5072
Sök

volvo 740-86 helt död!

7 100 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
mors
vi har problem med en volvo!
bilen gick bra,och sen senare när han skulle starta sen så var den helt död!bara klickar.
bytte startmotor nu,men de ville fortfarande inte,även bytt batteri!

bara klickar i reläet!
nån som vet va som kan vara galet?

mvh

och ja,ja har kollat igenom forumet men inte hittat nån med samma fel
Senast redigerat av bmx (30 november 2008)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

21 761 Inlägg
30 november 2008
Kolla så att batterikabeln ner till startmotorn är i bra skick och har bra kontakt, kolla även jordkablarna. Mät spänningen dels på själva batteripolerna, på kabelskorna och nere vid startmotorn när du försöker starta.

blacken
30 november 2008
bmx skrev:
mors
vi har problem med en volvo!
bilen gick bra,och sen senare när han skulle starta sen så var den helt död!bara klickar.
bytte startmotor nu,men de ville fortfarande inte,även bytt batteri!

bara klickar i reläet!
nån som vet va som kan vara galet?

mvh

och ja,ja har kollat igenom forumet men inte hittat nån med samma fel

kan även vara så att startmotorkolen/startmotorn är slut

7 100 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
kablar och allt är kollat,även jord!
vi har inget att mäta med heller.

21 761 Inlägg
30 november 2008
Försök få tag på en multimeter, det kommer att underlätta felsökningen väldigt mycket. smile

Är det alltså relät på startmotorn som klickar?

7 100 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Försök få tag på en multimeter, det kommer att underlätta felsökningen väldigt mycket. smile

Är det alltså relät på startmotorn som klickar?

hehe mjoo!'

aaa de är det!

21 761 Inlägg
30 november 2008
Eftersom det inte hjälper med ny startmotor eller nytt batteri, då tycker jag att det rimligtvis borde vara något knas med batterikablarna.

Det går iof att testa med en startkabel från batteriminuspolen till motorblocket, på det sättet kan man kolla ifall jorden är boven. Att kolla plusen på samma sätt är inte att rekommendera, risken för att råka kortsluta är för stor tycker jag. Men multimeter tycker jag att du ska fixa, det är ändå bäst. smile

7 100 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Eftersom det inte hjälper med ny startmotor eller nytt batteri, då tycker jag att det rimligtvis borde vara något knas med batterikablarna.

Det går iof att testa med en startkabel från batteriminuspolen till motorblocket, på det sättet kan man kolla ifall jorden är boven. Att kolla plusen på samma sätt är inte att rekommendera, risken för att råka kortsluta är för stor tycker jag. Men multimeter tycker jag att du ska fixa, det är ändå bäst. smile

mm tycker de ja med,vi höll på och kolla jord och kablar å hela köret nu men de ville fortfarande inte,så vi gav upp!
imorrn får vi en multimeter,så vi ska testa lite då smile

908 Inlägg
30 november 2008
relä.. solonoiden.. ? om detta inte hjälper kan du prova med att göra som jag gjort, klippa isär en kabel som är vit/grön, och sätta en switchknapp på.. *av* startar bilen precis som den ska. *på* den står å klickar när jag vrider nyckeln.. smile

Sök