5940
Sök

fords garati???

38 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
tja

har en ford mondeo, vet inte om den har garati av ford vill veta hur man kollar det och hur kan man använda det? min motorhuvud är bombad med stenskott sad

811 Inlägg
23 november 2008
låter ju inte som något som ska täcka en garanti om du frågar mig. Stenskott får ju alla förr eller senare.  Men jag kan ha fel. Är väl bara att skaffa bättringsfärg och skrida till verket sen till våren om du inte har bilen i garage. smile

38 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
njaa vissa har ju bytt alla fyra dörrar och motorhuvuden så tänkte att jag oxå ville göra det tongue

8 920 Inlägg
24 november 2008
Stenskott täcks inte av garantin... Det du menar är nog rostskador och är något helt annat, men för att vara säker så kan du ju fråga Ford.....

Fotograf på Tierp iDag

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
24 november 2008
Det är ej Garanti som täcker det! om inte bilen vi snackar är ny från fabrik i detta skick.
Det är försäkringsbolaget du skall prata med!

C H E V R O L E T <3

811 Inlägg
24 november 2008
Dörrarna är som sagt bytta på Rostskyddsgarantin. Kommer inte ihåg vilken årsmodell men vet att mina päron fick byta 3 av sina dörrar på den garantin då de rostade. Nånting med tätningen i dom har jag för mig.

Ta stenskott på försäkringen låter som det ska kosta mer än det smakar. Blir nog billigare att göra det själv. Prova testa lär.

Sök