Volvo 740gle-88 instrumenhusproblem eller jordfel.

Amazon_021
17 november 2008 · 21 Inlägg

Har ett märkligt fel.När jag vrider på tändningen ska ladd ,oljelampan & bromslampan lysa men det gör dem inte. När jag startar bilen är varvräknaren på noll, men när man varvar till kraftigt hoppar den upp och sen på tomgång så ligger den på 500v/minut och laddlampan tänds och hand-bromslampan börjar glöda. Hastighetsmätaren funger inte heller när jag kör. Har provat att montera en extra jordkabel från instrumenthuset till kaross hjälpte inte alls. Har även jordat motorn direkt till batteriet utan resultat.Hjälp behövs & tacksam för svar och tips var problemet kann finnas.

Haniball_s
17 november 2008 · 455 Inlägg

jord fel som är så kul! eller inte..... motorn är väll jordad till batteriet från fabrik? va så på min 740!
en till karossen en ner under motorn, sen brukar det sitta en jordfläta på ventilkåpan till karossen!
den under motorn kan gå av så bilen inte startar va så på min! men är inte riktigt samma problem!
kolla alla jordningar som du hittar och se så det är ren metall inget erj eller liknande! kan inte hjälpa dig mer sorry!

>syns man inte finns man inte<
Mr_V
18 november 2008 · 243 Inlägg

kolla upp jorden till generatorn, när det är task där brukar så brukar instrument kunna balla ur...

annars är det inte helt ovanligt att kretskorten ger upp i instrumenthuset, så man kan åka på att få byta...

Amazon_021
19 november 2008 · 21 Inlägg

Mr_V skrev:
kolla upp jorden till generatorn, när det är task där brukar så brukar instrument kunna balla ur...

annars är det inte helt ovanligt att kretskorten ger upp i instrumenthuset, så man kan åka på att få byta...

Kollade på bilen igår och försökte mäta men dock utan resultat.Har lämnat in bilen på en bilels firma skulle kosta en dryg 1000 lapp att fixa.

Amazon_021
20 november 2008 · 21 Inlägg

Bilen är nu fixad.Lämnade in den på en bilels firma.

PHrnfeldt Sheik Yerbouti
20 november 2008 · 1 899 Inlägg

Sa dom vad felet var?

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang