Skulle precis byta oring på spridarna, då det inte fanns någon på spridaren. Men när jag trär på den tjocka ringen så går inte spridaren ner i hålet i motorn, hjälper inte hur hårt man än trycker
Det är en Volvo 740 GLE B230E
Vad gör jag för fel? Har denna motor inga o-ringar?
Skulle precis byta oring på spridarna, då det inte fanns någon på spridaren. Men när jag trär på den tjocka ringen så går inte spridaren ner i hålet i motorn, hjälper inte hur hårt man än trycker
Det är en Volvo 740 GLE B230E
Vad gör jag för fel? Har denna motor inga o-ringar?
Fetta in oringarna så glider det ner samt tätar bättre!
har redan gjort det , men den vill inte åka ner iallfall, har använt mer våld än vad jag klarar av, men endå fungerar det inte, därför tror jag att jag satt o-ringen på fel ställe, Så därför undrar jag om någon vet vart o-ringen skall placeras.
På bilden du bifogat sitter plastinsatsen kvar på spridaren. Den tjocka o-ringen tätar mellan spridaren och insatsen. Den tunna som syns på bilden tätar mellan insats och toppen eller insuget beroende på vart de sitter. Det varierar lite mellan olika motorer.
På bilden du bifogat sitter plastinsatsen kvar på spridaren. Den tjocka o-ringen tätar mellan spridaren och insatsen. Den tunna som syns på bilden tätar mellan insats och toppen eller insuget beroende på vart de sitter. Det varierar lite mellan olika motorer.
Mvh Mattias
Så hur gör man för att byta dessa, för den tjocka ringen syns ju inte änns till på bilden
Du får lossa insatsen från spridaren, då kommer du se den tjocka o-ringen. spridaren har en "midja" precis under sexkanten på spridaren där o-ringen skall sitta. På min förra audi var insatserna gängade i toppen så när man drog ut spridarna satt instserna kvar i toppen.