Blivit av med körkortet i norge.

Hunted Jackass
1 december 2008 · 795 Inlägg

Grattis till mig då, blev av med körkortet igår.

Var och tittade på ett garage och skulle sedan ta mig en sväng förbi den lokal Statiol-macken och köpa en 1½ liter med julbrus. På väg in på parkeringen (som dom för övrigt ändrat utfarten till ca 4-5 ggr i år bara) så möter jag en gammal kärring i en golf stationsvagn på fel sida av vägen, klarar och undvika tanten och får returkast på bilen varpå jag drar på och rätar ut skiten. Direkt efter denna lilla incident vrider en målad V70 ut framför mig med blåljus. Ut ur bilen kommer en mäkta upprörd polis och ber mig langa fram "Lappen" och förklarar att i norge så blir man av med körkortet direkt för "idiotkörning". Antar att jag bara skulle smällt kärringen rätt av och plockat ut försäkringen.

Tydligen så är det direkt körkortsförlust om man färdas mer än en cm med ställ på bilen i norge.
Tänk på det om ni passerar gränsen.

Shit happens :-(

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
Eddie_88 Hillbilly
1 december 2008 · 206 Inlägg

fan va drygt.. dom e ganska hårda där då.

Living my life sideways!
Hunted Jackass
1 december 2008 · 795 Inlägg

i_like_beer skrev:
fan va drygt.. dom e ganska hårda där då.

Du ska se böterna jag fick tidigare för fortkörning.. dom SVED.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
Hammarslag Inläggskritiker
1 december 2008 · 990 Inlägg

Du får ju tillbaka körkortet när du lämnar landet igen.
Och norge är väl inte ens med i EU.
Ja blev av med körkortet i sverige, sen blev det ju en del resor ner till tyskland utan körkort.
Dock så körde kompisarna i sverige, och jag i danmark/tyskland.

Bara sitta o vara dryg, dom kan inte dra in ditt körkort som är utfärdat i sverige.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
KimVsWorld Mästare
1 december 2008 · 2 947 Inlägg

Har du Norskt körkort?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Hunted Jackass
1 december 2008 · 795 Inlägg

Hammarslag skrev:
Du får ju tillbaka körkortet när du lämnar landet igen.
Och norge är väl inte ens med i EU.
Ja blev av med körkortet i sverige, sen blev det ju en del resor ner till tyskland utan körkort.
Dock så körde kompisarna i sverige, och jag i danmark/tyskland.

Bara sitta o vara dryg, dom kan inte dra in ditt körkort som är utfärdat i sverige.

Jag bor ju i norge :-( Och han sa att körförbudet gälde i sverige tills utredningen var klar? Antar att dom ska skicka det över till sverige för vidare utredning?

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
Hunted Jackass
1 december 2008 · 795 Inlägg

KimVsWorld skrev:
Har du Norskt körkort?

Svenskt, givetvis! Blått och gult blod i mina ådror ;-)

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
Eddie_88 Hillbilly
1 december 2008 · 206 Inlägg

drygt som fan iallafall, hur länge tar dom det vet du det?

Living my life sideways!
Hunted Jackass
1 december 2008 · 795 Inlägg

i_like_beer skrev:
drygt som fan iallafall, hur länge tar dom det vet du det?

Han sa att det skulle nån form av dommare avgöra, men han trodde på en 3 månader, men fortsatt, jag önskar jag klippt kärringen, har svårt att se att dom kunnat skylla det på mig, hon körde på fel sida vägen.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
Eddie_88 Hillbilly
1 december 2008 · 206 Inlägg

Hunted skrev:

i_like_beer skrev:
drygt som fan iallafall, hur länge tar dom det vet du det?

Han sa att det skulle nån form av dommare avgöra, men han trodde på en 3 månader, men fortsatt, jag önskar jag klippt kärringen, har svårt att se att dom kunnat skylla det på mig, hon körde på fel sida vägen.

värkar ju vara en efterbliven snut isåfall som inte tar reda på fakta, såg han inte kärringen?

Living my life sideways!
Hunted Jackass
1 december 2008 · 795 Inlägg

i_like_beer skrev:

Hunted skrev:

i_like_beer skrev:
drygt som fan iallafall, hur länge tar dom det vet du det?

Han sa att det skulle nån form av dommare avgöra, men han trodde på en 3 månader, men fortsatt, jag önskar jag klippt kärringen, har svårt att se att dom kunnat skylla det på mig, hon körde på fel sida vägen.

värkar ju vara en efterbliven snut isåfall som inte tar reda på fakta, såg han inte kärringen?

Han stod parkerad bakom pumpen, längst upp i längan av 4-5 pumpar, hörde väll bara motorljudet när jag vred på och han var inte ens i närheten av intresserad att lyssna på ngn "bortförklaring".

Aldrig i mitt liv mött en otrevlig norsk polis förut.

Kändes jävligt kul när man fick stå där efter dom dragit, fick inte ens lov att köra bilen hem, kommer det fullt med glada 18 åringar och sladdar på för fulla puckar med sina 240s medans man står där med svansen mellan benen..

Senast redigerat av Hunted (1 december 2008)

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
Eddie_88 Hillbilly
1 december 2008 · 206 Inlägg

surt hmm

Living my life sideways!
HampZZ Proffs
1 december 2008 · 222 Inlägg

kontakta advokat direkt så lovar ja att du får tillbaka kortet!!!!!!!
bor oxå i norge och e av med kortet!
dom har ingen rätt och bara ta det sådär.
du får köra i sverige tills det du fått en dom.

jag var inne på "avhör" på oslo tingrätt för flera månader sedan men ännu inte fått något svar, händelsen är cirka 6-7 månader sedan. så allt polisen försöker med e att hålla ditt kort sålänge dom kan utan att någon dom blir gjord. villket e mkt fult. så skicka alla dina upplysningar till en advokat så fixar han nog det ganska snabbt.

sj hade ja ingen advokat villket ja ångrar idag. men har 2 månader kvar sen får jag tillbaka det automatiskt då tiden gått ut för polisen (norska poliser e svin btw) rent ut sagt orkar inte dra upp varför..!!

