5456
Sök

Ryker Mycket vit rök!

1 364 Inlägg
24 november 2008
Trådstartare
Hejsan en polares bil ryker väldigt mycket vit rök är det normalt? den går som den ska annars

mvh alexander

+Uppfinnare+
643 Inlägg
24 november 2008
turboras? vad är det för bil??

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

155 Inlägg
24 november 2008
Beangt skrev:
Hejsan en polares bil ryker väldigt mycket vit rök är det normalt? den går som den ska annars

mvh alexander

den drar inte vatten då? om de rycker mycket skulle de juh kunna va topplockspackning.

187 Inlägg
24 november 2008
Skulle chansa på topplockspackningen jag

1 364 Inlägg
24 november 2008
Trådstartare
Jublub skrev:
Skulle chansa på topplockspackningen jag

drar inget vatten inte heller något vatten i oljan skumt tycker jag komptestad den var bra

den är en honda civic av äldre modell vet ej mer:P ingen turbo iaf:P

4 586 Inlägg
24 november 2008
vid kall motor så kan det ryka lite ifall bilen stått länge

5 710 Inlägg
24 november 2008
Såhär års kan "mycket vit rök" vara normalt.
Varm luft kommer ut i kall luft = fukt....fukt i ett avgassystem = ånga.
Om det är normal eller inte är svårt att sia om på ett forum....man måste nästan se det i verkligheten först.
Är det extremt mycket finns det några tänkbara scenarium.
• Olja, mycket olja som förångas i ett avgassystem ger vit rök. Denna rök bör oxo lukta ganska illa (bränd olja) Ett exempel på fel när detta uppstår är ett rejält turboras.
• Vatten, förbränt vatten ger mycket ånga som kommer ut i avgassystemet. Exempel på fel kan vara kass topplockspackning.

MVH Jonas
..............

Stabil som fan
304 Inlägg
24 november 2008
Ja vad är det för bil? För på min 940 turbo så var turbon helt slut å tog vatten som fan, då rök den vitt, Men den  kan lika gärna göra det om toppen/topplockspackning har gjort sitt,  du kan ju kolla om det bubblar i expansionskärlet, om oljan har blandats med vatten, Eller bara öppna oljelocket å se om det är en vitgul smet under typ:) Men vitrök kan ju bara vara kondens med.

Stabil som fan
304 Inlägg
24 november 2008
SÅg vad det var för bil fel av mej!

1 364 Inlägg
24 november 2008
Trådstartare
jorre83 skrev:
vid kall motor så kan det ryka lite ifall bilen stått länge

Kan stämma bilen har inte varit i trafik på 4 år så¨den har inte körts mycket med xd

Sök