5371
Sök

Orion/RE audio bygge

Basknarkare
470 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
#1
ja som sagt ska införskaffa en audi a6 kombi som det ska byggas ljud i har tittat mycket på orion eller RE o då menar ja orion hcca15 och RE audio SX15 det ska drivas på sinus 3000 steg o va ja förstått räcker de inte med ett steg på RE utan minst 2 men då ställer ja frågan mellan SX och HCCA vilken skulle ni tipsa om kommer lägga ner ca 30 tusen på allt o då räknas även huvudenhet in. ska spelas mkt musik med djup o grym bas i o även kunna showa lite med tryck oså.. så nu ber ja er om lite tips smile tack på förhand / stefan

Team Carbonize

Golf mk3 LOUD
515 Inlägg
16 november 2008
#2
Skulle verkligen inte köra med ett Sinus steg på
så fina basar.

Vill du ha okontrollerad men högt spelande bas så fine.
Men inte om du vill ha kontroll på basarna, då rekomenderar jag
något annat av lite mer kvalitet.

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173

Basknarkare
470 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
#3
okej.. har du nått steg att rekommendera i samma pris idé då?

Team Carbonize

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
16 november 2008
#4
En bra regel brukar vara att betala dubbla priset för steget mot vad basen kostar.
Då brukar man hamna rätt.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Basknarkare
470 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
#5
okej men så högt ska inte bufgeten gå utan ja ska hålla mig inom 30 tusen var de tänkt..

Team Carbonize

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
16 november 2008
#6
Då siktar du nog på för dyra basar.
Tänk oxå på att du behöver kabel för 1000:- minst och batterier och dämpmaterial för att ens kunna driva ett sånt system.
Har du 30k och ska handla allt för dom får du verkligen vända och vrida och kolla vad du ska ha för saker.
Att slänga dom på fel grejer och montera det halvtaskigt kommer bara göra dig besviken.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Basknarkare
470 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
#7
jag har redan räknat in med kablar enhet o fram o baksystem o slutsteg till de o batteri o så så de behöver ja inte hjälp med ja vill ha lite kommentarer om de ja fråga om iställe smile

Team Carbonize

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
16 november 2008
#8
Ok då är det ju kanon.
Men tänk om lite i valet slutsteg bas det är mitt svar.
Kanske en HCCA 12" och ett HCCA-D5000 för 18000:-  istället..
Dom sakerna kommer att lira ihop och göra det HÖGT.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Basknarkare
470 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
#9
okej tongue men ja förstår inte.. liksom det är ju så många som använder sig av sinus o stegen har vart med i db-drag och ändå tkr folk att den är dålig?

Team Carbonize

956 Inlägg
16 november 2008
#10
Stejfaan skrev:
okej tongue men ja förstår inte.. liksom det är ju så många som använder sig av sinus o stegen har vart med i db-drag och ändå tkr folk att den är dålig?

Det beror på att den fyller sitt syfte bra i db-drag, att ge ut mycket effekt men den låter inte bra.
Men bra ljud är inte direkt det man söker då utan ett jävla ljudtryck.
Ingen som jag har sett använder sinus stegen i hifi sammanhang för där priorterar man välljud.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

7 283 Inlägg
16 november 2008
#11
För att användas för att spela musik på ett BRA sett så är den inge vidare.
För att spela högt för lite pengar så är den väldigt bra.


Basknarkare
470 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
#12
nej de förstår ja med, men med andra ord så kan ett sinus steg driva 15 tummarn fullt ut men med dåliga hifi egenskaper alltså.. men däremot så trycker de rejält?

Team Carbonize

7 283 Inlägg
16 november 2008
#13
Stejfaan skrev:
nej de förstår ja med, men med andra ord så kan ett sinus steg driva 15 tummarn fullt ut men med dåliga hifi egenskaper alltså.. men däremot så trycker de rejält?

Fullt ut kan jag inte säga något om, men det skapar nog ett ganska bra tryck. wink
Förutsatt att du bygger allt korrekt.


Basknarkare
470 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
#14
jo de förstås men de får ja kontakta om ritningar.. ska de vara en 2x2ohms eller 2x4ohm förstår inte de där hmm

Team Carbonize

Golf mk3 LOUD
515 Inlägg
16 november 2008
#15
Steget kanske kan driva basarna så det låter högt men inte bra.

Jag körde 2st SL-A1500 på 2st 15" Ground Zero Hydrogen.
Detta spelade högt men inte snyggt för 5 öre.
Mitt steg till framsystemet som var bryggat lät MYCKET bättre.

Detta är MINA erfarenheter av SL stegen.
Det jag säger är väl kanske inget som du måste lyssna på
men jag har iaf provat dom och säger vad jag tycker smile
Senast redigerat av AreeZ (16 november 2008)

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173

5 852 Inlägg
16 november 2008
#16
Tycker du ska titta på ett annat slutsteg med såppas fina basar, även fall dem lämnar mycket effekt så som tidigare talare så är det inte jättemycket välljud i dessa. Varför inte µDimension ProX 1kd eller Impact HC Super Agent D smile

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

Basknarkare
470 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
#17
AreeZ skrev:
Steget kanske kan driva basarna så det låter högt men inte bra.

Jag körde 2st SL-A1500 på 2st 15" Ground Zero Hydrogen.
Detta spelade högt men inte snyggt för 5 öre.
Mitt steg till framsystemet som var bryggat lät MYCKET bättre.

Detta är MINA erfarenheter av SL stegen.
Det jag säger är väl kanske inget som du måste lyssna på
men jag har iaf provat dom och säger vad jag tycker smile

okej men har du nått annat steg i samma prisklass att rekommendera då? smile

Team Carbonize

Basknarkare
470 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
#18
tujbo skrev:
Tycker du ska titta på ett annat slutsteg med såppas fina basar, även fall dem lämnar mycket effekt så som tidigare talare så är det inte jättemycket välljud i dessa. Varför inte µDimension ProX 1kd eller Impact HC Super Agent D smile

okej vilken prisklass ligger dom i då? smile

Team Carbonize

124 Inlägg
16 november 2008
#19
Om du använder sök funktionen och skriver Orion hcca så lär du få svar på många av dina frågor.

SM guld 2009 ESPL 4
SM guld 2010 ESPL Unlimited
2011 BMW SQ Edition

Basknarkare
470 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
#20
HiFiMick skrev:
Om du använder sök funktionen och skriver Orion hcca så lär du få svar på många av dina frågor.

de har ja redan gjort men inte funnit så tillfredsställande svar tongue

Team Carbonize


Sök