Hur ska man styla sin bil utan att leva på nudlar?

The_Bunny
2 februari 2009 · 246 Inlägg

Galic_Andro skrev:
Kommer med en idé som inte kommit upp (tror jag då  jag inte läst hela tråden)

Dra ut projektet på några år och låt det vara ett rullande projekt. Vi har dragit ut projektet sen våren 2006, och köpt lite småsaker då och då för att komma till resultatet som vissa gör på en månad och som har bättre plånbok big_smile

Det är ju ett sätt, har dock inte kommit fram till någon slutbild om hur jag vill ha den. har ju ett bildmontage bland mina bilder. men det är ju bara en grundläggande ytre look. sen finns det jo miljoner saker att göra..

Alla sätt är bra utom dom dåliga smile

Saab 95 2,3T -99 Nordic Steg 3
Audi A4 (2007)
michieff ljudfantast
3 februari 2009 · 1 372 Inlägg

off topic: det är helt otroligt vilka stavfel som folk gör här. Man blir verkligen överraskad.

on topic: om du lär dig tillverka och forma egna delar samt vet hur man avmonterar tex inredning så kan du alltid färga tex "fläktmunstyckena" röda eller vad du nu väljer att styla till. Det finns massor med möjligheter men du måste som sagt vara bra på att montera isär saker. En populär billig förbättring av utseendet är rengöring och målning av bromsok. Ser riktigt nice ut. Även målning av fjäderben.

bollen1986
3 februari 2009 · 3 714 Inlägg

små enkla saker är väl billigast smile

lacka paneler
tona rutor
köpa begagnad styling?

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Polaren
3 februari 2009 · 352 Inlägg

The_Bunny skrev:
Hej satt och grubbla över att det finns så mycket man vill göra på sin bil, men pengarna räcker aldrig till känns det som.
Så tänkte starta denna tråd för att få tips på vad du skulle föredra att göra på din bil och hur pass billigt man kan få det. (Ska ju fortfarande inte vara nått halvdant fusk, som ingen ändå tycker är snyggt)

*Tar gärna emot tips angående min egen såklart.*

Mvh The_Bunny

Det beror ju på lite vad du syftar på med styla.. om du menar lite mer extremt som kjolpaket o grejer billigt eller bara småsaker. Kan ju göra som många nämnt modiiera org. delar som ex bygga på bumprarna o designa själv lite o tillverka kjolpaket.. smälla på en drös byggskum o lite spackel på det sen biltema funkar utmärkt med glasfiberväv o sen börja spackla o slipa sen lacka lite.
Eller så finns någon typ av frigolit som tål plastningen som man kan skära till redan från början o leka med(vet dock inte vad den kostar).

//polaren

Honda CRX "Project runway" (1988)
Nissan 180zx "Red striper" (1988)
BMW 520d "Bruksbil" (2012)
Lindmark_89
16 mars 2009 · 243 Inlägg

ett sätt som ingen här har skrivit så vet jag hur du kan göra för att lägga undan pengar;)..beror ju iofs på hur tight du är med bossen på jobbet:P

Jag ber helt enkelt min arbetsgivare att betala 2% mer i skatt varje månad:P..är ingen blödig summa extra som försvinner men du får ut en fin klumpsumma på skatteåterbäring sen;)

Friskt satsat, hälften vunnet;)
Janneutanb
16 mars 2009 · 7 272 Inlägg

Jobba mycket extra och spara någon månad så har man råd med en hel del wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang