18 november 2008
Trådstartare
Hej!
Kom över min ungdoms idolbil för ett tag sedan, en Alfetta GTV6 -82, tyvärr har den inte passerat nålsögat reg.bes i sverige då den rök på lite avgasintyg, bullerintyg..ja en massa intyg på första besiktnigen. Detta var 1995, bilen togs hem från US Californien vid den tiden som flyttgods, sedan dess har den stått i garage. Jag förbarmade mig över bilen när jag såg annonsen för några månader sedan.
Har varit i kontakt med lite instanser och enligt SBP idag så behövs inga intyg på avgaserna då den är intagen för eget bruk...ok. Men det gäller tydligen först vid uppvisande av sk. Title, jag har en kopia på detta och förre ägaren letar febrilt utan resultat efter originalet. Jag måste alltså visa att bilen har varit reggad och i bruk i annat land?
Intyg på broms etc. går nog lösa via Dekra...
Så...någon här som vet hur det funkar med title? Eller om det finns någon lucka som jag kan slinka igenom. Är jag utan hopp om originalet är borta? SÅ j---la surt att allt skall falla på en byråkrati sak, bilen är i riktigt bra skick och förtjänar mer än att skrotas eller stympas
/Christian