda skatten som alla betalar för bensin till att köpa nya bränslesnålare motorer till de som behöver då?
Lika förbannad blir jag på att dom trackar ner på dom som bor på landet. Jag bor 2mil utanför staden och har ungefär 2km till närmaste busshållsplats.
Hur FAAAAN tänkte dom när dom införde gratisbussar i stan???????
Och sedan höja priset på lantbussarna???
Hur faan ska vi på landet göra då? Vi har ju inget val!
Hur skulle ni göra?
Cykla 2kilometer (eller gå när det är snö) till busstationen, betala 45spänn för en enkel resa in till staden och sedan få gå en bit till jobbet?
Eller ta bilen, sitta varmt, slippa cykla och gå.. för mindre pengar!
Inte faan åker man buss?
Medans dom i stan har fem-tio minuter till jobbet med cykel?
Och dom ska åka GRATIS???
Borde vara tvärt om! Hade bussen vart gratis på landet, hade alla åkt! Och så kan ju bensinens skattepengar betala bussarna istället?
Jag är inte avundsjuk på de som bor i stan för att de har gratisbussar, utan mer arg på att dom höjer priset på bussarna som jag åker med.
Dom ger ju oss inget val att ta bilen.
Och att ta bilen är inget problem.
Tills dom höjer bensin priset!!!
brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"