3564
Sök

Blivit av med körkortet i norge.

Teddan
2 495 Inlägg
1 december 2008
hunted , har du aldrig märkt av att dom alltid skall ligga i vänsterfilen å blockera så ingen kan köra fortare än dom själva då?

jag blir alltid uppjagad i trafiken i norge. så sent som i morses satt jag på e6an och svor över idioterna som ligger i vänster filen i samma fart som dom i höger filen

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Jackass
802 Inlägg
1 december 2008
Trådstartare
r-ted skrev:
hunted , har du aldrig märkt av att dom alltid skall ligga i vänsterfilen å blockera så ingen kan köra fortare än dom själva då?

jag blir alltid uppjagad i trafiken i norge. så sent som i morses satt jag på e6an och svor över idioterna som ligger i vänster filen i samma fart som dom i höger filen

Jag förstår dig mer än något annat. Har dock svurit mig på gränsen till hjärnblödning över det så jag försöker låtsas som att problemet inte existerar längre.

Ett god råd dock om du passerar klöfta så ta det lungt, trafikpolisen patrulerar den sträckan, även en bit av vägen mot kongsvinger och dom gör det flitigt! Det är 2 st svarta s60s.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"

3 059 Inlägg
1 december 2008
...blogg...

Inläggskritiker
990 Inlägg
7 december 2008
Hunted skrev:
Hammarslag skrev:
Du får ju tillbaka körkortet när du lämnar landet igen.
Och norge är väl inte ens med i EU.
Ja blev av med körkortet i sverige, sen blev det ju en del resor ner till tyskland utan körkort.
Dock så körde kompisarna i sverige, och jag i danmark/tyskland.

Bara sitta o vara dryg, dom kan inte dra in ditt körkort som är utfärdat i sverige.

Jag bor ju i norge :-( Och han sa att körförbudet gälde i sverige tills utredningen var klar? Antar att dom ska skicka det över till sverige för vidare utredning?

Är du skriven i norge så kanske reglerna är lite annorlunda, men om en svenskskriven person kör o blir av med kortet i norge så måste dom ge tillbaka det till dig innan du lämnar landet.

Kolla bara på Gumball 2000 racet dom kör med ferraris osv, blir aldrig av med korten får bara böter o åka vidare.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

1 024 Inlägg
9 december 2008
kastat en ölburk på en polis i norge hörde jag, men jag kommer inte ihåg nåt men hoppas det va den polisen iallfall..

Jackass
802 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Hammarslag, pratat med en annan kille här på garaget, han säger också att dom måste ge tillbaks det men, verkar som dom sätter i system att fördröjja det så länge som möjligt.. hmm

Rand, tack :-)

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"

1 059 Inlägg
10 december 2008
dom skickar ärendet till svenska länstyrelsen som avgör om du blir av med det.Böter lär du få.
Jo norge kräver in sina pengar om du tex kör för fort i en kamera. då kommer det brev från svensk polis som fått den norska rapporten.Tyvärr gör inte svensks polis likadant o kräver in böter,

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

730 Inlägg
10 december 2008
Ja bor ungefär på gränsen till norge så de e en del norskar där ja bor o kör runt.
Och man kan ju undra vart dom fick sitt körkort..

cornflakes paket ?

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

553 Inlägg
10 december 2008
r-ted skrev:

Det fenomenet är svenskar otroligt duktiga på också, iaf runt karlstadtrakten.

Jackass
802 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
racefan skrev:
dom skickar ärendet till svenska länstyrelsen som avgör om du blir av med det.Böter lär du få.
Jo norge kräver in sina pengar om du tex kör för fort i en kamera. då kommer det brev från svensk polis som fått den norska rapporten.Tyvärr gör inte svensks polis likadant o kräver in böter,

Eftersom jag bor i norge så skickas det inte till sverige tydligen, pratade idag med en polis och just nu skickar dom bara ærendet mellan varandra hær i norge...

Proffs
222 Inlägg
11 december 2008
och varför ska ärendet skickas till svenska komunen? bara för han e svensk? har han gjort ett brott i norge så blir han ju dömd i norge. och behandlas där.

Jackass
802 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
Idag kom brevet från Polisen, 3 månaders kørkortsførlust och 5000 kr i bøter.

Tack før den, KARMA!

Proffs
222 Inlägg
7 januari 2009
surt..mig behandla dom i ett halvår utan dom och under tiden fick dom hålla mitt kort..
surt med böter dock=(
bästa med att inte få en dom är att man kan köra i sverige. du har fått din dom så då syns det tyvärr i svenska registret oxå sad

87 Inlägg
7 januari 2009
Ring TS och kolla om du har behörigheten kvar att köra. isf förlustanmäl ditt kort.

Jackass
802 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
TS? Har oavsett vad ändå tänkt förlustanmäla det, känner mig inte direkt förtroendefull för norska statsmakten just nu, så lika bra att handla i förväg.

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
8 januari 2009
Men shit, jävla idioter. Jag skulle lätt vägra allt, varken betala ett skit eller ge ifrån mig körkortet.

Det var en gång en norsk o en tysk o en bellman.. ;\

Whine whine!

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
8 januari 2009
ööömmmn neka kanske.... hade aldrig lämnat ifrån mig kortet... varför tappade du det? vårdslöshet i trafik?.. då folk får makt blir vissa galna

2slow

582 Inlägg
8 januari 2009
Man ska alltid ha legitimation utöver körkortet med sej och ge det till dom istället då kan man fortfarande köra medans dom utreder.bara säga har inte körkortet med mej men jag har leg. böter blir de ju ändå så dom lägger inte på att du inte har körkortet med dej.(detta gäller även i sverige)
Senast redigerat av jes (8 januari 2009)

hej

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
8 januari 2009
när man läser de där så skulle jag nog inte äns stanna fly över gränsen hem=D

Sök