Hexenhammer skrev:
Är dina krav att kunna spela, och till viss del surfa så ska det ju utan tvekan vara okej med
ett Playstation 3. Där kan förstås spela alla de senaste spelen (och även de flesta till PS2),
du kan köra Blu Ray filmer (det är JÄVLIGT bra!), du kan surfa mer eller mindre som på din
dator, du kan streama andra mediastationer trådlöst, du kan koppla in externa hårddiskar,
nya firmwares kommer regelbundet och gör att PS3:an blir bättre och snabbare med tiden,
PS3:an är relativt tyst (xbox 360 låter som ett jasplan, mer eller mindre), PS3 är relativt
trygg och stabil (det rapporteras ju rätt mycket om defekta 360).
Lite annat som talar för PS3 istället för en dator är ju det att det sitter en farligt grym processor
i den burken. Har för mig om att det sitter
8st 3,2 Ghz processorer. Du får slänga ut skapligt mycket
cash om du ska ha
lika feta processorer (kärnor) i en dator.
Du kan kombinera komponent, HDMI eller AV hur du vill mellan bild och ljud (jag kör t.ex bild via
HDMI och ljud via AV). Att ansluta till internet går både genom vanlig kabelanslutning eller WiFi
(vilket är jävligt skönt), spelaren är regionsfri, det finns ett gäng USB-ingångar, det finns ingångar
för diverse olika minneskort o.s.v, o.s.v. Sedan upplever jag att nätverksspelandet funkar mycket
bättre än på 360. Dessutom är det gratis till Playstation 3 (kostar 5 - 600kr/år på 360 Live).
Så har du inga krav på att kunna använda andra datorprogramvaror, och om du känner att du har
råd - Köp ett Playstation 3. Det där tjafset är om att PS3 har dåligt spelutbud är bara en myt, som
verkar funka som ett asdåligt försäljningsargument. Det hela beror väl på att Playstation 3 släpptes
mycket senare än 360; så det kan väl inte vara något annat än självklart att dom har aningen mindre
spel ute på sin marknad. Dock börjar detta att förändras. Själv har jag lagt närmare 30.000kr på
spel till mitt Playstation 3, och jag har ändå långt ifrån alla spel som finns tillgängliga. Tycker man att
det är för "lite", då är det illa...