Chippa en vr6

Lyngmo
24 november 2008 · 466 Inlägg

Hej alla jag bara undrar om någon har chippat en golf vr6? ger det mycket hk? märker man någon skilnad?

The_Dude
24 november 2008 · 550 Inlägg

Ja det gör en rejäl skillnad. VR6 motorerna är väldigt taksamma att chippa. Domn är väldigt nerställda från fabrik.

Lyngmo
25 november 2008 · 466 Inlägg

ok då får det bli chipp i sommar. vet du något bra ställe?

FredrikF
25 november 2008 · 369 Inlägg

Kolla in itsfun.nu dom har till VR6:an.... Ska ge 20 extra hästar..

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden
Lyngmo
25 november 2008 · 466 Inlägg

gött. ska kolla in där. kanske ska byta kamkjedjan först har inte blivit bytad på ja jag vet inte när men dom flesta säger att dom inte behöver bytas men jag vet inte kanske lika bra eller?

FredrikF
25 november 2008 · 369 Inlägg

Bara för att man har kamkedja betyder det inte att den inte behöver bytas, första bytet bör ske när bilen gått ca 12.000 mil om jag inte minns fel.
Men om du inte vet när den är bytt skulle jag rekomendera dig att göra det.

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden
Lyngmo
25 november 2008 · 466 Inlägg

ok får kolla på det . men ni ska ha jätte tack för hjälpen ha det bra ....

The_Dude
25 november 2008 · 550 Inlägg

Man byter kedja när den är sliten. Där finns ingen intervall på kedjor på VW:s motorer. Så länge den inte rasslar så är det bara till att köra.

Lyngmo
3 januari 2009 · 466 Inlägg

men om det ger skilnad att chippa en vr6a ¨så ska jag göra den.... måste laga övre kylar slangen eller den går till motorn eller till ¨ågon pump så jag får byta packning någon som vet något om det är svårt?

MeloveGolf Vw trimmare
3 januari 2009 · 2 995 Inlägg

The_Dude skrev:
Domn är väldigt nerställda från fabrik.

dom är lika nerställda som vilken bil som helst...

för att få 190hk krävs mycket mer än bara ett chip...

"
-Luftfilter K&N
-Drosselklappenteil bearbeitet (spjällhus)
-Saugrohroberteil bearbeitet (insug)
-geänderte Zündkerzen (tändstift)
-Motorelektronik(Chip)
"
så närmar vi oss 20hk+

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
dahboy
4 januari 2009 · 1 002 Inlägg

Lyngmo skrev:
men om det ger skilnad att chippa en vr6a ¨så ska jag göra den.... måste laga övre kylar slangen eller den går till motorn eller till ¨ågon pump så jag får byta packning någon som vet något om det är svårt?

Fattar inte alls va för slang du menar.. Men ett hett tips är ju att byta slangen och inte laga den..wink

...
Jolle87
4 januari 2009 · 1 585 Inlägg

jag har itsfun chip i min vr6:a. Skillnad blev det ju men knappt märkbar. Så mitt råd är att spara pengarna eller köp något annat roligt för dom pengarna. Men ditt val och dina pengar.

Naucler Badass
4 januari 2009 · 89 Inlägg

Min vr6 -93 hade jag ett chip från BSR 2,5" avgas från kissen samt ett öppet luftfilter.
Kördes på rullande landsväg blev 192hk iofs va toppen helt nyrenoverad om de nu spelar roll.
Den skillnad som gjorde mest vad ja minns va nog avgassystemet... sålde bilen -01

Signaturtext..
Youngblood Billackerare
4 januari 2009 · 737 Inlägg

FredrikF skrev:
Kolla in itsfun.nu dom har till VR6:an.... Ska ge 20 extra hästar..

Det är bara och glömma. smile
Några 20hk ger det inte. Psykiskt ger det säkert det men it´s fun chipen ger kanske 10-12hk.. i bästa fall.

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
Pingi Avstängd
4 januari 2009 · 77 Inlägg

min gamla vr6 va chippad från its fun. tyckte den gick riktigt bra!
Fast har ju aldrig kört dom orginal dock!

HGT
4 januari 2009 · 41 Inlägg
One Life, One Chance
Volvo V70 T5 "Turbo ADDICT" (1998)
-sod61berg-
4 januari 2009 · 72 Inlägg

tycker de bara låter onödigt att chippa bilar utan turbo... de är knappast värt pengarna

Lyngmo
4 januari 2009 · 466 Inlägg

ok då får jag överväga det. ger det inte mkt och man kastar ut 2500 kr så e det inte lönt. har 2/5 tums ifrån katten. 1 ljuddämpare. och ett öppet jamex filter tror jag det heter. ... jo kylarslangen kostar 1200 kr på wv. den går ifrån kylaren ner till motorn på den finns en förgrening som det går ut en liten slang till expansionskärlet. i förgreningen läcker det kylarvatten+ vid motorn där kylarslangen slutar. skulle behöva hela slangen med förgreningen. beställde en ifrån blocket Beg allså men den passade inte tror det var ifrån 92-93 och min är en 97a...    men jätte tacksam för alla svar om chipp. tack ska ni ha big_smile)

Aerocombi Xenoholic
4 januari 2009 · 2 559 Inlägg

Lägg pengarna på ny kamkedja o spännare i stället.
Gjorde inte jag o fick väldigt roligt utseende på mina vetiler;)

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Lyngmo
4 januari 2009 · 466 Inlägg

aaa fan vad pissit. snacka om otur du hade. får kolla upp ny kedja och spännare.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang