4059
Sök

Dator-PS3-X box.. vilket?

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
22 november 2008
Trådstartare
Jaa

Vad råder ni en till att lägga pengarna på..? skulle va ok med en priside för att en dator ska klara vissa spel kan också nämna dessa t ex nfs undercover och cod 5..

så vad råder ni till?
Ny dator som klarar de 2 spelen jag nämnde eller ps3/x box 360? :S

~Andy~

Knegare
719 Inlägg
23 november 2008
Jag köpte en PS3a för ett tag sen.
Aldrig haft så "kul" med ett spel tidigare. Älskar NHL 09, galet kul!
Har haft en Xbox 360 men gillade det inte lika mycket som PS3an, sen att det fungerar som mediastation.

William 2009-02-20

Mästare
2 947 Inlägg
23 november 2008
Xbox är bättre än PS 2 ifall PS 3 är bättre än Xbox 360 är en annan fråga...

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 november 2008
Tycker personligen bättre om datorer än konsoler. Finns fler möjligheter med datorn och jag gillar inte konsolernas handkontroller. Dessutom kan du använda en dator till så mycket mer.

För ca 10k bör du hitta en dator som klarar alla dagens spel. Skärm inte medräknat men det följer inte med till en konsol heller.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Kanon..
1 473 Inlägg
23 november 2008
Rquired skrev:
Tycker personligen bättre om datorer än konsoler. Finns fler möjligheter med datorn och jag gillar inte konsolernas handkontroller. Dessutom kan du använda en dator till så mycket mer.

För ca 10k bör du hitta en dator som klarar alla dagens spel. Skärm inte medräknat men det följer inte med till en konsol heller.

Ne men för 10k kan man köpa både PS3, 360 o en skärm big_smile...

1 002 Inlägg
23 november 2008
leksak skrev:
Rquired skrev:

...

Polestar
155 Inlägg
23 november 2008
Xbox 360 har mycket skönare handkontroller än ps3 och bättre spel.

1 163 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
Rquired skrev:

mjo jag håller med då den datorn jag själv har är helt ute o cyklar nu så sitter jag på morsans dator o ja känner inte att det är lönt att  lägga pengarna för att lämna in den och laga det som är kasst etc etc -02 dator tror jag det e men om man kollar på en dator för runt 5k (speldator)
http://www.blocket.se/vi/15458040.htm?ca=20_s
http://www.blocket.se/vi/19143642.htm?ca=20_s
tex vad tycker ni? om ni har andra förslag på datorer som kostar runt samma summa och klarar dessa de kraven jag har på spelen som nämnts i första inlägget?

mvh
Senast redigerat av volvoandy90 (23 november 2008)

~Andy~

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 november 2008
dahboy skrev:
leksak skrev:
Rquired skrev:

Ifs, men du kan fortfarande bara spela på dem big_smile

Ska du ha en speldator så är det väl enklast att titta in på typ komplett.se? Du får ju 3 års garanti och support till deras gamer modeller iaf. Gör inte misstaget att köpa en Dell XPS, det gjorde jag och det var bara skräp som sällan funkade över huvud taget.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
23 november 2008
Kolla först vilken sorts spel du vill köra...står du ut med fps spel med konsollens kontroller? Inte alla gör de..
Ja köpte en 360 och det är de bästa jag gjort iaf..spelutbud som passar mig som hand i handske och onlinestödet är kanoners, mkt mer pill med en dator asså tongue
Vissa föredrar ps3an för blu ray spelare å att deras spelsmak e annorlunda..

Tycker iaf att de verkar vara ganska dumt att betala 10 000kr för en dator som du ändå måste byta ut om 0.5-1.5 år för att spela totalt tre roliga spel tongue
Vill du köra bilspel måste du köpa kontroll eller ratt (också en kostnad), sportspel måste du ju ha kontroll för, och spel du kan köra med kamrater som en socialgrej kan du ju glömma med en dator.

Förresten har ja sett recensioner att sportspel och vissa bilspel fått sämre betyg för PC versionen än PS3/360, de e när spelen utvecklats i första hand för konsoll och sedan portats lite halvbra till pc. NHL- spelen har ju varit lite kända för de på sistone.

Tycker du ska köra på en konsoll..kolla vilken som passar dig bäst, e inte svåra att sälja av om man inte är nöjd och få tillbaka alla pengar nästan. Till skillnad från en dator...faktiskt
Senast redigerat av Mortalis (23 november 2008)

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
23 november 2008
jag har alltid haft PS2 , men om jag får råd så ska jag köpa PS3 å spelen GT och GTA

Nissan Silvia

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
23 november 2008
Jag har PS3 och en okey dator, underbar kombination då man kan sitta på internet på PS3 också smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

804 Inlägg
23 november 2008
Rquired skrev:
dahboy skrev:
leksak skrev:

Ska du ha en speldator så är det väl enklast att titta in på typ komplett.se? Du får ju 3 års garanti och support till deras gamer modeller iaf. Gör inte misstaget att köpa en Dell XPS, det gjorde jag och det var bara skräp som sällan funkade över huvud taget.

Nejdå, PS3 kan då installera Ubuntu på och behöver man ha mer plats är det bara att stoppa i en större disk. Så du kan mer än spela.

DFFL
9 020 Inlägg
23 november 2008
beta skrev:
Rquired skrev:
dahboy skrev:

Nejdå, PS3 kan då installera Ubuntu på och behöver man ha mer plats är det bara att stoppa i en större disk. Så du kan mer än spela.

Installera inte YDL bara, riktigt dåligt.
Segt som inget annat och det var alldeles för mycket pulande för att jag skulle orka ha kvar det.

Angående hårddiskstorleken så är det bara att göra såhär:
http://www.minhembio.com/FireTraXX/146228/

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

"The Stig"
390 Inlägg
23 november 2008
66% av alla Xbox som säljs är defekta.Eller kommer att bli.Bara skit.Jag kör PS3 och råder dig att köpa en sån.

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...

1 163 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
jo som sagt är min dåvarande dator skit och skulle verkligen behöva en ny men tror du need for speed undercover och cod 5 skulle funka på ngn av de datorer jag uppgav tidigare på sida 1? (ca mitten av tråden)?

~Andy~

1 814 Inlägg
23 november 2008
jag skulle ha valt dator lätt, bygger du ihop den själv blir det billigare och bättre kvalité dessutom wink

båda spel borde funka på de datorerna men på låg/medium i så fall
Senast redigerat av expect1991 (23 november 2008)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 november 2008
FireTraXX skrev:
beta skrev:
Rquired skrev:

Installera inte YDL bara, riktigt dåligt.
Segt som inget annat och det var alldeles för mycket pulande för att jag skulle orka ha kvar det.

Angående hårddiskstorleken så är det bara att göra såhär:
http://www.minhembio.com/FireTraXX/146228/

Har inte hängt med riktigt visst, man kan visst göra betydligt mer än spela på en konsol. Men kommer nog fortsätta med dator och dess fördelar/nackdelar.

Men att installera linux  är väl knappast något Sony godkänner, eller? wink

804 Inlägg
23 november 2008
Rquired skrev:

Dom har ju själva lagt till alternativet att köra annat OS än XMB. roll
http://en.wikipedia.org/wiki/Linux_for_PlayStation_3

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 november 2008
beta skrev:
Rquired skrev:

Dom har ju själva lagt till alternativet att köra annat OS än XMB. roll
http://en.wikipedia.org/wiki/Linux_for_PlayStation_3

Där ser man, kul att de satsat på mer än spel till dessa.

Sök