2805
Sök

Ställa av bilen dilemma!

123 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
Hej!

Har en bil jag fått trafikförsäkrings fakturan till som skall betalas senast 1:a December. Jag ska ställa av bilen istället då den inte skall användas, men då jag slarvat bort registreringsbeviset som krävs för att avställa bilen, måste jag beställa nytt som tar ca 5 dagar.

Så min fråga är, finns det något sätt att få registreringsbeviset snabbare, typ gå in på VVs kontor och få ett utprintat direkt?

Eller vad händer om jag ställer av den nån dag senare än fakturan skall vara betald, blir det stora böter eller?

Jag vet att jag är sent ute, men har haft mycket och göra och visste inte att jag inte skulle hitta reg. beviset.

Alla svar uppskattas!

215 Inlägg
28 november 2008
gå in på vv kontoret dom ställer av den direkt smile

123 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
Kanon om det stämmer! Tack!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
28 november 2008
göra göra som nocool säger äre så man man överstiger sista betalnings datum innan man ställer av skickar de en faktura i efterhand på just den dagen....  gav bort 1 saab kräk en gågn den hade gått 3 dagar mer än försärking va betald för så fick betala de 3 dagarna månaden efter jag gav bort den

123 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
Om jag går och ställer av den på vägverket på måndag, och då är det sista betalningsdagen också, är det okej då?

1 803 Inlägg
28 november 2008
kickade skrev:
Om jag går och ställer av den på vägverket på måndag, och då är det sista betalningsdagen också, är det okej då?

Det är okej, men nu är det ju den 1/12 på måndag vilket innebär att du får betala skatt för hela december också då detta tas månadsvis numera.

Sök