7196
Sök

Spridarpackning, O-Ring

845 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
Skulle precis byta oring på spridarna, då det inte fanns någon på spridaren. Men när jag trär på den tjocka ringen så går inte spridaren ner i hålet i motorn, hjälper inte hur hårt man än trycker

Det är en Volvo 740 GLE B230E

Vad gör jag för fel? Har denna motor inga o-ringar?

http://i78.photobucket.com/albums/j106/Acela1/DSC00657.jpg

Vart på denna spridare ska O-Ringen sitta.

Entreprenör
1 784 Inlägg
30 november 2008
Jimpiz skrev:
Skulle precis byta oring på spridarna, då det inte fanns någon på spridaren. Men när jag trär på den tjocka ringen så går inte spridaren ner i hålet i motorn, hjälper inte hur hårt man än trycker

Det är en Volvo 740 GLE B230E

Vad gör jag för fel? Har denna motor inga o-ringar?

http://i78.photobucket.com/albums/j106/ … C00657.jpg

Vart på denna spridare ska O-Ringen sitta.

Du har ju ringen sitter där...men de går inte att BARA trycka i den...måste skruva å snurra lite också..

845 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
Den där svarta ringen, ska det vara den övre o-ringen?, isåfall den nya jag köpte är ju mycket tunnare.

Den nedre tjocka o-ringen, ska den bara träs på, på den smala delen av spridaren å sen bara trycka, snurra å vridas ner i hålet med lite lagom våld tongue

845 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
tittade på meca och såg att jag gjort fel, haha

Den övre ringen ville jag ha som nedre. så går det när man inte vet vad man gör, utan bara vet att spridarna läcker big_smile

Nån som har lust å rita på bilden jag la till, å skriva vart den tjocka resp den tunna o ringen ska sitta

Gillar stora förgasare
342 Inlägg
30 november 2008
Fetta in oringarna så glider det ner samt tätar bättre!

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.

845 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
Topper skrev:
Fetta in oringarna så glider det ner samt tätar bättre!

har redan gjort det big_smile, men den vill inte åka ner iallfall, har använt mer våld än vad jag klarar av, men endå fungerar det inte, därför tror jag att jag satt o-ringen på fel ställe, Så därför undrar jag om någon vet vart o-ringen skall placeras.

Har alltid rätt!
689 Inlägg
30 november 2008
Våld och vaselin tongue  its the only way! big_smile

Livet är ett helvete, du är bjuden!

169 Inlägg
1 december 2008
På bilden du bifogat sitter plastinsatsen kvar på spridaren. Den tjocka o-ringen tätar mellan spridaren och insatsen. Den tunna som syns på bilden tätar mellan insats och toppen eller insuget beroende på vart de sitter.  Det varierar lite mellan olika motorer.

Mvh Mattias

845 Inlägg
1 december 2008
Trådstartare
Mattias_M skrev:
På bilden du bifogat sitter plastinsatsen kvar på spridaren. Den tjocka o-ringen tätar mellan spridaren och insatsen. Den tunna som syns på bilden tätar mellan insats och toppen eller insuget beroende på vart de sitter.  Det varierar lite mellan olika motorer.

Mvh Mattias

Så hur gör man för att byta dessa, för den tjocka ringen syns ju inte änns till på bilden

169 Inlägg
2 december 2008
Du får lossa insatsen från spridaren, då kommer du se den tjocka o-ringen. spridaren har en "midja" precis under sexkanten på spridaren där o-ringen skall sitta. På min förra audi var insatserna gängade i toppen så när man drog ut spridarna satt instserna kvar i toppen.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
2 december 2008
vi använde matolja till oringarna gick som smort big_smile
Glöm inte att olja in hålen lite lätt med olja med smile
sen är det våld som gäller!

C H E V R O L E T <3

Sök