ja som sagt ska införskaffa en audi a6 kombi som det ska byggas ljud i har tittat mycket på orion eller RE o då menar ja orion hcca15 och RE audio SX15 det ska drivas på sinus 3000 steg o va ja förstått räcker de inte med ett steg på RE utan minst 2 men då ställer ja frågan mellan SX och HCCA vilken skulle ni tipsa om kommer lägga ner ca 30 tusen på allt o då räknas även huvudenhet in. ska spelas mkt musik med djup o grym bas i o även kunna showa lite med tryck oså.. så nu ber ja er om lite tips tack på förhand / stefan
Skulle verkligen inte köra med ett Sinus steg på så fina basar.
Vill du ha okontrollerad men högt spelande bas så fine. Men inte om du vill ha kontroll på basarna, då rekomenderar jag något annat av lite mer kvalitet.
Då siktar du nog på för dyra basar. Tänk oxå på att du behöver kabel för 1000:- minst och batterier och dämpmaterial för att ens kunna driva ett sånt system. Har du 30k och ska handla allt för dom får du verkligen vända och vrida och kolla vad du ska ha för saker. Att slänga dom på fel grejer och montera det halvtaskigt kommer bara göra dig besviken.
jag har redan räknat in med kablar enhet o fram o baksystem o slutsteg till de o batteri o så så de behöver ja inte hjälp med ja vill ha lite kommentarer om de ja fråga om iställe
Ok då är det ju kanon. Men tänk om lite i valet slutsteg bas det är mitt svar. Kanske en HCCA 12" och ett HCCA-D5000 för 18000:- istället.. Dom sakerna kommer att lira ihop och göra det HÖGT.
okej men ja förstår inte.. liksom det är ju så många som använder sig av sinus o stegen har vart med i db-drag och ändå tkr folk att den är dålig?
Det beror på att den fyller sitt syfte bra i db-drag, att ge ut mycket effekt men den låter inte bra. Men bra ljud är inte direkt det man söker då utan ett jävla ljudtryck. Ingen som jag har sett använder sinus stegen i hifi sammanhang för där priorterar man välljud.
hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
nej de förstår ja med, men med andra ord så kan ett sinus steg driva 15 tummarn fullt ut men med dåliga hifi egenskaper alltså.. men däremot så trycker de rejält?
nej de förstår ja med, men med andra ord så kan ett sinus steg driva 15 tummarn fullt ut men med dåliga hifi egenskaper alltså.. men däremot så trycker de rejält?
Fullt ut kan jag inte säga något om, men det skapar nog ett ganska bra tryck. Förutsatt att du bygger allt korrekt.
Steget kanske kan driva basarna så det låter högt men inte bra.
Jag körde 2st SL-A1500 på 2st 15" Ground Zero Hydrogen. Detta spelade högt men inte snyggt för 5 öre. Mitt steg till framsystemet som var bryggat lät MYCKET bättre.
Detta är MINA erfarenheter av SL stegen. Det jag säger är väl kanske inget som du måste lyssna på men jag har iaf provat dom och säger vad jag tycker
Tycker du ska titta på ett annat slutsteg med såppas fina basar, även fall dem lämnar mycket effekt så som tidigare talare så är det inte jättemycket välljud i dessa. Varför inte µDimension ProX 1kd eller Impact HC Super Agent D
Steget kanske kan driva basarna så det låter högt men inte bra.
Jag körde 2st SL-A1500 på 2st 15" Ground Zero Hydrogen. Detta spelade högt men inte snyggt för 5 öre. Mitt steg till framsystemet som var bryggat lät MYCKET bättre.
Detta är MINA erfarenheter av SL stegen. Det jag säger är väl kanske inget som du måste lyssna på men jag har iaf provat dom och säger vad jag tycker
okej men har du nått annat steg i samma prisklass att rekommendera då?
Tycker du ska titta på ett annat slutsteg med såppas fina basar, även fall dem lämnar mycket effekt så som tidigare talare så är det inte jättemycket välljud i dessa. Varför inte µDimension ProX 1kd eller Impact HC Super Agent D