2615
Sök

Vilken kamrem ska jag köpa till B234f utan balansaxlar?

Whatever :)
1 652 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
Ja, som frågan lyder... Jag vet väl med mig om att de har funnits eller finns en tråd om detta redan men jag kan inte hitta den, har sök men hittar inte.

Vilken rem, pris klass spelar ingen roll. Men hur många kugg osv och vilken spänn rulle är bäst för detta byte ?

Blir jätte glad om någon kanske ligger på den tråden som allt detta info redan finns kan dela med sig om den. Eller PM mig.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

103 Inlägg
26 november 2008
Balansaxlarna har en egen rem som dom drivs av. kolla på tex mekonomen för att få rätt till just din bil. Tror det är skillnad på remmen om man har automatisk spännare eller inte

1 652 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
Jo men jag har inga balansaxlar på den tongue bort plockade. så vad jag kan minnas så fick man montera en annan sorta av kamrem och spännare. Men mitt minne kommer inte i håg vilken, Vet att jag har de uppskrivet någonstans men puuh, för mkt att leta igenom hehe big_smile

Jo att de driver på egen rem vet jag.. många klipper ju av den och behåller axlarna men jag tog bort rubbet.
Senast redigerat av XeptiQ (26 november 2008)

103 Inlägg
26 november 2008
Okej, men jag förstår inte varför det skulle vara en annan kamrem eftersom de inte har nåt med balansaxlarna att göra:P

Save a horse,ride a jeep...
258 Inlägg
26 november 2008
Man använder original kamrem..

1 652 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
hmm okej.. För den tråden jag läste igenom för ett par veckor sedan så stod  de att när de är bort plockat så skulle man använda en annan rem och spännare. Men slipper man så är de ju bara bra.

jaja men då verkar detta vara löst då smile tackar iaf för alla svar. big_smile

Save a horse,ride a jeep...
258 Inlägg
26 november 2008
XeptiQ skrev:
hmm okej.. För den tråden jag läste igenom för ett par veckor sedan så stod  de att när de är bort plockat så skulle man använda en annan rem och spännare. Men slipper man så är de ju bara bra.

jaja men då verkar detta vara löst då smile tackar iaf för alla svar. big_smile

Jag gjorde iordning toppen på den jag hade,plockade bort balanstramset och på med ny originalrem och spännare. Den bilen funkade klockrent iaf  wink

1 772 Inlägg
26 november 2008
Du använder original, ex http://catalog.meca.se/Catalog.aspx?Bra … yType_ID=1

Om du har automatiskt eller manuell spännare ser du på kamremskåpan, är den helt slet i framkant är de manuell spännare men är de som en utbuktning på kåpan är de automatiskt.
Senast redigerat av NordstromJ (26 november 2008)

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

1 652 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
NordstromJ skrev:
Du använder original, ex http://catalog.meca.se/Catalog.aspx?Bra … yType_ID=1

Om du har automatiskt eller manuell spännare ser du på kamremskåpan, är den helt slet i framkant är de manuell spännare men är de som en utbuktning på kåpan är de automatiskt.

ah okej.. får kolla på de när jag får bilen på fredag...

13 Inlägg
26 november 2008
annan kammrem behöver man ha om man planat toppen ca 2mm. då finns de kammremar som har en tand mindre. men din topp kan man nog inte plana 2mm men på 8ventilarn går de:)

1 652 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
davveman skrev:
annan kammrem behöver man ha om man planat toppen ca 2mm. då finns de kammremar som har en tand mindre. men din topp kan man nog inte plana 2mm men på 8ventilarn går de:)

okej.. för den är inne för porting och planing.. så vet inte men där är väl där de här justerbara kam hjulen kommer in? om man kör på org rem ?

8 267 Inlägg
27 november 2008
XeptiQ skrev:
så vet inte men där är väl där de här justerbara kam hjulen kommer in? om man kör på org rem ?

Jusetrbara drev har man för att antingen ställa in kammarna precis som de ska stå eller för att kunna göra en egen inställning. Det har ingenting med vilken rem eller om man har planat att göra om man kör med justerbara drev.

1 652 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
Marlboroman skrev:
XeptiQ skrev:
så vet inte men där är väl där de här justerbara kam hjulen kommer in? om man kör på org rem ?

Jusetrbara drev har man för att antingen ställa in kammarna precis som de ska stå eller för att kunna göra en egen inställning. Det har ingenting med vilken rem eller om man har planat att göra om man kör med justerbara drev.

okej.. då vet jag de smile Man lär sig alltid något nytt. Men då fungerar de fint med orginal rem till den planade toppen. vet inte hur mkt den är planad men ska få mer info om den under dagen hoppas jag.

Sök