När man kört den ett tag och motorn blivit rätt varm så börjar det lukta hemskt, går inte att förklara men det luktar otroligt mycket bränt.. Bilmekanikern som fixa bilen senast bytte instrumenthuset och sen dess börja det lukta.. men tror icke det har något med det att göra.. vad e fel ?
Kan du beskriva lukten? Är den plastig? Luktar det bränsle? Avgaser? Har du öppnat huven och försökt lukta dig till vad som luktar? Ändras lukten beroende på varvtal/hastighet? Kan ju vara lite svårt att testa det förstås
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Kan du beskriva lukten? Är den plastig? Luktar det bränsle? Avgaser? Har du öppnat huven och försökt lukta dig till vad som luktar? Ändras lukten beroende på varvtal/hastighet? Kan ju vara lite svårt att testa det förstås
öhm, det är svårt att beskriva lukten men det luktar garanterat bränt.. de va en som sa till mej att de kunde vara katten men ja tyckte de skulle vara konstigt.. det luktar inte plastigt iaf..
Du kanske har kört över en plastpåse som bränt fast på katalysatorn? Jag själv har råkat ut för det och jag har hört flera andra ...även om det inte är det första man tänker på
Luktar det metalliskt? Om det luktar så bränt som du säger så borde det väl troligen komma från kupén eller från AC:n, speciellt om det luktar mycket under körning. Kan det vara hastighetsmätarwiren som spökar?
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
Luktar det metalliskt? Om det luktar så bränt som du säger så borde det väl troligen komma från kupén eller från AC:n, speciellt om det luktar mycket under körning. Kan det vara hastighetsmätarwiren som spökar?
varför skulle de lukta hemskt bränt av hastighetsmätaren ? allt funkar ju som det ska.. ?
varför skulle de lukta hemskt bränt av hastighetsmätaren ? allt funkar ju som det ska.. ?
När wiren i min morsars pegga satt löst så luktade det lite bränt precis innan den hoppade av. Sen lät den helvetiskt när den väl hoppade.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
När wiren i min morsars pegga satt löst så luktade det lite bränt precis innan den hoppade av. Sen lät den helvetiskt när den väl hoppade.