5150
Sök

Fel på värmestyrning A6 1995

1 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
Hej!

Min A6 från 95 har fått för sig att inte värma kupén längre. Jag pendlar ca 10 mil om dagen(kväll dit och natt hem). Problemet är följande: Problemet började för någon månad sen, helt plötsligt blåste det kall luft i kupén trots att värmen stod på 22 grader. Då var det 2 grader varmt ute. Drog ur säkringen under tiden jag jobbade och fick värme igen.

Trodde då att problemet var löst. ICKE! På väg till jobbet dagen efter förlorade jag åter igen värmen efter ca 20 min. Drog ur säkringen igen under tiden jag jobbade samt när jag kom hem. Får då värme men bara ett tag. Har efter lite prat bytt värmestyrningsmotorn (ca 1200 kr) i tron att detta var felet. Problemet kvarstår och den nya motorn rör sig INTE alls vid ändring av tempraturen. Vad är felet?

Ska tillägga att bilen har varit på verkstad för felsökning. Dom säger att ingen av motorerna till klimatanläggningen fungerar, trots att en motor är HELT NY! Dom tycker att jag ska byta termostat, vattenpump, och lite andra saker som kamremmen sitter vid. Har något ngt annat förslag?
Kan det vara styrboxen till klimatanläggningen som är paj?

Har ingen lust att byta termostat, vattenpump och annat krafs för att sedan visa sig att vara något annat dyrt. Då säljer jag iväg bilen som den är. snälla HJÄLP!!

Sök