Audi A5 1.8 TFSI Coupe S-Line "black pearl" (2008)
Hunted Jackass
1 december 2008 · 795 Inlägg

HampZZ skrev:
kontakta advokat direkt så lovar ja att du får tillbaka kortet!!!!!!!
bor oxå i norge och e av med kortet!
dom har ingen rätt och bara ta det sådär.
du får köra i sverige tills det du fått en dom.

jag var inne på "avhör" på oslo tingrätt för flera månader sedan men ännu inte fått något svar, händelsen är cirka 6-7 månader sedan. så allt polisen försöker med e att hålla ditt kort sålänge dom kan utan att någon dom blir gjord. villket e mkt fult. så skicka alla dina upplysningar till en advokat så fixar han nog det ganska snabbt.

sj hade ja ingen advokat villket ja ångrar idag. men har 2 månader kvar sen får jag tillbaka det automatiskt då tiden gått ut för polisen (norska poliser e svin btw) rent ut sagt orkar inte dra upp varför..!!

Tack för snabbt svar! Skall göra som du säger, har suttit och letat nu och hittat en sida med gratis advokathjälp, skall ringa dom imorgon och se vad dom kan göra för mig! Började misstänka att det var ngt lurigt på gång här!

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
HampZZ Proffs
1 december 2008 · 222 Inlägg

lungt.

gjorde inget fel jag heller, rätten fatta inte heller varför dom tog mig^^
va vittne till en krach (mitt framför mig)
dom såg väl min bil och antog att jag hade något med saken och göra och jag var "tvingad" att lämna mitt kort (fast jag vägra förståss) dom påstog sen i rätten att jag KUNDE ha påvärkat han som krachade genom att köra bakom honnom?? WTF säger ja bara...!!!!!!!

Audi A5 1.8 TFSI Coupe S-Line "black pearl" (2008)
Rojpen
1 december 2008 · 2 230 Inlägg

ja då vet man vart man inte ska köra bil dåtongue
dock jävligt synd för dig och er som råkat ut för detta.

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Daaze Rent A Retard !
1 december 2008 · 674 Inlägg

HampZZ skrev:
lungt.

gjorde inget fel jag heller, rätten fatta inte heller varför dom tog mig^^
va vittne till en krach (mitt framför mig)
dom såg väl min bil och antog att jag hade något med saken och göra och jag var "tvingad" att lämna mitt kort (fast jag vägra förståss) dom påstog sen i rätten att jag KUNDE ha påvärkat han som krachade genom att köra bakom honnom?? WTF säger ja bara...!!!!!!!

hahah det är inte bara i historierna dom är dumma smile

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
TRYIT Teddan
1 december 2008 · 2 495 Inlägg

Det finns bra och dåliga poliser i Norge.

jag har många fortkörningar på mitt samvete i Norge.
en kul grej var annars när jag drog fullt i sommar från bommen på E6an vid Moss, det jag missade var att i autopass filen kom det en polis.
såg att det blinka blått ibak och då hadde jag över 200km/h.
släppte av och blev sedan stannad på en bensinmack, fick förklarat för mig att man inte kör så i Norge.
sen börja dom titta på bilen frågade massor om den osv.
Till slut sa dom bara -nu kör du lugnt och sansat så skall vi inte besvära dig mer hehehe

men har träffat några riktiga svin oxå.
en som skällde ut mig när jag hadde cayennen, han var till 110% säker på att jag bara var skriven i Sverige för att kunna ha svenskt körkort och bil,å även slippa det norska pricksystemet.
Han sa nått i stil med att han hatar sånna svin som mig som lurar pricksystemet.

kan det ha något att göra med att jag pratar flytande Norska.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Hunted Jackass
1 december 2008 · 795 Inlägg

r-ted skrev:
Det finns bra och dåliga poliser i Norge.

jag har många fortkörningar på mitt samvete i Norge.
en kul grej var annars när jag drog fullt i sommar från bommen på E6an vid Moss, det jag missade var att i autopass filen kom det en polis.
såg att det blinka blått ibak och då hadde jag över 200km/h.
släppte av och blev sedan stannad på en bensinmack, fick förklarat för mig att man inte kör så i Norge.
sen börja dom titta på bilen frågade massor om den osv.
Till slut sa dom bara -nu kör du lugnt och sansat så skall vi inte besvära dig mer hehehe

men har träffat några riktiga svin oxå.
en som skällde ut mig när jag hadde cayennen, han var till 110% säker på att jag bara var skriven i Sverige för att kunna ha svenskt körkort och bil,å även slippa det norska pricksystemet.
Han sa nått i stil med att han hatar sånna svin som mig som lurar pricksystemet.

kan det ha något att göra med att jag pratar flytande Norska.

Dom har verkligen en helt annan kultur när det gäller körningen här, en grej som jag stör mig fruktansvärt på är att dom blir skogstokig när man ligger i 100 på 2-filig motorväg som dom av en eller annan märklig grund har skyltat till 80? (60 på vintern) men sen direkt dom kommer över till sverige så ligger dom själva i 150 på 110 vägar som håller betydligt sämre standard än tidigare nämnda 2 filiga motorväg.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
HampZZ Proffs
1 december 2008 · 222 Inlägg

o inte fan vet dom vad blinkers är för något..!!

Audi A5 1.8 TFSI Coupe S-Line "black pearl" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang