JULA superbudget billjud?

Vaz_Råttan Lada mannen från skogarna
3 mars 2006 · 12 Inlägg

Hej, har en Lada kombi som är helt utan radio över huvud taget, är less på att ha med min batteridrivna cd spelare hela tiden så jag satt och kikade i jula katalogen häromdagen efter skoj grejer och hamnade på billjudssidan

SHIT! tänkte jag, det är ju kräkbilligt! och höll på att hosta fram några hundringar till en cd/mp3 av märket "MarQuant" samt 2 st 6'5 or och 2 st 6*9or av märket "marQuant" de också.
nu frågar jag er om någon har erfarenhet av dessa? en cd/mp3 spelare för 999kr var inte dåligt pris, och högtalarna gick inte heller på några fantasisummor
men vet någon hur det är med kvalitén i dessa? bör jag lägga lite mer pengar och köpa dyrare grejer eller tror ni detta räcker?

NOTERA!! jag är INTE ljudkunnig och bryr mig inte speciellt mycket om ljudkvalitén bara det låter iallafall, min budget är extremt låg med tanke på att jag går gymnasium ännu.

tacksam för tips till en okunnig big_smile

Catling Old School Ford
3 mars 2006 · 600 Inlägg

köp dom da.... annars finns det rå billiga på siba

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!
Ford Capri "ELD" (1981)
Ford Capri "Mk3 3.0l Essex" (1978)
mrBira
3 mars 2006 · 209 Inlägg

Köp inte något därifrån!
LG har ju riktigt billiga cd-sprakare. kolla in dom istället!

Catling Old School Ford
3 mars 2006 · 600 Inlägg

har han noll pengar och inte bryr sig alls om ljudet så funkar jula?!
men varför inte spara lite och köpa bättre saker?

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!
Ford Capri "Mk3 3.0l Essex" (1978)
Ford Capri "ELD" (1981)
StiFf Wankel
3 mars 2006 · 1 080 Inlägg

jag tror det är den cd spelaren jag har i min bil..funkar faktiskt skitbra, trodde den skulle hålla typ 2 veckor men jag har inte haft några problem alls med den! kan rekommendera den om du vill ha låg budget grejer

MDS Västerås
Izual
3 mars 2006 · 4 571 Inlägg

jag köpte nyligen en budget lg cd/mp3 spelare för 1200 å den funkar kanon! bästa jag haft faktiskt

Det jag tror blir största problemet med att köpa en "budget" spelare på jula, biltema mm är uteffekten det spelar ju ingen roll vad du har för högtalare om du inte får ut nog kräm åt dom.

en bra cd med billiga högtalare låter ju helt ok,
men en svag cd med dyra högtalare låter inte vackert

jao_joo
3 mars 2006 · 244 Inlägg

jag skulle definitivt inte satsa på jula. har en kompis som har sånt ljud. inte nåt vidare alls...
beställ från MDS istället... du kan få ett riktigt bra ljudpaket därifrån för ca 2 papp... så spara hellre en månad till och köp därifrån...

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa
Johanromeo155 Såld på Italienare
3 mars 2006 · 579 Inlägg

jao_joo skrev:
jag skulle definitivt inte satsa på jula. har en kompis som har sånt ljud. inte nåt vidare alls...
beställ från MDS istället... du kan få ett riktigt bra ljudpaket därifrån för ca 2 papp... så spara hellre en månad till och köp därifrån...

Så brinner bilen upp efter en vecka pga. kortslutning bland MDS produkterna.
Billiga komponenter blir inte bättre för att dem har MDS på en Lambo

mrBira
3 mars 2006 · 209 Inlägg

Catling skrev:
har han noll pengar och inte bryr sig alls om ljudet så funkar jula?!
men varför inte spara lite och köpa bättre saker?

Bryr man sig inte alls om ljudet så köper man givetvis inte några ljudprylar alls. Helt onödig tråd isåfall.

_Street_ 200sx Driver
3 mars 2006 · 366 Inlägg

Skulle hellre köpa en "huvudenhet" beggad så man får lite kvalla tongue
Högtalarna vet jag inte, har inte sett dom..

Kolla in på brl's hemsida, dom har billiga paket !

Senast redigerat av _Street_ (3 mars 2006)

-=Nissan 200sx s13 =-
Izual
3 mars 2006 · 4 571 Inlägg

Alla ni som klagar på jula's ljud, det är ju klart mycket bätte än orginal iaf!

innan jag köpte riktiga prylar till min förra bil körde jag på netonnet's högtalare å en centrum cd.
inget att klaga på funkade riktigt bra faktiskt

Senast redigerat av Izual (3 mars 2006)

timpan_87
3 mars 2006 · 781 Inlägg

funkar säkert.. kommer ett annat erbjudande här me annars som kanske till och med spelar bättre för mindre pengar

www.ulareddigital.se

CRM-8410+GX69+GX52
Artnr: arilav8410

Beskrivning:
CRM-8410
* CD/CD-R/CD-RW/MP3
* EQ/LOUDNESS
* RDS RADIO
* 4X50W
* 3 RCA/5V
* AUX IN

GX-69
* 6x9"
* 200W
* 30-2000Hz

GX-52
* 5" KOAXIAL
* 130W
* 60-2000Hz

pris 1299 kr

BRL har me bra paket annars

Ena Colaberoende
3 mars 2006 · 1 219 Inlägg

Netonnet har ju billiga saker också. Farsan köpte en Cd till bilen därifrån och den har fungerat klockrent med ljud och alla funktioner.

Skulle någon av dom billiga produkterna brinna upp så har man ju trots allt garantin bakom sig. Tror inte det gäller högtalarna bara.

Min nästa stereo till bilen blir troligen en från Neonnet med stöd för Mp3 och har ingång för Usb-minne i fronten.

/Ena

Izual
3 mars 2006 · 4 571 Inlägg

timpan_87 skrev:
funkar säkert.. kommer ett annat erbjudande här me annars som kanske till och med spelar bättre för mindre pengar

www.ulareddigital.se


BRL har me bra paket annars

+ ett till "L" i ullared wink

Riven
3 mars 2006 · 37 Inlägg

Annars har, som någon tidigare nämnt, SIBA en Sony spelare för runt 1200-1300:-. Farsan har en sån i sin bil och den funkar kanon. Sony är ju ialla fall ett välkänt märke.

timpan_87
3 mars 2006 · 781 Inlägg

Izual skrev:

timpan_87 skrev:
funkar säkert.. kommer ett annat erbjudande här me annars som kanske till och med spelar bättre för mindre pengar

www.ulareddigital.se


BRL har me bra paket annars

+ ett till "L" i ullared wink

hehe aa de har du rätt i :p fast tror dom flestar fattar haha

Simppi too fast to live, too young to die
3 mars 2006 · 357 Inlägg

www.beclever.de tongue där har ni lågbudget ..en kompis köpte en 1600W förstärkare o den spelar otroligt bra...än! han köpte i somras..

timpan_87
3 mars 2006 · 781 Inlägg

Simppi skrev:
www.beclever.de tongue där har ni lågbudget ..en kompis köpte en 1600W förstärkare o den spelar otroligt bra...än! han köpte i somras..

hoppas fan får bruden med på köpet:P

Foffis
3 mars 2006 · 676 Inlägg

köp GAS paket från brl.se ist, mycke bättre och bättre kvalite

callook_skane Avstängd
4 mars 2006 · 257 Inlägg

Foffis skrev:
köp GAS paket från brl.se ist, mycke bättre och bättre kvalite

Japp jag kör med gas nu & har gjort de innan och jag är nöjd med grejorna.

har kört med mds mfl.... innan visst de har varit bra ljud men jag tycker att jag har fått bättre renare ljud med gas för en billigare peng.

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang